چگونه متوجه می شوید که مکمل های بهداشتی شما بی خطر هستند؟


آیا قاطعانه آرزوی داشتن یک زندگی رضایت بخش را دارید و مایلید به روشی سالم تر زندگی کنید؟ اگر چنین است، احتمالاً بازار را برای یافتن بهترین مکمل های غذایی و سلامتی که متناسب با نیازهای شما هستند جستجو کرده اید. بدون شک تعیین اینکه کدام مکمل برای شما بهترین است، چالش برانگیز است، زیرا بسیاری از آنها دائماً بازار را بمباران می کنند. علاوه بر این، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از آنها ایمن هستند یا کدام تولیدکنندگان قابل اعتماد هستند، ممکن است دشوار باشد.

باید درک کنید که تنها چند مکمل با کیفیت بالا به شهرت خود می رسند. برای کمک به شما برای دوری از ترفندهای بازاریابی و جستجوی مناسب ترین و ایمن ترین مکمل هایی که می توانند سلامت شما را بهبود بخشند، چند استراتژی عملی ایجاد کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

چرا باید در مصرف مکمل های بهداشتی مراقب باشید؟

بر اساس گزارش ها، بیش از 50 درصد از بزرگسالان آمریکایی حداقل از یک مکمل غذایی استفاده می کنند. با این حال، این واقعیت که مکمل ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، به این معنی نیست که آنها نیز به طور گسترده تنظیم می شوند. باید توجه داشته باشید که برخلاف روشی که آنها به داروهای دارویی برخورد می کنند، سازمان غذا و دارو مکمل های بهداشتی را کنترل و نظارت نمی کند.

مکمل های بهداشتی مراقب باشید

این فقدان مقررات می‌تواند نشان دهد که مکمل‌های بهداشتی قبل از ورود به بازار، برای اثبات اثربخشی، خلوص یا ادعاهای بازاریابی، مراحل سختی مانند آزمایش‌های بالینی را انجام نمی‌دهند. بنابراین، تشخیص اینکه آیا این محصولات ایمن هستند یا خیر، برای مشتریان به طور فزاینده ای دشوار است.

اگرچه مکمل‌ها تحت قانون آموزش و سلامت مکمل‌های غذایی (DSHEA) تنظیم می‌شوند، که از حق مصرف‌کنندگان برای دسترسی به مکمل‌ها برای سلامتی محافظت می‌کند، اما ادعاهای سلامتی را تأیید نمی‌کند یا از ایمن و مؤثر بودن آنها اطمینان نمی‌دهد. در نتیجه، هنگام انتخاب مکمل ها برای خرید و مهمتر از آن، هنگام مصرف آنها باید احتیاط کنید.

به کدام مکمل ها نیاز دارید؟

چگونه مکمل هایی را که باید مصرف کنید انتخاب می کنید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • نیازهای خود را بشناسید: چگونه می توانید بفهمید که به مکمل نیاز دارید؟ شما نباید فقط به توصیه های آشنایان، تبلیغات آنلاین یا سرفصل های جذاب خود تکیه کنید. آزمایش خون مناسب انجام دهید یا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که بدن شما واقعاً به مکمل نیاز دارد. اگر به یک ماده مغذی بیشتر نیاز دارید، ابتدا بدانید که آیا می‌توانید ویتامین، مواد معدنی، گیاهی یا ماده را به شکل غذا دریافت کنید. اگر تغییر رژیم غذایی یا سبک زندگی شما یک گزینه نیست، مکمل ممکن است راه حل باشد.
  • حقیقت علمی پشت این ادعاها را بررسی کنید: اگر ادعاها خیلی خوب به نظر برسند، یک مکمل به احتمال زیاد یک کلاهبرداری است. تحقیقات منتشر شده توسط همتایان در مجلات علمی که از استفاده و کارایی مکمل های معتبر پشتیبانی می کند به صورت آنلاین در دسترس است – فقط باید آن را جستجو کنید. اطمینان حاصل کنید که دوز توصیه شده توسط علم نیز پشتیبانی می شود. از مصرف مگا دوز اجتناب کنید زیرا همیشه نتایج بهتری به همراه ندارند. تمام مکمل های غذایی از PureHealth Research دارای پشتوانه مطالعات معتبر هستند و با توصیه های دوز خاصی همراه هستند.
  • با پزشک خود مشورت کنید: اگر در حال حاضر از داروهای تجویزی استفاده می کنید، باردار یا شیرده هستید، به دنبال مشاوره پزشکی باشید. بسیاری از مکمل های غذایی می توانند به طور مضر با داروهای تجویزی تداخل داشته باشند. بررسی کنید که آیا می‌توانید مکمل و داروهای فعلی خود را با خیال راحت مصرف کنید. قبل از شروع هر گونه مکمل جدید، زنان باردار یا شیرده باید همیشه با پزشک خود مشورت کنند.

چگونه ایمن ترین مکمل ها را دریافت کنیم

مطمئن ترین مکمل ها را دریافت کنید

بیایید چند راه را مورد بحث قرار دهیم تا مطمئن شویم که پس از تعیین اینکه کدام مکمل ها را بخرید، فقط بهترین مکمل ها را دریافت می کنید. ابتدا مکمل های خود را از یک ارائه دهنده معتبر دریافت کنید. از آنجایی که FDA آنها را تنظیم نمی کند، بسیاری از کسب و کارها از کنترل کیفیت برای تضمین اصل بودن مواد موجود در بطری و مطابقت برچسب با محصول خودداری می کنند. به سراغ برندهای بزرگ و معروفی مانند PureHealth Research بروید زیرا آنها می توانند روش های کنترل کیفیت لازم را انجام دهند.

مکمل‌های تک‌جزئی به احتمال زیاد مقدار ماده فعال ذکر شده روی برچسب را دارند. همچنین، احتمال کمتری دارد که سطوح بالاتری از آلودگی را نشان دهند. شرکت‌هایی که «ترکیب‌های اختصاصی» را می‌فروشند، از نظر قانونی موظف نیستند که مقادیر مواد تشکیل دهنده را روی برچسب‌هایشان مشخص کنند، بنابراین ضروری است که هنگام خرید در اطراف، این را در نظر داشته باشید.

قبل از خرید، باید به دنبال گواهینامه های شخص ثالث روی برچسب مکمل باشید. کنوانسیون دارویی ایالات متحده (USP) و NSF بین المللی مکمل های زیادی را تأیید می کنند. مکمل ها توسط شرکت های مستقل آزمایش می شوند تا اطمینان حاصل شود که بطری حاوی مواد ذکر شده روی برچسب است. آنها اطمینان می دهند که هیچ مقدار قابل توجهی از آلاینده ها، مانند فلزات سنگین، در محصول وجود ندارد.

در نهایت، مکمل‌های گیاهی بی‌شماری فاقد گواهینامه مستقل در بازار هستند. خرید مکمل های گیاهی ارگانیک به اطمینان از اینکه سطح آلودگی تا حد امکان پایین است و آفت کش های خطرناک وجود ندارد کمک می کند. خرید از برندهای معروف و معروف نیز این احتمال را افزایش می دهد که مکمل دارای مقدار صحیح مواد فعال باشد.

اقدامات ایمنی لازم که باید انجام دهید

این چند پیشنهاد اضافی را دنبال کنید تا مطمئن شوید که می توانید یک مکمل را در یک دوره زمانی ایمن مصرف کنید:

  • مکمل ها را در شرایط مناسب نگهداری کنید: برخی از مکمل ها باید در محیط های سرد نگهداری شوند. برای دیگران، شما باید دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. مطمئن شوید که دستورالعمل های ذخیره سازی را رعایت می کنید.
  • به محض مشاهده عوارض جانبی مصرف را متوقف کنید: اگر بعد از شروع یک مکمل جدید احساس غریبی یا بیماری کردید، فورا مصرف آن را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.
  • از مکمل ها برای مدت زمان توصیه شده استفاده کنید: مطمئن شوید که فقط برای دوره توصیه شده از مکمل ها استفاده می کنید. مهم است که هنگام مصرف مکمل ها، سطح بیومارکرهای خود را کنترل کنید، زیرا برخی ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشند.
  • مصرف بیش از حد مکمل ها را همزمان شروع نکنید: فقط یک چیز را در یک زمان تغییر دهید. هنگام شروع یک مکمل جدید، روال خود را حفظ کنید تا بتوانید تعیین کنید که آیا مکمل ریشه هر گونه عوارض جانبی نامطلوب است یا خیر.

افکار نهایی

هنگام خرید مکمل ها، سعی کنید در مورد دوزهای توصیه شده، دفعات، مدت زمان و اطلاعات هشدار 100% مطمئن باشید. مهمترین چیز این است که از ترفندهای بازاریابی خودداری کنید و فقط روی مواد مغذی ضروری مناسب برای بیوشیمی خود سرمایه گذاری کنید. برای نتیجه گیری از فروشندگان معتبر خرید کنید، مورد اعتماد کارشناسان و مصرف کنندگان به طور یکسان. از این گذشته، اولویت اصلی شما باید حفظ سلامت جسم و روان باشد!