چرا پلاتوهای کاهش وزن اتفاق می افتد؟


اگر در حال حاضر اضافه وزن دارید، کاهش وزن می تواند راهی عالی برای بهبود سلامت، افزایش انرژی و حتی افزایش اعتماد به نفس شما باشد. متأسفانه، بسیاری از مردم در سفر خود به سوی سلامتی بیشتر حرکت خود را از دست می دهند زیرا فلات را تجربه می کنند – به عبارت دیگر، نتایج راکد.

چرا این فلات ها اتفاق می افتد؟ و برای اجتناب از آنها و پشت سر گذاشتن آنها چه کاری می توانید انجام دهید؟

ارزش دانش

بسیاری از مردم به کاهش وزن با نگرش تکانشی و سرسختانه برخورد می کنند. آنها ممکن است بفهمند که غذاهای خوب و غذاهای بد وجود دارد، یا درک کنند که ورزش چیز خوبی است، اما تفاوت های ظریف را درک نمی کنند که چگونه کاهش وزن عمل می کند. وزن، تغذیه و سلامت انسان موضوعات بسیار پیچیده ای هستند که حتی دانشمندان برتر ما نیز به طور کامل آنها را درک نمی کنند.

ارزش دانش

با این حال، هرچه بیشتر در مورد این حوزه ها بدانید، پیمایش در دنیای تغذیه و موفقیت در دستیابی به اهداف کاهش وزن آسان تر خواهد بود.

این یکی از دلایلی است که چرا کلینیک های کاهش وزن بسیار مفید هستند. به جای خواندن ده ها کتاب درسی یا گذراندن سال ها در کلاس ها، می توانید در عوض با متخصصانی کار کنید که قبلاً در زمینه تغذیه و کاهش وزن متخصص هستند. اهداف شما هر چه که باشند، می توانند به شما در دستیابی به آنها کمک کنند – صرف نظر از اینکه چه فلات هایی را در طول مسیر تجربه می کنید.

پلاتو کاهش وزن چیست؟

فلات کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که نتایج کاهش وزن شما پس از یک دوره طولانی حرکت مثبت شروع به کاهش می کند. برای مثال، ممکن است به مدت یک یا دو ماه هفته ای دو پوند وزن کم کنید، سپس وزن خود را برای چند هفته حفظ کنید. حتی اگر دقیقاً همان رژیم غذایی و رژیم ورزشی را دنبال کنید، ممکن است فلات کاهش وزن اتفاق بیفتد و بسیاری از تناسب اندام آرزویی را دچار سردرگمی و ناامیدی کند.

فلات کاهش وزن چیست

پلاتوهای کاهش وزن می توانند باعث بی انگیزگی و تضعیف روحیه شوند، اما خبر خوب این است که می توان بر آنها نیز غلبه کرد.

دلایل رایج برای کاهش وزن

اینها برخی از رایج ترین دلایلی است که باعث کاهش وزن می شود:

کاهش بازده

بدن شما به شرایطی که در معرض آن قرار می گیرید واکنش نشان می دهد. اگر به اندازه کافی سبک زندگی ناسالم دارید، در نهایت می توانید وزن خود را به 300 پوند یا بیشتر افزایش دهید. اگر سبک زندگی بسیار سالمی دارید، می توانید به وزن سالم تری برسید – برای این مثال 150 را فرض کنید. اگر از 300 پوند شروع کنید و به سبک زندگی فردی که 150 پوند وزن دارد شروع کنید، احتمالاً به سرعت وزن زیادی از دست خواهید داد.

کاهش بازده

اما با نزدیک شدن تدریجی به وزن 150 پوندی، افزایش کاهش وزن شما ممکن است کوچکتر و کوچکتر شود. اگر به 160 رسیدید، ممکن است برای مشاهده هرگونه تغییر کاهش وزن دچار مشکل شوید، زیرا به هدف خود بسیار نزدیک هستید.

تغییرات در ترکیب بدن

پلاتوهای کاهش وزن را می توان به تغییرات در ترکیب بدن نیز نسبت داد. به عنوان مثال، هنگامی که کالری مصرفی خود را کاهش می دهید و شروع به ورزش بیشتر می کنید، بدن شما ممکن است ذخایر گلیکوژن را مصرف کند، که منجر به کاهش وزن فوری و لزوماً کاهش چربی به همان اندازه می شود. علاوه بر این، اگر به شدت ورزش می کنید، احتمالاً همزمان با از دست دادن گلیکوژن و چربی، عضله می سازید. به همین دلیل، رکود وزن یا حتی افزایش وزن می تواند نشانه های حرکت مثبت برای سفر تناسب اندام شما باشد. به یاد داشته باشید که وزن فقط یک عدد است.

فشار

اگر به دنبال تغییراتی در سبک زندگی خود هستید که برایتان سخت است، مانند مقاومت در برابر وسوسه غذاهای ناسالم یا ورزش روزانه، ممکن است بیش از حد معمول احساس استرس کنید.

فشار

استرس بیش از حد می تواند منجر به افزایش وزن و سایر تحولات مشکل ساز در شیوه زندگی شود که می تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد، مانند از دست دادن خواب.

از دست دادن انگیزه

گاهی اوقات، فلات کاهش وزن بیشتر به از دست دادن انگیزه وابسته است.

از دست دادن انگیزه

اگر به خاطر راحتی، شروع به پرش کردن روزها در باشگاه یا گرفتن فست فود کنید، طبیعی است که وزن شما منعکس کننده این تصمیمات باشد.

چگونه بر فلات کاهش وزن غلبه کنیم

چگونه بر فلات کاهش وزن غلبه می کنید؟

عادات خود را دوباره مرور کنید.

عادات خود را به دقت تجزیه و تحلیل کنید که منجر به کاهش وزن و در طول آن می شود. آیا بیشتر از آنچه فکر می کنید می خورید؟ آیا کمتر از آنچه فکر می کنید ورزش می کنید؟ آیا بیش از حد از برنامه خود منحرف شده اید؟

مصرف کالری خود را بیشتر کاهش دهید.

کاهش وزن تا حدودی پیچیده است، اما کالری به راحتی مهمترین عاملی است که باید در نظر گرفته شود. بدن شما نمی تواند از هیچ چربی بسازد.

مصرف کالری خود را بیشتر کاهش دهید.

گاهی اوقات، حرکت درست کاهش بیشتر مصرف کالری است، حتی اگر فقط چند صد کالری باشد.

خود را با ورزش شدیدتر به چالش بکشید.

با به چالش کشیدن خود با ورزش شدیدتر می توانید کالری بیشتری بسوزانید و عضلات بیشتری بسازید. در این مرحله از سفر کاهش وزن خود، باید توده عضلانی و استقامت کافی برای حمایت از آن داشته باشید.

ورزش تصادفی بیشتری داشته باشید.

اگر تمرینات سخت هدف شما نیست، سعی کنید ورزش های تصادفی بیشتری را در برنامه روزانه خود بگنجانید. حتی فعالیت‌های ساده‌ای مانند رفتن از پله‌ها به جای آسانسور یا قدم زدن به داخل ساختمان از یک فضای پارک دور، می‌تواند کالری سوزانده شده را افزایش دهد.

با حرفه ای ها کار کنید

اگر هنوز برای شکستن این پلاتو کاهش وزن مشکل دارید، استخدام یک متخصص یا بازدید از یک کلینیک کاهش وزن را در نظر بگیرید. گاهی اوقات، سخت است که دیدگاهی خنثی در مورد عادات خود داشته باشید، بدون اینکه یک متخصص خارجی به آن نگاه کند.

با حرفه ای ها کار کنید

پلاتوهای کاهش وزن می توانند چالش برانگیز باشند، اما غیرقابل عبور نیستند. هنگامی که یاد گرفتید فلات های کاهش وزن را به خوبی تشخیص دهید و روی آنها کار کنید، باید بتوانید به حرکت خود ادامه دهید و در نهایت به اهداف تناسب اندام خود برسید.



Source link