نکات جس برای داشتن روحیه متعادل


این یک آمار تکان دهنده و غم انگیز است که بدانیم افسردگی یکی از شایع ترین شرایط است و تخمین زده می شود که بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد. این حدود 4.4 درصد از جمعیت جهان است. انتظار می رود ارقام واقعی بیشتر باشد زیرا بسیاری از موارد تشخیص داده نشده است. در بحبوحه همه گیری جهانی ، افزایش اختلالات مانند اضطراب ، استرس و خلق و خوی ضعیف ، که همه آنها ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و می توانند در ایجاد علائم افسردگی نقش داشته باشند ، در سراسر جهان بارزتر شده است. اخیراً ، Lifeline به بالاترین حد خود در 58 سال گذشته رسید ، با 50 درصد تماس بیشتر – این همه چیز را در مورد وضعیت سلامت روان ما در حال حاضر نشان می دهد.

من با مشكلات خودم با سلامت روان روبرو بوده ام و این چیزی است كه بسیار مشتاق صحبت كردن ، حمایت از یكدیگر و رفع انگ این موضوع هستم. در طول سفر شفابخشی خود ، من چک لیست روشها و ابزارهایی را تهیه کرده ام که واقعاً به من کمک می کند در مواقع دشوارتر از خودم حمایت کنم و روحیه ام را متعادل کنم. امیدوارم اینها نیز به شما کمک کنند.

سطح استرس من را مدیریت کنید

این کلید یک روحیه سالم متعادل است. 8-9 ساعت خواب (ضروری) ، 10 دقیقه تمرین تنفسی و پیاده روی روزانه در طبیعت واقعاً استرس من را کاهش می دهد و روحیه ام را بالا می برد.

همه ماکروهای مهم را بخورید

خلق و خوی پایین می تواند با افت قند خون همراه باشد. اطمینان از اینکه ما در هر وعده غذایی کربوهیدراتهای پیچیده ، پروتئین ، فیبر و سبزیجات به آرامی آزاد می کنیم ، به تعادل سطح قند خون شما کمک می کند که می تواند از خلق و خوی پایدار پشتیبانی کند. از مصرف قند / کربوهیدرات تصفیه شده خود آگاه باشید زیرا ممکن است باعث کاهش قند خون شود که بر روحیه شما تأثیر می گذارد.

چربی ها و پروتئین های سالم

این مواد مغذی می توانند از تولید کننده های عصبی سالم مانند سروتونین پشتیبانی کنند. بسیار مهم است که هر دو را در هر وعده غذایی قرار دهید.

از مشروبات الکلی آگاه است

جامعه من می داند که من در مورد تعادل هستم ، این بدان معناست که من دوست دارم از مشروبات الکلی آگاهانه و متوسط ​​استفاده کنم. شراب فرانسوی و کوکتل جین رفتن من است. اما باید توجه داشته باشیم که الکل می تواند تأثیر افسردگی داشته باشد که می تواند بر روحیه ما در روز بعد از مصرف تأثیر بگذارد. این مهم است که چگونه به الکل واکنش نشان می دهید و عادات را متناسب با آن تنظیم می کنید. برای من ، 2-3 نوشیدنی خوب است ، اما هر چیزی بیش از آن می تواند بر روحیه من تأثیر منفی بگذارد.

شنا در دریا

هر بار روحیه ام را بالا می برد! از طرف دیگر ، پیاده روی در هوای تازه نیز روحیه شما را بالا می برد.

مرزهای رسانه های اجتماعی

این واقعاً بسیار مهم است. من معتقدم که سیل اطلاعات و مقایسه در رسانه های اجتماعی می تواند بر تولید کننده های عصبی مغز و در نتیجه خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. ما باید مرزهایی را در دنیایی که در آن زندگی می کنیم تعیین کنیم تا احساس آرامش و آرامش پیدا کنیم. قانون شخصی من این است که همه رسانه های اجتماعی را قبل از سال 2030 خاموش کنم. حتی برنامه اینستاگرام خود را حذف می کنم. زندگی من را تغییر داد.

وقت با شوهر و عزیزانم

این همیشه باعث می شود احساس بهتری داشته باشم. اما این نکته نیز مهم است که بگوییم در صورت احساس خستگی یا غرق شدن ، نه گفتن به رویدادهای اجتماعی اشکالی ندارد.

به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به پشتیبانی موجود است

لطفاً بدانید که شما هرگز تنها نیستید و پشتیبانی همیشه در کنار شماست. اگر افکار مضری را تجربه می کنید ، ما شما را تشویق می کنیم که در اسرع وقت با پزشک خود ، Beyond Blue (1300 22 4636) یا Lifeline (13 11 14) با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید و از متخصصان کمک بگیرید. عشق و مراقبت زیادی را برای شما ارسال می کند.

منابع:

صدیقی MJ ، صالح MSM ، بشارالدین SNBB ، و همکاران. زعفران (Crocus sativus L.): به عنوان یک داروی ضد افسردگی. J Pharm Bioallied Sciبه 2018؛ 10 (4): 173-180.

Jackson PA، Forster J، Khan J، Pouchieu C، Dubreuil S، Gaudout D، Moras B، Pourtau L، Joffre F، Vaysse C، Bertrand K، Abrous H، Vauzour D، Brossaud J، Corcuff JB، Capuron L، Kennedy DO به اثرات مکمل عصاره زعفران بر خلق و خو ، بهزیستی و پاسخ به یک عامل استرس زای روانی در بزرگسالان سالم: یک کارآزمایی بالینی تصادفی ، دوسوکور ، موازی. مهره جلو. 2021 1 فوریه ؛ 7: 606124.

سازمان بهداشت جهانی. افسردگی و سایر اختلالات روانی شایعبه ژنو: برآورد بهداشت جهانی. (2017).

Cuijpers P ، de Graaf R ، van Dorsselaer S. افسردگی جزئی: مشخصات خطر ، معلولیت ، استفاده از مراقبت های بهداشتی و خطر ابتلا به افسردگی اساسی. J بر اختلاف تأثیر می گذارد. آوریل 2004 ؛ 79 (1-3): 71-9.

دیدگاهتان را بنویسید