داروهای ضد چاقی افکار وسواسی من در مورد غذا را متوقف کردند


همانطور که به ژاکلین فروبر گفته شد

4-8 مارس 2024 است هفته مراقبت از چاقی.

“اگر تا دو دقیقه آینده غذا نگیرم، میمیرم.”

مغز من اینطوری کار میکنه هر روز در نقاط مختلف روز، وحشت به افکارم نفوذ می کند و من را درگیر می کند. به هیچ چیز جز غذا فکر نمی کنم. و سپس به این فکر می کنم که وعده غذایی بعدی من چه خواهد بود.

من از بچگی اینطور بودم. یادم می آید مادربزرگم به من گفت اگر گرسنه باشم می توانم یک سیب بخورم. و این باعث عصبانیت من شد. لعنتی قرار بود سیب چه کند؟ به غذا نیاز داشتم و من به اندازه کافی نیاز داشتم تا نگرانی را که در قفسه سینه ام بالا می‌رفت، خاموش کنم.

همچنین هرگز نشنیده بودم که کسی در مورد این غذا صحبت کند. من بزرگ شدم که درباره گرسنگی شوخی می کردم و خانواده و دوستانم پذیرفتند که این همان چیزی است که من هستم. هیپوگلیسمی، اختلال تیروئید یا هیچ شرایط پزشکی دیگری که بتواند احساسم را توضیح دهد، نداشتم.

در طول سال ها، چرخه ذهنی وحشت و نگرانی زندگی با چاقی را سخت تر کرد. من یویو از دوران راهنمایی تا رها کردن فرزندم در مدرسه راهنمایی رژیم گرفتم. با وجود بوت کمپ ها و سالن های ورزشی، هیچ چیز در دراز مدت گیر نکرد. و درست مثل آن، دوباره خودم را در مقیاس BMI بالا می بینم.

در بارداری دوم تشخیص داده شد که مبتلا به دیابت بارداری هستم که بعداً به دیابت نوع 2 تبدیل شد و می ترسیدم که اگر قند خونم را کنترل نکنم با عوارض جدی مواجه خواهم شد.

من شروع به مصرف یک داروی ضد چاقی (AOM) کردم تا به کنترل قند خون و کاهش وزن کمک کند. کار می کرد اما خیلی کند بود. سپس، در آوریل 2022، همه چیز تغییر کرد.

دکتر من نسخه جدیدی از AOM را که به دلایل بیمه مصرف می کردم تجویز کرد. و تقریباً بلافاصله فهمیدم که زندگی من هرگز مثل قبل نخواهد بود. روز بعد از اینکه آمپول جدید AOM را مصرف کردم، به سر کار رفتم و تا اواخر بعد از ظهر به سرم زد – نگران شام یا چیزی که قرار است بخورم نبود. ساعت‌ها بدون فکر کردن به غذا می‌رفتم. نفسم را حبس کردم و منتظر شدم تا احساس آشنای فوریت بر من حاکم شود. اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

انگار یکی سرم را باز کرده بود و تمام افکار وسواسی و احساسات وحشتناک غذا را از بدنم بیرون کرده بود و – پوف! آنها را در سطل زباله انداخت.

برای اولین بار احساس آزادی کردم. نفسم را بیرون دادم و از احساس آرامش و قدردانی استقبال کردم. می دانستم که AOM قطعه گم شده پازل درمان من است. من برای تغییر زندگی آماده بودم.

اول رژیمم بود این دارو باعث می شود کمتر غذا بخورید، اما لزوما نمی توانید همان چیزهایی را که قبلا می خوردید بخورید. برای من، غذاهای سرخ شده باعث مشکلات گوارشی عمده می شوند (من آنها را آروغ گوگردی می نامم) و آنقدر ناراحت کننده هستند که هیچ مشکلی برای تجارت فست فود و آوردن سالاد مرغ یا ماست و میوه نداشتم. فهمیدم که شیک های پروتئینی آنقدرها هم که فکر می کردم کسل کننده نیستند و شروع به خرید غذاهای غنی از پروتئین بیشتر کردم تا در خانه برای خودم و خانواده ام غذا درست کنم.

ملیسا و همسرش مایکلملیسا و همسرش مایکل، 2023

همانطور که در حال کاهش وزن بودم، به طور مداوم ورزش را شروع کردم. هفته ای چهار یا پنج بار به استپ ایروبیک می روم. مصرف AOM می تواند باعث از دست دادن عضله شود، بنابراین من تمرینات وزنه برداری را در برنامه روزانه خود گنجانده ام.

به لطف ترکیب رژیم غذایی، ورزش و AOM، من توانستم تمام داروهایی را که برای کلسترول بالا و فشار خون مصرف می کردم، متوقف کنم. قند خونم خوب است و احساس قدرت می کنم. وقتی دخترم از من پرسید که چرا می‌خواهم ورزش کنم، به او گفتم که این مهم است زیرا من را سالم نگه می‌دارد، بنابراین می‌توانم رشد او را قوی ببینم و بهترین زندگی‌اش را داشته باشم، زیرا احساس می‌کنم دارم زندگی خودم را می‌کنم.

بسیاری از مردم فکر می کنند که گرفتن AOM مانند جادو عمل می کند. اما کار هم می خواهد. من سخت کار می کنم و برای تمرینات و وعده های غذایی خود برنامه ریزی می کنم، و این کار را به احترام و سپاسگزاری از این تغییر زندگی و دارویی انجام می دهم که به من کمک کرد تا به زندگی با کیفیتی برسم که فکر نمی کردم ممکن باشد. گاهی چشمانم را می بندم و به صدای باشکوه هیچ گوش می دهم. برای من صدای آزادی است.

آیا زنان واقعی، داستان های واقعی خود را دارید که می خواهید به اشتراک بگذارید؟ به ما اطلاع دهید.

زنان واقعی ما، داستان های واقعی تجربیات واقعی زنان واقعی هستند. دیدگاه‌ها، نظرات و تجربیات به اشتراک‌گذاشته‌شده در این داستان‌ها توسط HealthyWomen تأیید نمی‌شود و لزوماً نشان‌دهنده سیاست یا موضع رسمی HealthyWomen نیست.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب



Source link