چگونه قرص های آواز خواندن و رقصیدن باعث افزایش آگاهی نسبت به مقاومت آنتی بیوتیکی شد؟ – آژانس امنیت سلامت انگلستان


مقاومت ضد میکروبی (AMR) زمانی اتفاق می‌افتد که ارگانیسم‌هایی که باعث عفونت می‌شوند، مانند باکتری‌ها، نسبت به داروهایی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت نشان دهند. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که سالانه 4.95 میلیون مرگ مرتبط با AMR وجود دارد و این موضوع یکی از اولویت های بهداشت عمومی برای سیاست گذاران در بریتانیا و سراسر جهان است.

در دسامبر 2017، بهداشت عمومی انگلستان اقدام به افزایش آگاهی و درک عمومی از AMR برای مقابله با استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها توسط عموم مردم و متخصصان مراقبت های بهداشتی کرد.

در طی یک دوره سه ساله، کمپین Keep Antibiotics Working گروه هایی را هدف قرار داد که احتمال بیشتری برای استفاده از آنتی بیوتیک داشتند.مترسایر کودکان 0 تا 16 ساله و افراد بالای 50 سال) و متخصصان مراقبت های بهداشتی که با مراقبت و تجویز بیمار سروکار دارند.

در یک مطالعه بازبینی شده که تأثیر کمپین را بررسی می‌کرد، متوجه شدیم که این کمپین به مخاطبان هدف می‌رسد، آگاهی را افزایش می‌دهد و پزشکان عمومی را پشتیبانی می‌کند، همچنین دانش، تغییر نگرش‌ها و افزایش نگرانی در مورد AMR را افزایش می‌دهد.

دیقرص های آنسینگ

این کمپین توسط گروهی از قرص‌های آنتی‌بیوتیک انسان‌ساز آوازخوان و رقصنده برگزار شد، که مخاطبان ما را با آهنگی مفرح، جذاب و جذاب در مورد اهمیت مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در مواقع نیاز و پیروی از توصیه‌های متخصص مراقبت‌های بهداشتی‌تان به صدا درآوردند.

این در تبلیغات در تلویزیون و ویدیوهای درخواستی، رادیو، روزنامه ها، بیلبوردها و سایر نمایشگرهای فضای باز و در رسانه های اجتماعی اجرا می شد.

این کمپین همچنین شامل منابعی برای بیماران مانند بروشورهای اطلاعاتی و پوسترهایی برای متخصصان مراقبت های بهداشتی بود تا به مردم ارائه شود.

بررسی تاثیر

در نوامبر 2023، UKHSA یک مطالعه در مجله دانشگاهی Eurosurveillance در حال ارزیابی تاثیر کمپین.

ما می‌خواستیم بدانیم که آیا در دستیابی به عموم مردم و مخاطبان هدف خاص خود موفق بوده‌ایم و آیا دانش، آگاهی و درک عمومی از مقاومت ضد میکروبی به دلیل کمپین بهبود یافته است یا خیر.

ما همچنین می‌خواستیم بررسی کنیم که آیا مصرف صحیح آنتی‌بیوتیک افزایش یافته است، آیا پزشکان عمومی نسبت به کاهش آنتی‌بیوتیک‌ها مطمئن‌تر هستند و آیا تقاضا از سوی بیماران کاهش می‌یابد.

مطالعه چگونه انجام شد؟

ما داده‌های پرسشنامه‌ای را از مردم قبل و بعد از شروع هر کمپین جمع‌آوری کردیم، که هر سال به مدت سه ماه اجرا می‌شد.

حجم نمونه هدف ما 1000 پاسخ دهنده برای هر موج پرسشنامه بود. سپس نمونه ها با هر موج از طریق نمونه گیری هدفمند در میان گروه های کلیدی، مانند مادران کودکان 0 تا 16 ساله افزایش یافت.

نمونه عمومی وزن دهی شد تا اطمینان حاصل شود که از نظر سن، جنسیت، منطقه و وضعیت اجتماعی-اقتصادی نماینده ملی است.

چیزی که ما پیدا کردیم

در طول سه سال فعالیت، شاهد افزایش در معیارهای کلیدی بودیم. این شامل جهش قابل توجهی در آگاهی در بین مخاطبان هدف، با افزایش 20 درصدی در میان مادران کودکان 0 تا 16 ساله است.

  • در میان مخاطبان هدف ما، ما شاهد افزایش 16.7 درصدی در آگاهی و درک این موضوع بودیم که “آنتی بیوتیک ها در صورت مصرف نادرست برای شما کار نمی کنند” و همچنین 7.5٪ افزایش در آگاهی و درک این موضوع که “مصرف آنتی بیوتیک ها به طور غیر ضروری شما و خانواده تان را در معرض خطر قرار می دهد” بودیم. خطر”.
  • افزایش مصرف آنتی بیوتیک های مناسب نیز گزارش شده است. تعداد پاسخ دهندگان در مخاطبان هدف ما که گزارش دادند بعید است که برای خود یا فرزندشان آنتی بیوتیک درخواست کنند به ترتیب 6.85% و 18.5% پس از اولین سال اجرای کمپین افزایش یافت.
  • آرپاسخ دهندگان همچنین گزارش کردند که در مورد AMR، چه در رابطه با خود (افزایش قابل توجه 28٪) و چه در افرادی که تحت مراقبت آنها هستند، بیشتر نگران هستند (افزایش قابل توجه 11٪ از 54٪ به 60٪).).
  • پزشکان عمومی احساس کردند که کمپین از آنها حمایت می‌کند تا به بیمارانی که درخواست آنتی‌بیوتیک دارند، نه بگویند (بیش از 89%)، جایی که از نظر بالینی مناسب نیست. از قبل تا بعد از سال 2017، پزشکان عمومی که از این کمپین آگاه بودند، به طور قابل توجهی اعتماد به نفس بیشتری برای امتناع از تجویز آنتی بیوتیک داشتند. در سال 2018، پزشکان عمومی که از این کمپین آگاه بودند، احتمالاً نامناسب بودن استفاده از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های ویروسی را به بیماران توضیح می دادند.

این یافته ها به ما چه می گویند؟

این یافته‌ها به وضوح نقش مهمی را که کمپین‌های ارتباطی می‌توانند در افزایش آگاهی در مورد نگرانی‌های جدی سلامت عمومی مانند AMR داشته باشند، نشان می‌دهند.

اگرچه Keep Antibiotics Working دیگر یک کمپین زنده رسانه ای نیست، منابع دیجیتالی هنوز در دسترس هستند و به 12 زبان دیگر ترجمه شده اند. ما نیز داریم از طریق ابزارهای دیگر، از جمله:

  • نگهبان آنتی بیوتیک: کمپینی که برای پیگیری آگاهی های افزایش یافته توسط Keep Antibiotics Working با یک فعالیت تعاملی قدرتمند طراحی شده است. تا به امروز، بیش از 205000 تعهد از افراد در بیش از 120 کشور در مورد نحوه برنامه ریزی آنها برای استفاده بهتر از آنتی بیوتیک ها و کمک به مقابله با AMR داده شده است.
  • باگ الکترونیکی برنامه: ابتکاری که به دنبال دستیابی و تجهیز به کسانی است که با کودکان و جوانان (سنین 3 تا 25 سال) در تمام جوامع کار می کنند یا از آنها حمایت می کنند با اطلاعات و فعالیت هایی برای ایجاد دانش در مورد میکروب ها، بیماری ها، بهداشت، واکسیناسیون و AMR.
  • جعبه ابزار آنتی بیوتیک هدف: یک جعبه ابزار طراحی شده برای حمایت از پزشکان مراقبت های اولیه برای حمایت و اجرای فعالیت های نظارت ضد میکروبی.
  • هفته جهانی آگاهی AMR ابزار: یک جعبه ابزار که هدف آن ارائه مطالب سریع و آماده برای استفاده برای حمایت از کمپین های WAAW شما است. این جعبه ابزار بر روی پیام‌های دیجیتال متمرکز است تا از سرعت و سهولت ارتباط پشتیبانی کند و در عین حال طیف گسترده‌ای از پیشنهادات را برای تعامل با گروه‌های مختلف مردم در بر گیرد.



Source link