نحوه برقراری تعادل در شرایط تغذیه اجتماعی


آیا احساس می کنید که حفظ تعادل مورد نظر در شرایط تغذیه اجتماعی دشوارتر است؟

غذا بخش مهمی از زندگی اجتماعی ، فرهنگ ها ، سنت ها و مهمانی های ما است.

اما هنگام یادگیری ایجاد تعادل مناسب بین تغذیه و لذت بردن ، حرکت در این موقعیت ها نیز می تواند بسیار طاقت فرسا یا ناامید کننده باشد.

اگر دائماً احساس می کنید با انتخاب هایی که با احساس تعادل شما مطابقت ندارد ، “از مسیر خود خارج می شوید” ، می تواند واقعاً ناامید کننده باشد و افکار منفی در مورد خود ایجاد کند ، چیزی که ما نمی خواهیم شما انجام دهید. تجربه.

ادامه را بخوانید تا دریابید که چگونه می توانید در شرایط غذایی اجتماعی احساس آرامش بیشتری با غذا داشته باشید.

چرا حفظ تعادل در شرایط خوردن اجتماعی چالش برانگیز است

دلایل متداولی وجود دارد که باعث می شود غذا خوردن اجتماعی برای حرکت کردن چالش برانگیزتر باشد و آگاهی از آنها به شما کمک می کند تا در موقعیت های اجتماعی احساس راحتی بیشتری با غذا داشته باشید.

1. محیط با روال معمول شما متفاوت است

وقتی در موقعیت های اجتماعی هستید ، خواه در خانه یکی از دوستان برای مهمانی دخترانه ، در کباب خانوادگی یا در عروسی باشید ، محیط فیزیکی کاملاً متفاوت از خانه شما در خانه است و می تواند تأثیر زیادی بر شما بگذارد. انتخاب غذا بدون اینکه شما حتی متوجه آن باشید

به عنوان مثال ، در بسیاری از این موقعیت ها ، غالباً غذای طعمه مانند کاسه چیپس یا یک تخته کلوچه تهیه می شود. این به سادگی می تواند شما را وادار به خوردن غذاهای خاصی کند که به طور معمول نمی گفتید برای شما رضایت بخش هستند.

علاوه بر این ، شما در این مواقع با افراد بیشتری تعامل و تعامل دارید ، در حالی که ممکن است فقط در خانه ، با شریک زندگی یا با خانواده خود تنها باشید.

هنگامی که در یک رویداد اجتماعی حضور دارید ، اغلب افراد بیشتری با آنها صحبت می کنید و شاید حتی فعالیت های متفاوتی نیز اتفاق بیفتد. این می تواند برای شما چالش برانگیزتر باشد که به یاد داشته باشید که میزان گرسنگی و سیری خود را بررسی کرده یا آنچه را که می خورید تجربه کنید.

2. هیچ کنترلی بر گزینه های غذا ندارید

یکی از رایج ترین دلایلی که بسیاری از مردم برای هدایت موقعیت های اجتماعی دچار مشکل می شوند این است که آنها بر غذای موجود در آن کنترل ندارند.

بین این که نمی دانید چه چیزی می تواند ارائه شود ، به هر میزان که محرک می خواهند و فاقد جایگزین های مغذی هستید ، احساس ناامیدی آسان است و حفظ تعادل غیرممکن است.

3. فشار گروهی

احتمالاً شما قبلاً این را تجربه کرده اید.

شما آنچه را که می خواهید بخورید یا نخورید در یک روز خاص انتخاب کرده اید و کسی در مورد آن نظر می دهد.

“شما سالاد می خورید ، ساده ، کمی زندگی کنید.”

یا شاید ، “شما قصد دارید کیک شیرین را بخورید؟ من کتو هستم و هرگز آن را نخواهم خورد. ”

فشار همسالان در رویدادهای اجتماعی بسیار رایج است و ما از بسیاری از مشتریانی می شنویم که احساس می کنند باید مانند دیگران غذا بخورند یا تحت فشار خانواده و دوستان قرار می گیرند که در مورد آنچه می خورند یا نمی خورند اظهار نظر می کنند. متأسفانه ، احتمالاً در مقطعی از سفر خود این را تجربه خواهید کرد.

6 نکته رژیم غذایی اجتماعی برای پیدا کردن تعادل مناسب

خوشبختانه ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم!

پیمایش غذای اجتماعی لازم نیست آنقدر چالش برانگیز باشد که ممکن است در آن لحظه احساس شود. با چند نکته ساده در مورد غذاهای اجتماعی که می توانید به آنها فکر کنید ، بسیار راحت تر می توانید تعادل خود را با انتخاب غذای خود رعایت کنید.

نیت مشخصی داشته باشید

علاوه بر توجه ، می توانید قصد واضحی در مورد آنچه می خواهید در رویداد یا گردهمایی تجربه کنید ایجاد کنید.

آیا آنجا هستید تا با دوستان قدیمی خود که مدتی است آنها را ندیده اید تماس بگیرید؟ برای جشن عروسی بین دو نفر از اعضای خانواده خود؟ آیا می خواهید از غذاهای خوشمزه در رستوران مورد علاقه خود لذت ببرید؟

یا شاید شما می خواهید بتوانید در یک رویداد بدون محدودیت یا گناه از غذا لذت ببرید تا بتوانید بر معاشرت تمرکز کنید و گرفتار قوانین غذا نشوید؟

اینها همه نیت هایی است که تغذیه فیزیکی در اولویت قرار ندارد – و این خوب است! گاهی اوقات لذت در اولویت قرار می گیرد. اگر چنین است ، به خودتان اجازه دهید تا هوشیارانه از فضا و آنچه در آنجا هستید ، لذت ببرید ، نه اینکه به قوانین غذا یا “باید” آنطور که می توانید تصور کنید فکر کنید.

وقتی دیگر در رویداد اجتماعی نیستید و به روال عادی زندگی خود بازگشته اید ، تغذیه می تواند دوباره در اولویت قرار گیرد. این تعادلی است که ما در روشی آموزش می دهیم که به شما امکان می دهد بین مراحل تغذیه و لذت در مراحل مختلف زندگی خود کاهش پیدا کنید.

2. غذاها و میان وعده های متعادل ایجاد کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ تعادل در شرایط تغذیه اجتماعی ، به خاطر سپردن اصول عادات غذایی متعادل است. یکی از روشهای اساسی که به مشتریان خود آموزش می دهیم ، نحوه ایجاد یک وعده غذایی یا میان وعده متعادل است.

این به آنها این امکان را می دهد که در هنگام لذت بردن از غذای مورد علاقه خود ، مهم نیست که کجا هستند ، به تغذیه مورد نیاز خود برسند!

ما این کار را با سیستم Fundamental Five انجام می دهیم ، و اگر هنوز با این سیستم آشنا نیستید ، می توانید راهنمای غذای متعادل رایگان ما را که دقیقاً نشان می دهد برای تعادل در بشقاب خود چه چیزی را قرار دهید بارگیری کنید.

با در نظر گرفتن این سیستم ساده در مواقع اجتماعی ، استرس آن برای شما بسیار کمتر خواهد شد. شما قادر خواهید بود به هر بوفه ، میز کلوچه یا میز میان وعده نگاه کنید و به راحتی آنچه را که می توانید برای ایجاد یک وعده غذایی متعادل به بشقاب خود اضافه کنید ، تجسم کنید.

آیا وعده های غذایی شما از بوفه شبیه غذاهایی است که در خانه تهیه می کنید ، احتمالاً نه ، اما باز هم – خوب است!

چارچوب بنیادی پنج به شما راهنمایی هایی را می دهد که باید بدانید در شرایط معین بهترین کار را انجام می دهید تا بتوانید با اطمینان به همه موقعیت های اجتماعی نزدیک شوید.

یک جایگزین مغذی برای اشتراک گذاری بیاورید

با این اوصاف ، با آگاهی از این که اکثر موقعیت های اجتماعی دارای غذای لذیذ فراوان هستند اما تمایل به نداشتن غذای مغذی ندارند ، آیا می توانید چیزی همراه خود داشته باشید که هم مغذی و هم لذت بخش باشد؟

این می تواند یک سالاد کلم بروکلی خوشمزه با سس مرتع برای کباب تابستانی ، یک خورش لوبیا سبز گیاهی برای مهمانی تعطیلات یا یک غذای خانگی برای یک میان وعده متعادل در شب دختر یا جشن تولد باشد.

4. توجه کنید

گرفتار شدن در لحظه در رویدادهای اجتماعی ، به ویژه با تغییر محیط و فشار همسالان که ما در مورد آن صحبت کردیم ، بسیار آسان است.

یکی از استراتژی هایی که ما با اعضاء روش تغذیه آگاهانه به اشتراک می گذاریم تا به آنها در مقابله با این امر کمک کنیم ، توجه در موقعیت های اجتماعی است.

منظور ما از توجه دقیق چیست؟ فرض کنید عمه شما اصرار دارد که براونی او را بخورید یا شاید از کنار یک میز دسر با انواع شیرینی و آب نبات رد شوید. و فرض کنید شما واقعاً قهوه ای دوست ندارید ، یا شیرینی ها واقعاً چیز شما نیستند ، اما در گذشته شما تقریباً همیشه یک مشت از میز آب نبات را برداشته اید ، زیرا این غذا به سادگی وجود داشته است یا به دلیل این که او اصرار داشته است به برانی ها بله گفته اید. به

آیا این برای کسی آشنا به نظر می رسد؟ اینها نمونه هایی از غذا خوردن بدون فکر است که عامل اصلی عدم تعادل شما در موقعیت های اجتماعی در گذشته بوده است.

این بار در بازی ها توجه را جلب می کنید. اگر می دانید که کلوچه ها مربا شما نیستند ، با خودتان تماس بگیرید. آیا واقعا براونی می خواهید؟ اگر نه ، به سادگی نه بگویید متشکرم. اگر می دانید که شما بیشتر یک فرد خوشمزه هستید تا شیرین ، به آن میز بروید و وقت خود را در جایی دیگر بگذرانید. واقعا برای شما سرگرم کننده است

توجه در این لحظات می تواند به شما در تصمیم گیری هایی کمک کند که واقعاً خوب و مناسب شما هستند ، که به شما کمک می کند از احساس استرس ، احساس گناه یا فشارهای زیاد ناشی از رژیم نامتعادل در شرایط تغذیه اجتماعی جلوگیری کنید.

5. تمرین کنید که روز رویداد اجتماعی خود را متعادل کنید

در حال حاضر نیز شرایطی وجود خواهد داشت که شما نمی توانید جایگزین تغذیه ای بیاورید ، یا اگر به سادگی نمی خواهید. گویی برای غذا خوردن در یک رستوران یا خانه والدین خود برای چیزهای کوچک و معروف مادرتان بیرون می روید.

در این شرایط ، شما می توانید بر تعادل تمرین نه تنها در رویداد اجتماعی بلکه در طول روز تمرکز کنید. اگر می دانید که غذاهایی را تجربه خواهید کرد که در درجه اول تعادل هستند ، می توانید برخی از غذاهای مغذی را در سایر نقاط در طول روز اولویت بندی کنید.

اکنون ما در مورد روزه گرفتن روز قبل یا جبران غذای لذیذ پس از آن صحبت نمی کنیم ، زیرا می دانیم که اینها نمونه هایی از عادات متعادل تغذیه نیستند.

یک روز غذا خوردن تعادل یا سلامتی شما را تغییر نخواهد داد.

ما به سادگی در مورد یافتن تعادل بین تغذیه و لذت صحبت می کنیم تا تسلیم تفکر همه یا هیچ.

اگر برای شام تولد بیرون می روید و می دانید که همه گزینه ها غذای لذیذی هستند ، می توانید بر خوردن یک اسموتی مغذی و یک کاسه پر از سبزیجات برای ناهار تمرکز کنید تا بدن شما به آن چیزی که برای احساس خوب نیاز دارد برسد.

اما اجازه ندهید این باعث ایجاد استرس شود-به یاد داشته باشید که اینجا سیاه و سفید نیست ، بلکه در مورد تفکر بزرگ است. این مربوط به یافتن تعادل کلی است.

6. برای برقراری ارتباط با مرزهای خود آماده شوید

فشار همسالان در رویدادهای اجتماعی بسیار رایج است و ما از بسیاری از مشتریانی می شنویم که احساس می کنند باید مانند دیگران غذا بخورند یا تحت فشار خانواده و دوستان قرار می گیرند که در مورد آنچه می خورند یا نمی خورند اظهار نظر می کنند. متأسفانه ، احتمالاً در مقطعی از سفر خود این را تجربه خواهید کرد.

با در نظر گرفتن چند عبارت که می توانید استفاده کنید ، می توانید مرزهای خود را تعیین کرده و مکالمه را به پایان برسانید.

  • “این بسیار خوشمزه به نظر می رسد! من در حال حاضر واقعاً تشنه آن نیستم ، اما از شما برای ارائه آن متشکرم. ”
  • “من واقعاً احساس خوبی دارم [fill in the blank] در حال حاضر ، اما شاید بعداً برخی از آن را امتحان کنم. ”
  • “متأسفانه وقتی غذا می خورم احساس خوبی ندارم [fill in the blank]، بنابراین من تصمیم می گیرم که امروز آن را نخورم. ”
  • “واقعا دوست دارم [fill in the bank] – فکر می کنم خیلی راضی کننده است. ”
  • “این در واقع چیزی است که بدن من در حال حاضر به آن نیاز دارد / می خواهد ، بنابراین من به آن گوش می دهم.”

با خوردن غذا راحت تر احساس می شود

مانند هر چیز دیگری ، زمان و تمرین لازم است تا بتوانید در هنگام غذا خوردن اجتماعی احساس راحتی کنید. بعید است که یک شبه احساس امنیت کنید. این نکات را در نظر داشته باشید و در مورد احساسی که بعد از وقایع اجتماعی دارید فکر کنید تا بفهمید که می خواهید در رویداد بعدی چه کارهایی را تکرار کنید یا متفاوت انجام دهید ، به آرامی اما مطمئناً می توانید احساس خود را در این شرایط تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید