چگونه می توان خطای مربیگری را برطرف کرد


در لحظه ای که دکتر کارین نوردین تماس زوم را ترک کرد ، متوجه شد که یک اشتباه اساسی انجام داده است.

این اولین جلسه مربیگری او با مشتری جدید بود و از ابتدا کمی بد شد.

مشتری (اجازه دهید او را Dierdre صدا کنیم) احساس احساسی کرد. اشک ها در عرض چند دقیقه سرازیر شدند.

و هنگامی که دکتر نوردین توصیه کرد ، Dierdre به سرعت آن را رد کرد.

در آن زمان بود که نوردین ، ​​یک فرد ملایم و یک حرفه ای با تجربه ، کاری کرد که خاص نبود:

او دیوانه شد.

او به جای استفاده از مهارتهای مربیگری ، خود را در دیردر ناراحت کرد ، بهانه های او را به چالش کشید و سعی کرد او را مجبور به تغییر کند.

البته هرچه نوردین اصرار بیشتری داشت ، دیردر سرسخت تر شد.

وقتی لپ تاپ خود را بست ، دکتر نوردین بدون تردید می دانست … که مشتری بر نمی گردد.

بر فراز 150،000 دارای مجوز از متخصصان بهداشت و تناسب اندام

تا 30٪ در بهترین برنامه های آموزشی کسب و کار صنعت صرفه جویی کنید

درک عمیق تری از تغذیه ، قدرت مربیگری آن و توانایی تبدیل این دانش به یک تمرین مربی پر رونق کسب کنید.

وقتی لعنتی می کنی چکار می کنی؟

به نظر می رسد که می توانید از دکتر یاد بگیرید. تجربه نوردین

نوردین یک مربی دارای مجوز PN ، مشاور برنامه درسی برای تغذیه دقیق و دارای دکترای ارتباطات بهداشتی است.

او همچنین خود را حرفه ای برای اشتباهات می داند. خوب ، نه تنها اشتباه کردن ، بلکه بزرگ شدن از آنها.

تخصص آکادمیک و حرفه ای او در چیزی به نام طرز فکر رشد است که اشتباهات و شکست ها را به عنوان سکوی بهبودی می بیند.

(و بله ، اصطلاح “طرز فکر رشد” این روزها تقریباً کلیشه ای است ، اما این یک رشته روانشناسی واقعی مبتنی بر تحقیقات است ، و چیزی است که همه ما می توانیم از آن بهره مند شویم.)

اینگونه است که دکتر نوردین از اشتباه خود باز می گردد – و چگونه می توانید همین کار را انجام دهید.

(برای مشاوره مفیدتر مربیگری ، در خبرنامه هفتگی رایگان ما ثبت نام کنید ، باهوش ترین مربی اتاق.)

مرحله 1. در صورت احساس نیاز به تعمیر آن همین الان… صبر کن.

آیا می دانید وقتی به مشکل بر می خورید تقریباً احساس بدی به شما دست می دهد؟

دکتر نوردین نیز چنین احساسی دارد. پس از گفتگو با Dierdre ، “من مدتی احساس تهوع و بدبینی کردم. مدام به این فکر می کردم که “من خیلی بد برخورد کردم ، این بدترین است”. ”

در حالی که انگیزه طبیعی او این بود که سعی کند اشتباه خود را برطرف کند ، او تصمیم گرفت 24 ساعت کامل قبل از بازی صبر کند.

او توضیح می دهد: “ما می خواهیم بتوانیم در حالت خنثی یا تا حد ممکن خنثی واکنش نشان دهیم.” “و ممکن است مدتی طول بکشد.”

به عبارت دیگر ، توصیه های کلاسیک “روی آن بخواب” همچنان کاربرد دارد. البته ، این ممکن است به نظم و انضباط نیاز داشته باشد (مخصوصاً اگر تمایل شما به رفع مشکلات فوری است).

نوردین می گوید: “می دانستم وقتی در رختخواب هستم در مورد آن فکر می کنم ، اما با کمی فاصله می توانم خیلی بهتر به شرایط پاسخ دهم.”

بردن: شاید تمایل شما این باشد که بلافاصله سعی کنید کارها را درست انجام دهید. اما عجله نکنید. احتمالاً روز بعد از فضای سر آرام تر و منطقی تر پاسخ خواهید داد.

مرحله 2. مسئولیت اساسی را تمرین کنید.

بخش عمده ای از مربیگری این است که به مشتریان کمک کند استقلال و کنترل خود را بر انتخاب ها و اقدامات خود تشخیص دهند.

این امر توانمند کننده است: مشتریان در حال درک این هستند که برای تغییر عادات خود و رسیدن به اهداف خود نیازهای لازم را دارند.

همین اصل در مورد مربیان نیز صدق می کند. مخصوصا بعد از خفه شدن.

نوردین می گوید: “من فکر می کنم نگرش” مسئولیت اساسی “بسیار مفید است.”

صرف نظر از شرایط ، با خودم می گویم: بیایید فقط یک لحظه تظاهر کنیم که صد در صد این تقصیر من استبه سپس ، بر اساس آن ، از خودم می پرسم: در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ ”

بسته به اشتباه شما ، ممکن است پاسخ واضح باشد.

به عنوان مثال ، اگر اطلاعاتی را به مشتری بدهید که معلوم شد نادرست است ، به سادگی با اشتباه برخورد کن و اطلاعات درست را در اختیار آنها قرار دهید.

اما حتی اگر این اشتباه با وقارتر بود ، نوردین می گوید که تشخیص هنوز راه خوبی است.

در مورد Dierdre ، نوردین 24 ساعت منتظر ماند – و سپس ایمیلی نوشت که چیزی شبیه به این بود:

سلام دیردر ،

می دانم که مکالمه ما بسیار داغ شد و از این بابت عذرخواهی می کنم. آنچه شما در زندگی خود انجام می دهید 100 درصد انتخاب شما است – نه من.

من کاملاً درک می کنم که شما نمی خواهید با مربیگری بیشتر پیش بروید ، و من سپرده شما را پس گرفتم.

ممنون بخاطر وقتی که گذاشتید. برای شما آرزوی بهترین ها را در تمام تلاش های آینده خود دارم.

بردن: در برابر وسوسه سرزنش مشتری ، انکار اشتباه ، توجیه آن یا جارو کردن آن زیر فرش مقاومت کنید. بر اعمال خود تسلط داشته باشید و تمام تلاش خود را برای اصلاح اشتباه انجام دهید. این رویکرد نه تنها حرفه ای تر است ، بلکه قدرتمندتر است.

مرحله 3. به دنبال فرصت رشد باشید.

هنگامی که کار درستی را از طرف مشتری انجام دادید ، آنچه را که می توانید در نظر بگیرید از تجربه درس بگیریدبه

نوردین می گوید: “اشتباه من به من چیزهای زیادی در مورد مربیگری ام آموخت و اینکه چگونه می توانم خودم را به عنوان مربی تغییر رفتار معرفی کنم.”

بزرگترین بینش او؟

این که وی به درستی به Dierdre اطلاع نداده است که آنها در طول جلسه مربیگری خود چه انتظاری می توانند داشته باشند. “من فکر می کنم او انتظار شخصی را داشت که فقط به حرف او گوش دهد و به او کمک کند مشکلات عاطفی خود را حل کند ، در حالی که مربیگری من بیشتر در مورد تغییر عادات است.”

و بله، مقاومت مشتری بخش عادی تغییر است اما اگر نوردین به Dierdre تصور بهتری از مربیگری رفتاری اش می داد ، آنها ممکن بود از درگیری اجتناب کنند.

“تقصیر دیردر نبود. نوردین می گوید بسیاری نمی دانند مربیگری در مورد تغییر رفتار چیست. من باید کار بهتری انجام دهم تا به مردم کمک کنم بفهمند وقتی با من کار می کنند چه انتظاری دارند. “

بردن: خود را به خاطر اشتباه خود مورد ضرب و شتم قرار ندهید. در عوض ، بر نحوه استفاده از آن به عنوان یک تجربه یادگیری تمرکز کنید. این هدف را داشته باشید که حداقل یک مورد را ارائه دهید که دفعه بعد روی بهبود یا انجام متفاوت آن کار خواهید کرد.

مرحله 4. درباره خود کنجکاو باشید.

علاوه بر رشد حرفه ای ، اشتباهات می توانند فرصتی برای درک بهتر خودمان باشد.

البته گاهی اوقات اشتباهات فقط اشتباهاتی هستند – ناشی از بی تجربگی یا عدم آگاهی. اما آنها اغلب به مناطقی اشاره می کنند که می توانیم در آنها عمق بیشتری داشته باشیم.

نوردین می گوید: “این امر به ویژه در صورت الگو شدن بیشتر اتفاق می افتد.” “به عنوان مثال ، اگر تجربه می کنید که بارها در حال تشدید یا تنش هستید ، می توانید مشکلات خود را به مشتری نشان دهید.”

پس از وضعیت Dierdre ، دکتر نوردین از خود پرسید: “چرا از این بابت عصبانی شدم؟”

در پایان ، او تصمیم گرفت که طغیان های احساسی او ناشی از برخی مشکلات شخصی بوده است که او از آنها غفلت کرده بود.

بنابراین ، به عنوان فردی که به دنبال رشد است ، تصمیم گرفت با یک درمانگر آنها را بررسی کند.

بردن: یک بازتاب صادقانه از خود داشته باشید. مطمئناً ، “گاهی اوقات یک سیگار برگ فقط یک سیگار است.” (این نقل قول زیگموند فروید است ، اگر هرگز آن را ندیده اید.)

از سوی دیگر ، برخی از اشتباهات (به ویژه اشتباهات مکرر) می توانند به عنوان یک زنگ ساعت یا حتی یک پیشرفت شخصی عمل کنند.

بله ، اشتباهات در حال حاضر ممکن است مضر باشند. اما اگر بتوانید با کنجکاوی ، ذهنی باز و کمی مهربانی به آنها نزدیک شوید ، آنها فقط می توانند از شما مربی بهتری – و فردی شادتر – بسازند.

اگر مربی هستید یا می خواهید …

یادگیری راهنمایی مشتریان ، بیماران ، دوستان یا اعضای خانواده از طریق تغذیه سالم و تغییر شیوه زندگی – به روشی که متناسب با بدن ، ترجیحات و شرایط منحصر به فرد آنها باشد – هم هنر است و هم علم.

اگر می خواهید در مورد هر دو بیشتر بدانید ، در نظر بگیرید دارای گواهینامه تغذیه دقیق سطح 1.

دیدگاهتان را بنویسید