مرکز تولد جامعه کلرادو را احیا می کند توسط شرکت سهامی خصوصی بسته شد


هنگامی که یک شرکت سهامی خاص، Seasons Midwifery and Birth Center را در تورنتون، کلرادو، در ماه اکتبر تعطیل کرد، ایالت یکی از معدود مراکز زایمان غیر بیمارستانی خود را از دست داد و 53 خانواده با موعد مقرر حاملگی در نوامبر و دسامبر در تلاش برای یافتن ارائه دهندگان بودند.

اما پس از آن کارمندان و گروه‌های حمایت از جامعه وارد عمل شدند تا جای خالی جامعه حومه شهر دنور و بیماران آن را پر کنند، که بسیاری از آنها به Medicaid، برنامه بیمه ایالت فدرال برای افراد با درآمد پایین متکی هستند. آنها Seasons را به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی سازماندهی کردند و با اعلام بازگشایی آن در ژانویه به‌عنوان مرکز تولد اجتماعی فصل‌ها، یک یادداشت پیروزی و سرپیچی به دست آوردند. Seasons دارای پنج تحویل در فوریه و 30 در مارس است.

جاستینا نازاریو، دستیار تولد در فصل‌ها، گفت: «با بسته شدن، تصمیم گرفتیم که اجازه نخواهیم داد سرمایه‌داری ما را از بین ببرد. ما این ویژگی‌های واقعاً مهم را که شما در مجتمع پزشکی-صنعتی به دست نمی‌آورید، بیاوریم.»

در طول دو دهه گذشته، تعداد زایمان‌ها در خانه و مراکز تولد در سراسر کشور رو به افزایش بود – تا زمانی که همه‌گیری کووید-19 شیوع پیدا کرد. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تعداد تولدهای خارج از بیمارستان از سال 2019 تا 2020 22 درصد و از سال 2020 تا 2021 12 درصد افزایش یافته است.

در سطح ملی، مراکز زایمان – امکانات پزشکی برای زایمان و زایمان که به ماماها برای کمک به بارداری های سالم و کم خطر وابسته هستند – نرخ زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و زنانی که برای سزارین به بیمارستان ها منتقل می شوند، کمتر است.

در حالی که سزارین می تواند نجات دهنده باشد، اما جراحی های بزرگی هستند که خطر و هزینه قابل توجهی دارند. یک مطالعه در سال 2013 روی حدود 22400 زن که قصد زایمان در یک مرکز زایمان را داشتند، نشان داد که 6 درصد از کسانی که در چنین مرکز زایمان شروع به زایمان کرده بودند برای سزارین به بیمارستان فرستاده شدند. در مقابل، حدود 26 درصد از بارداری های سالم و کم خطر در بیمارستان ها به سزارین ختم می شود.

قبل از بسته شدن فصل، کارکنان حدود 8 درصد از بیماران را برای سزارین به بیمارستان منتقل کردند.

مدل بودجه برای مراکز زایمان پیچیده است: در کلرادو آنها توسط اداره بهداشت ایالتی تنظیم و مجوز دارند، اما چون بیمارستان نیستند، نمی توانند بیمه را به همان روشی که یک بیمارستان ارائه می دهند، صورت حساب بدهند. هدر پرستریج، مدیر اداری کلینیک گفت، برای مثال Seasons برای هر تولد حدود 4000 دلار از بیمه خصوصی دریافت می کند، در حالی که هزینه زایمان در بیمارستان به طور متوسط ​​19000 دلار است و حدود 16000 دلار توسط بیمه بازپرداخت می شود.

تنها گزینه برای بیمارانی که بیمه خصوصی ندارند و نمی توانند از جیب خود پرداخت کنند، زایمان در بیمارستان است. اکثر مراکز تولد Medicaid را نمی پذیرند، اما Seasons متفاوت است. پرستریج گفت، قبل از بسته شدن آن، حدود 40 درصد از مشتریانش از Medicaid استفاده می کردند که کمتر از سایر ارائه دهندگان بیمه بازپرداخت می کند.

پرستریج گفت: “هر بار که مشتری مدیکید را سوار می کنیم، پول خود را از دست می دهیم.” دسترسی به این نوع مراقبت برای همه بسیار مهم است، بنابراین ما به هر حال به انجام آن ادامه می دهیم.

محدودیت‌های Medicaid و نرخ بازپرداخت پایین، به مشکلات مالی برای مراکز زایمان، از جمله Seasons، منجر شده است. در کلرادو، 19 درصد از جمعیت و 36 درصد از تولدها تحت پوشش Medicaid در سال 2022 بودند.

پرستریج گفت، به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی، Seasons برای پر کردن شکاف ها باید به جمع آوری کمک مالی تکیه کند.

عکسی کارگران مرکز تولد اجتماعی Seasons را نشان می دهد.
مرکز تولد اجتماعی Seasons در تورنتون، کلرادو، پس از بسته شدن یک شرکت سهامی خاص در ماه اکتبر، در ژانویه تغییر نام داد و به عنوان یک غیرانتفاعی بازگشایی شد. Seasons یکی از معدود مراکز زایمان غیر بیمارستانی ایالت است.(اوبر تامپکینز)

کلرادو دارای هفت مرکز تولد است، از جمله Seasons، که اغلب دارای اتاق هایی هستند که بیشتر شبیه اتاق خواب هستند تا اتاق های بیمارستان، و وان حمام به عنوان گزینه ای برای زایمان.

در سال 2018، دو مرکز تولد دیگر در کلرادو – مرتبط با گروه های بیمارستانی اما متعلق به یک شرکت مادر انتفاعی – بسته شدند. به گزارش کلرادو سان، دو مطب در منطقه دنور در درجه اول به بیمارانی که درآمد پایینی داشتند یا پناهنده بودند خدمات می دادند.

میکی تینان، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل تولد و سلامت کلرادو درباره بسته شدن مرکز تولد گفت: “این برای ما شوک بود، اما متأسفانه به واقعیت ما تبدیل شده است.”

وقتی Seasons در 4 اکتبر بسته شد، کلرادو Birth and Wellness، همکاری بین دو مرکز تولد در منطقه دنور، بیش از 60 مشتری خود را پذیرفت.

گروه پزشکان که Seasons را در سال 2019 شروع کرد، به نام Women’s Health Group، با یک گروه سهام خصوصی، Shore Capital Partners، در اواخر سال 2020 شریک شد و به Elevate Women’s Health تبدیل شد. Aubre Tompkins، مدیر بالینی در Seasons Community Birth Center، و دیگرانی که در آن زمان برای Seasons کار می کردند، گفت که مدیران آنجا تشخیص دادند که Seasons سودآور نیست و آن را تعطیل کردند.

تامپکینز گفت: «بسیار ویرانگر بود. “اشک های زیادی ریخته شد، خشم زیادی وجود داشت، سردرگمی زیادی وجود داشت.”

پس از اعلام تعطیلی، Elephant Circle، یک سازمان عدالت باروری، با تامپکینز تماس گرفت تا بتواند پولی برای فصل‌ها به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی بازگشایی کند. بنیانگذار این سازمان، ایندرا لوسرو، گفت که اعضا می‌خواهند فصل‌ها را نجات دهند، اما همچنین می‌خواهند برای کارکرد گسترده‌تر مدل غیرانتفاعی سرمایه‌گذاری کنند.

«سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده است، مطالعات فدرال انجام شده است، داده‌های عالی وجود دارد – همه چیزهایی که می‌گویند، «هی، من فکر می‌کنم این مدل به نظر می‌رسد می‌تواند کار کند. ما باید روی این مدل سرمایه گذاری کنیم.» لوسرو گفت.

به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی، Seasons قصد دارد خدمات خود را گسترش دهد تا شامل مراقبت های تایید کننده جنسیت شود و افراد بیشتری را به عنوان ماما و دولا آموزش دهد تا تنوع را در این زمینه افزایش دهد. Seasons معاینات سالانه زنان، داروهای ضد بارداری، خدمات شیردهی و مراقبت از نوزاد را در دو هفته اول زندگی ارائه می دهد.

تامپکینز یکی از اعضای گروهی اضطراری و موقت است که با مأموریت عدالت تولیدمثلی، این مرکز را بازگشایی کرد. نازاریو همچنین به همراه نمایندگانی از سازمان کلرادو برای فرصت های لاتین و حقوق باروری یا COLOR در هیئت مدیره خواهد نشست. دایره فیل; و Soul 2 Soul Sisters، یک سازمان عدالت نژادی.

نازاریو، که خود را آفریقایی لاتین توصیف می کند، به طور مستقیم تجربه کرده است که هویت و تجربیات او برای کارش در زایمان ضروری است. مشتریان بالقوه اغلب با او تماس می گیرند و می گویند که به دنبال شخصی مانند او بوده اند.

کاترین رایلی که سال گذشته دخترش را در Seasons به دنیا آورد، مدیر سیاست گذاری در COLOR و عضو هیئت مدیره مرکز تولد Seasons Community است. او گفت که برای پیشبرد مأموریت Seasons و گسترش فرصت‌های آموزشی برای ماماهای آینده هیجان‌زده است.

رایلی گفت: “من فکر می کنم عمل مامایی به خودی خود یک عمل مقاومت است.” سابقه طولانی نژادپرستی و مردسالاری در اخراج ماماها وجود دارد، بنابراین من فکر می کنم بازگشت به عنوان یک جامعه به آن بسیار مهم است.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان