اضطراب – زمانی که الکل شما را مجبور می کند با اضطراب کنار بیایید



ساعت 5:30 صبح است، لازم نیست دو ساعت دیگر سر کار بیدار باشم، اما کاملاً بیدار هستم. قلبم به سرعت در سینه‌ام می‌کوبد، انگار می‌خواهد بیرون بیاید، و افکارم تند تند می‌زند.

من با یک اختلال اضطراب زندگی می کنم، بنابراین این احساس جدید نیست – اما شگفت آور است. به طور معمول، اضطراب من را در این ساعت از خواب بیدار نمی کند، به خصوص نه زمانی که مثل شب گذشته دیر به رختخواب رفته ام.

چرا الان اینقدر مضطربم؟ من مغزم را برای سرنخ انتخاب می کنم. خواب بد دیدم؟ آیا به آینده یا گذشته فکر کرده ام و متوجه آن نشده ام؟ دارم میمیرم؟

در تمام جست و جوهایم به دلایلی، یک اطلاعات خیلی مهم را در نظر نمی گیرم: دیشب در حالی که با دوستان بیرون بودم، الکل مصرف کردم. مشروب نخوردم تا بیش از حد محو شود، اما آنقدر نوشیدند که حالت بدی پیدا کنم و بدون اینکه ریملم را آب بکشم به رختخواب رفتم.

مصرف مشروبات الکلی در شب قبل دلیل اضطراب من است. هیچ اصطلاح بالینی برای آن وجود ندارد، اما یک عبارت کلیدی برای این اضطراب خماری وجود دارد – “Hangxiety” – که به عنوان عصبی بودن، بی قراری و ناراحتی پس از یک شب نوشیدن الکل تعریف می شود.

علائم اضطراب با علائم اضطراب معمولی تفاوتی ندارد: تپش قلب، تند افکار و احساس کلی ناراحتی.

جنیفر سوراک زمیتی، روان درمانگر در نیوجرسی می گوید: «شما ممکن است احساس لرزش، تحریک پذیری یا بدخلقی نیز داشته باشید.

اضطراب زمانی ممکن است اتفاق بیفتد که ما بیش از حد یک مورد را داشته باشیم – این فقط نحوه عملکرد مغز ما است. و زنان ممکن است بیشتر مستعد این احساسات باشند زیرا آنها به اثرات الکل حساس تر هستند زیرا مایعات کمتری در بدنشان وجود دارد و این بدان معناست که الکل بیشتری در جریان خون آنها باقی می ماند.

هنگکسی چیست و چرا اتفاق می افتد؟

Surak-Zammitti گفت: “الکل بر ماده شیمیایی GABA در مغز ما تأثیر می گذارد، که یک ماده شیمیایی است که اثر آرامش بخش دارد.” وقتی مقدار کمی الکل مصرف می کنیم، GABA را افزایش می دهد و در نتیجه احساس آرامش می کنیم. وقتی مقدار زیادی الکل داریم، GABA را تخلیه می کند و باعث ایجاد احساس وحشت می شود. این نوع اضطراب بسته به میزان مصرف شما می تواند تا 24 ساعت ادامه داشته باشد.

اضطراب از هر 100 نفر حدود 12 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، و Surak-Zammitti خاطرنشان کرد که هرکسی که الکل مصرف می کند، بسته به حساسیت مغز شما به الکل، می تواند تا حدودی آن را تجربه کند، اگرچه افراد مبتلا به بیماری های روانی مانند اضطراب ممکن است آن را شدیدتر احساس کنند.

Surak-Zammitti گفت: “اگر شما مستعد ابتلا به هر بیماری روانی هستید، نه فقط اضطراب، مواد باعث جرقه آن می شوند.” «صفحه‌ای را روی در صفحه‌ای تصور کنید که توری آن بسیار سفت است. هنگامی که الکل می نوشیم، صفحه نمایش شل می شود و اجازه می دهد تا آن بیماری ها به داخل خزنده شوند. بنابراین اگر مستعد اضطراب هستید، الکل آن را بدتر می کند.

الکل در خواب اختلال ایجاد می کند

افزودن سوخت به آتش این واقعیت است که الکل خواب ما را مختل می کند، که می تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن اضطراب شود.

الکل می تواند باعث به خواب رفتن شما شود، اما خواب خوبی ندارید زیرا بر REM شما تأثیر می گذارد. [rapid eye movement]سوراک زمیتی گفت. “شما گیج و بیقرار از خواب بیدار خواهید شد.”

این فقدان خواب آرام نیز می‌تواند در ایجاد اضطراب موثر باشد.

چگونه از هنگکسی جلوگیری کنیم

به غیر از پرهیز کامل از الکل، چگونه می‌توانید از هنگکسی پیشگیری کنید؟

Surak-Zammitti گفت باید با آگاهی از این واقعیت شروع کنید که نوشیدن الکل تا حدی که حالت تهوع پیدا می کند می تواند باعث اضطراب شود. این می تواند به شما کمک کند آن را مهار کنید و کمتر بنوشید. شما همچنین می توانید از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید، که باعث می شود سریعتر از آبجو احساس مستی کنید.

او گفت: «آن را مانند بازی شطرنج در نظر بگیرید. “شما باید یک حرکت جلوتر از حریف خود باشید.”

و در این صورت حریف شما الکل است.

نحوه درمان گزگز

اضطراب یک پیامد طبیعی پس از یک شب نوشیدن الکل است، اما راه‌هایی برای مهار آن در زمان وقوع وجود دارد.

اول، سوراک زمیتی گفت که تشخیص این که به دلیل نوشیدن مشروب مضطرب هستید مفید است. اغلب، تعجب کردن که چه چیزی شما را مضطرب می کند، شما را بیشتر مضطرب می کند. اگر به خود بگویید به این دلیل است که مشروب می‌نوشیدید، از آن چرخه تعجب خارج می‌شوید، که اغلب اضطراب شما را تغذیه می‌کند.

به عهده گرفتن مسئولیت افکار خود روش دیگری برای فرونشاندن اضطراب – و به طور کلی اضطراب است.

دکتر لورل استاینبرگ، روان درمانگر، با اشاره به اینکه زنان اغلب مستعد تفکر کمال گرا هستند، گفت: “ما باید روی افکار خود کار کنیم و مانتراهای جدیدی ارائه کنیم.” می تواند اضطراب را تحریک کند.

به گفته اشتاینبرگ، می‌توانید با گفتن اینکه نوشیدن گهگاهی و نه افراطی، می‌تواند بخشی از یک سبک زندگی سالم باشد، اضطراب خود را آرام کنید. ما می‌توانیم بر تجربه خودمان عاملیت داشته باشیم و فکر نکنیم که از کنترل خارج شود.»

داشتن داروهایی که می توانند به شما در آرامش کمک کنند نیز مفید است.

“چه چیزی باعث می شود احساس آرامش کنید؟” سوراک زمیتی پرسید. شاید بوی اسطوخودوس یا لیمو می دهد. شاید حمام کردن با نمک های مختلف باشد و اگر هم هست، حمام را آماده کنید.»

همچنین بهتر است از نوشیدنی های انرژی زا و کاپوچینوی بزرگ صرف نظر کنید، حتی اگر احساس کنید که نیاز به تقویت دارید. محرک ها معمولاً فقط اضطراب را بدتر می کنند.

اما بهترین راه برای غلبه بر اضطراب از طریق ورزش است.

Surak-Zammitti گفت: “راهی که الکل از بدن ما خارج می شود از طریق منافذ ما است.” بنابراین ورزش بهترین کاری است که برای رفع اضطراب انجام می دهید. کمی یوگا انجام دهید یا برای پیاده روی یا دویدن بیرون بروید.

به عبارت دیگر، سعی کنید در طول شب نوشیدن خود عرق نکنید – اما سعی کنید آن را از سیستم خود خارج کنید.

مقالات مرتبط در سراسر وب