بچه ها خوب نیستن


میزبان

جولی روونر KHN


@jrovner

داستان های جولی را بخوانید. جولی روونر، خبرنگار ارشد واشنگتن و میزبان پادکست اخبار هفتگی سیاست سلامت KHN، “سلامت چیست؟” جولی که یک متخصص برجسته در زمینه مسائل مربوط به سیاست های بهداشتی است، نویسنده کتاب مرجع مورد ستایش انتقادی “سیاست مراقبت های بهداشتی و خط مشی A تا Z” است که اکنون چاپ سوم آن است.

بر اساس نظرسنجی جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، دختران نوجوان «سطوح بالای خشونت، غم و اندوه و خطر خودکشی را تجربه می‌کنند». طبق این نظرسنجی، در سال 2021، تقریباً از هر 5 دختر نوجوان آمریکایی، 3 نفر گزارش کردند که «مداوماً غمگین یا ناامید هستند».

در همین حال، یک قاضی محافظه کار در تگزاس، حکم خود را در مورد پرونده ای که می تواند یک داروی کلیدی مورد استفاده در سقط جنین دارویی را ممنوع کند، به تعویق انداخت. گروهی از پزشکان ضد سقط جنین شکایت کرده‌اند تا تأییدیه FDA را در دهه‌ها قبل درباره قرص سقط جنین میفپریستون به چالش بکشند.

میزگردهای این هفته جولی روونر از KHN، آلیس میراندا اولشتاین از پولیتیکو، جوآن کنن از دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ و پولیتیکو، و ساندیا رامان از CQ Roll Call هستند.

اعضای پانل

آلیس میراندا اولشتاین پولیتیکو


@AliceOllstein

داستان های آلیس را بخوانید

جوآن کنن جان هاپکینز بلومبرگ دانشکده بهداشت عمومی و سیاست


@JoanneKenen

داستان های جوآن را بخوانید

تماس رول ساندیا رامان CQ


@SandhyaWrites

داستان های ساندیا را بخوانید

از جمله نکات مهم اپیزود این هفته:

  • طبق گزارش حیرت‌انگیز CDC، نوجوانان آمریکایی در سال 2021 نرخ‌های بی‌سابقه‌ای از غم و اندوه را گزارش کردند، به‌ویژه سطوح بالای افسردگی در دختران و نوجوانانی که به‌عنوان LGBTQ+ شناخته می‌شوند. خشونت جنسی، تیراندازی دسته جمعی، آزار و اذیت سایبری و تغییرات آب و هوایی از جمله مشکلات تشدید کننده ای است که جوانان را آزار می دهد.
  • نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها بیش از هر زمان دیگری از سیاست سقط جنین ناراضی هستند، زیرا یک قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده در تگزاس آخرین درخواست را برای استدلال در مورد سرنوشت میفپریستون می‌کند. این مورد اعتماد به ادامه دسترسی به دارو را تضعیف می کند و بسیاری از ارائه دهندگان در مورد استفاده از میزوپروستول برای سقط جنین دارویی بحث می کنند. میزوپروستول همراه با میفپریستون در رژیم دو دارویی کنونی استفاده می شود، اما بی خطر و موثر است، البته زمانی که به تنهایی استفاده می شود کمی کمتر.
  • حفره‌های بزرگی در حفاظت از حریم خصوصی سلامت فدرال وجود دارد، و برخی از شرکت‌هایی که مراقبت‌های بهداشتی مانند خدمات سلامت روان را ارائه می‌کنند، از این حفره‌ها برای فروش اطلاعات شخصی و شناسایی مشتریان خود سوء استفاده می‌کنند. و این هفته، فرماندار جمهوریخواه، گلن یانگکین ویرجینیا، قانون ایالتی را که حکم جستجو برای داده های جمع آوری شده توسط برنامه های ردیابی قاعدگی را ممنوع می کرد، مسدود کرد.
  • کالیفرنیا قصد دارد انسولین تولید کند و مستقیماً قیمت‌های بالایی برای داروی دیابت ایجاد کند. در حالی که سایر ایالت‌ها علاقه خود را به پیروی از این روش ابراز کرده‌اند، احتمالاً به عهده کالیفرنیای ثروتمند و پرجمعیت است که این مفهوم را اثبات کند.

به‌علاوه، برای «اعتبار اضافی»، اعضای پانل داستان‌های مربوط به سیاست‌های بهداشتی را پیشنهاد می‌کنند که این هفته خوانده‌اند و فکر می‌کنند شما نیز باید بخوانید:

جولی روونر: NPR “آیا همه گیری قارچ های مرگبار در “The Last of Us” واقعاً ممکن است؟ توسط مایکلین داکلف

آلیس اولشتاین: «زایمان برای خانواده‌های سیاهپوست حتی زمانی که ثروتمند هستند مرگبارتر است» نوشته‌ی کلر کین میلر، سارا کلیف و لری بوکانان. تعاملی توسط لری بوکانان و شانون لین تهیه شده است

جوآن از: سریال NPR «در تنسی، یک اختلاط مدیکید می‌تواند شما را در فهرست «تحت تعقیب‌ها» قرار دهد، اثر بلیک فارمر

ساندیا رامان: بلومبرگ بیزینس ویک «سازنده زانتاک به مدت 40 سال در مورد خطرات سرطان سکوت کرد» نوشته آنا ادنی، سوزان برفیلد و جف فیلی

همچنین در پادکست این هفته ذکر شده است:

  • CDC “دختران نوجوان ایالات متحده که غم و اندوه و خشونت فزاینده ای را تجربه می کنند”
  • آرشیو Fun Violence “تیراندازی های دسته جمعی در سال 2023”
  • واشنگتن پست “اکنون برای فروش: داده های مربوط به سلامت روانی شما” نوشته درو هارول

وام

فرانسیس یانگ تهیه کننده صدا، اماری هوتمن ویرایشگر

برای شنیدن همه پادکست های ما، اینجا را کلیک کنید.

و مشترک KHN What the Health شوید؟ در Spotify، Apple Podcasts، Stitcher، Pocket Casts یا هر جا که به پادکست گوش می دهید.

KHN (خبر سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).