گلودرد استرپتوکوکی: چقدر مسری است؟


آتالی لیم، پزشک متخصص اطفال با گروه پزشکی دیگنیتی سلامت – امپراتوری داخلی، نحوه انتشار آسان گلودرد استرپتوکوکی و چگونگی به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت باکتریایی را به اشتراک می گذارد.

دکتر لیم فلیپچگونه بفهمم گلودرد استرپتوکوکی دارم؟
اگر گلودرد دارید، ممکن است یک عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی یا یک عفونت باکتریایی مانند گلودرد استرپتوکوکی باشد. تشخیص تفاوت ممکن است سخت باشد، اما برای کمک به تعیین آنچه که دارید، می توانید به علائم خود توجه کنید.» دکتر لیم می گوید. “اگر مطمئن نیستید، می توانید به پزشک خود مراجعه کنید که می تواند آزمایش سواب را انجام دهد.”

دکتر لیم توضیح می دهد که علائم رایج هنگام سرماخوردگی عبارتند از آبریزش بینی، عطسه و سرفه. با این حال، اگر گلودرد استرپتوکوکی دارید، احتمالاً لوزه‌های قرمز، غدد گردن متورم و درد هنگام بلع دارید. با گلودرد استرپتوکوکی، معمولاً سرفه نخواهید داشت.

گلودرد استرپتوکوکی چقدر مسری است؟
گلودرد استرپتوکوکی به راحتی پخش می شود. دکتر لیم می‌گوید: می‌توانید از طریق قطرات تنفسی یا تماس مستقیم با یک فرد مبتلا، مانند ظروف مشترک، آلوده شوید. استرپتوکوک در کودکان 5 تا 15 ساله شایع تر است.

شما می توانید با تمیز کردن کامل و تلاش برای جداسازی فرد مبتلا در حالی که هنوز مسری است، از گسترش گلودرد استرپتوکوکی در خانه خود جلوگیری کنید.

گلودرد استرپتوکوکی چه مدت مسری است؟
دکتر لیم می‌گوید: «گلودرد استرپتوکوکی معمولاً با آنتی‌بیوتیک‌ها درمان می‌شود و کودکان ممکن است پس از 12 ساعت از شروع درمان با آنتی‌بیوتیک به مدرسه بازگردند». اگر درمان نشود، باکتری
می تواند به سایر قسمت های بدن شما سرایت کند. این می تواند عوارض جدی از جمله التهاب کلیه و مشکلات قلبی ایجاد کند.

اگر مشکوک به گلودرد استرپتوکوکی هستید، می توانید یک قرار حضوری یا مجازی با پزشک مراقبت های اولیه خود تعیین کنید. ابزار «یافتن یک پزشک» ما می‌تواند به شما کمک کند تا یک پزشک Diignity Health در نزدیکی خود پیدا کنید.

با دکتر آتالی لیم آشنا شوید



Source link