راهنمای پزشک برای لکه بینی و مدیریت علائم اضطراب


از احساس بی قراری گرفته تا سردرد و معده درد، برخی از علائم اضطراب آشکارتر از سایرین هستند. دکتر راج آرورا علائم و نشانه های اضطراب را نشان می دهد، به علاوه اینکه چگونه یک جعبه ابزار مراقبت از خود می تواند به جلوگیری از تبدیل شدن سطح اضطراب به یک بحران کمک کند.

اضطراب احساس ناراحتی، نگرانی یا نگرانی است که معمولاً در غیاب تهدید یا ترس قریب الوقوع رخ می دهد.

فردی که از اضطراب رنج می برد، ممکن است به طور خاص نگران چیزهایی باشد که در شرف وقوع هستند یا ممکن است در آینده اتفاق بیفتند. اضطراب یک واکنش طبیعی انسان است و معمولاً از طریق افکار، عواطف و احساسات فیزیکی ما ظاهر می شود.

بیشتر افراد ممکن است گهگاهی احساس اضطراب کنند، مخصوصاً هنگام کنار آمدن با رویدادهای استرس زا زندگی.

اضطراب نه تنها می تواند برای سلامت جسمی و روانی ناتوان کننده باشد، بلکه می تواند به اختلالات جدی نیز کمک کند

اضطراب معمولاً به عنوان یک اختلال سلامت روان تشخیص داده می شود به طور مداوم بر فعالیت های روزانه تأثیر می گذارد و فرد را از انجام وظایف روزانه خود باز می دارد.

مهم است که بدانیم در صورت شدید، اضطراب نه تنها می تواند برای سلامت جسمی و روانی ناتوان کننده باشد، بلکه می تواند به اختلالات جدی مانند فرسودگی شغلی، اختلالات قلبی، فشار خون بالا، اختلالات روده، سردرد کمک کند و برخی مطالعات نشان داده اند که اضطراب می تواند در ایجاد زوال عقل نیز نقش داشته باشد.

انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد و هر کدام دارای مجموعه ای از معیارها و علائم هستند که قبل از تشخیص بررسی می شوند.

بیشتر بخوانید: SOS احساسی: 10 تاکتیک ساده برای مقابله با اضطراب و بهبود خلق و خوی

زن-با-افزایش-ضربان-قلب-علائم-اضطراب.jpg

علائم اضطراب را بشناسید:

نشانه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند به صورت احساسات و همچنین به صورت نشانه‌های فیزیکی ظاهر شوند، از جمله:

  • احساس بی قراری، زخمی شدن، یا روی لبه
  • به راحتی خسته شدن
  • داشتن مشکل در تمرکز
  • تحریک پذیر بودن
  • داشتن سردرد، درد عضلانی، معده درد، یا دردهای غیر قابل توضیح
  • مشکل در کنترل احساس نگرانی
  • داشتن مشکلات خواب، مانند مشکل در به خواب رفتن یا ماندن در خواب

تشخیص علائم و برداشتن اولین قدم ها به سمت مداخله می تواند برای بسیاری از افرادی که تاکیدی بر سلامت روانی یا مراقبت از خود ندارند چالش برانگیز باشد.

اگر احساس می‌کنید اضطراب در حال افزایش است، بتوانید زودتر اقدام کنید. این می‌تواند به جلوگیری از تبدیل شدن سطح اضطراب به یک بحران کمک کند. برای انجام این کار من اغلب پیشنهاد می کنم که یک جعبه ابزار مفید خواهد بود. بیماران اغلب متوجه می شوند که این به آنها کمک می کند تا روی تکنیک هایی تمرکز کنند که سطح اضطراب آنها را کاهش می دهد و به آنها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ذهن آگاهی و دویدن – درمانی که می تواند زندگی شما را تغییر دهد

دانستن-چه موقع-برای-علائم-اضطراب- کمک بگیریم.jpg

یک جعبه ابزار پیشگیری از اضطراب ایجاد کنید

یک جعبه ابزار اساساً یک برنامه اقدام خودمراقبتی است. خودمراقبتی کلیدی برای بهبود سلامتی شما از همه جنبه‌ها است، اما همچنین برای رهایی از احساس اضطراب. خودمراقبتی همچنین به ایجاد انعطاف‌پذیری کمک می‌کند که برای کمک به مدیریت احساسات استرس، نگرانی و اضطراب حیاتی است.

هنگام ایجاد یک جعبه ابزار، مهم است که آن را به خودتان مرتبط کنید و روی فعالیت‌ها و مداخلاتی تمرکز کنید که بیشترین وزن را برای کاهش علائم دارند.

خودمراقبتی همچنین به ایجاد تاب آوری کمک می کند

من اغلب به بیماران پیشنهاد می‌کنم که محرک‌های اضطراب خود را فهرست کنند (اگر از آنها آگاه باشند) زیرا می‌توانند روی اقدامات پیشگیرانه در جعبه ابزار خود تمرکز کنند.

فعالیت‌های خودمراقبتی شما جعبه ابزار شما را شکل می‌دهد و بنابراین مهم است که فعالیت‌هایی را بررسی کنید که به شما احساس خوب و مثبت می‌دهند. چه فعالیت هایی در مواقعی که احساس خستگی می کنید به شما کمک می کند و اگر به کمک نیاز داشتید راحت خواهید بود به چه کسی نزدیک شوید.

جعبه ابزار شما ممکن است حاوی برخی از موارد زیر باشد:

  • تمرینات تنفسی: تمرینات هدایت شده از طریق یک برنامه یا به سادگی شمارش معکوس نفس های عمیق.
  • گوش دادن به موسیقی: انتخاب موسیقی که معمولاً شما را آرام می کند و شما را آرام می کند یا برای برخی ممکن است موسیقی انرژی بخش تر باشد.
  • پیاده روی در فضای باز: قدم گذاشتن در فضای باز برای تنفس هوای تازه می تواند به احساس آرامش و آرامش بیشتر کمک کند.
  • مراقبه: تمرکز حواس و مراقبه می تواند منجر به تنفس متمرکز شود، اما نکته دیگری برای تمرکز بر دور کردن احساسات و احساسات اضطراب است.
  • روزنامه نگاری: نوشتن ترس ها، احساسات و عواطف می تواند به فرد کمک کند تا از آنها جدا شود (حداقل به طور موقت).
  • ارتباط انسانی: دیدن چهره به چهره دوستان و خانواده و داشتن یک شبکه پشتیبانی برای گفتگو و در میان گذاشتن ترس ها و نگرانی ها می تواند احساس انزوا را کاهش دهد.
  • دستیابی به پشتیبانی حرفه ای و منابع: دانستن اینکه چه زمانی باید با یک متخصص بهداشت تماس بگیرید و با او صحبت کنید یا به دنبال منابع آنلاینی بگردید که می تواند به فرد کمک کند احساس حمایت کند.
  • در نظر گرفتن دارو: اگر با وجود امتحان کردن یک روش جعبه ابزار و کار بر روی محرک ها، اضطراب ناتوان کننده می شود، ممکن است مهم باشد که با پزشک خود در مورد دارو صحبت کنید و تشخیص دهید که در جعبه ابزار شما می تواند به این معنی باشد که وقتی روش های دیگر شکست خورده اند، احتمال بیشتری وجود دارد که به دنبال حمایت و دارو باشید.

بیشتر بخوانید: 5 نکته مراقبت از خود که می توانید امشب برای کاهش استرس انجام دهید

زن-بیرون-از-شنود-به-موسیقی-برای-مدیریت-علائم-اضطراب.jpg

بدانید چه زمانی باید کمک بخواهید

مهم است که تأکید کنید زمان مناسب یا نادرستی برای کمک گرفتن وجود ندارد. اگر هنوز یک جعبه ابزار ایجاد نکرده اید، اما متوجه شده اید که اضطراب شما در حال افزایش است یا اگر یک جعبه ابزار دارید، اما احساس می کنید که به یک بحران می خورید، مهم است که دست به دست شوید و از پزشک عمومی خود کمک بخواهید.

اگر روش یا ابزار خود مراقبتی را امتحان کرده‌اید، اما همچنان از تظاهرات عاطفی و جسمی اضطراب رنج می‌برید، مهم است که این را علامت بزنید و برای کمک بخواهید.

به طور خاص، اضطراب می تواند منجر به خلق و خوی ضعیف مداوم، افکار خودکشی و افکار آسیب به خود در برخی افراد شود. اگر این موارد را تجربه می کنید، مهم است که فورا به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

کمک همیشه از طریق پزشک عمومی شما در دسترس است، اما خیریه های بسیاری با خطوط بحران نیز در دسترس هستند.

دکتر راج آرورا هد شات

دکتر راج آرورا یک پزشک عمومی، بنیانگذار @thefacebible و یکی از مربیان برجسته پزشکی در بریتانیا است. اشتیاق او در آگاهی از سلامت روان، سلامت زنان و مراقبت از پوست است.

دکتر راج آرورا به عنوان یک پزشک عمومی زن، همیشه مشتاق آموزش زنان دیگر در رابطه با سلامت زنان بوده و از پلتفرم اینستاگرام خود @dr_rajarora برای آموزش، اطلاع رسانی، توانمندسازی و الهام بخشیدن به دنبال کنندگان خود استفاده می کند.

پاسخ HEALTHISTA به یائسگی: PLAY را فشار دهید، نه مکث.

بسته یائسگی Healthista یک کارگاه ویدئویی آنلاین کاملاً جامع است که توسط دکتر داون هارپر رهبری می شود. مقرون به صرفه، در دسترس و پوشش دهنده تمام جنبه های یائسگی، برای کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند.

با مشاوره تخصصی و اطلاعات هفت متخصص معتبر صنعت یائسگی، امیدواریم که این منبع آنلاین به زنان کمک کند تا تغییرات و چالش‌های رایج سلامت و تندرستی را که ممکن است قبل، بعد و در طول یائسگی تجربه کنند، بررسی کنند.

https://www.youtube.com/watch?v=9egmmy2h6Mw

این مقاله را دوست دارید؟ در خبرنامه ما ثبت نام کنید تا مقالات بیشتری مانند این را مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل دهید.