نکات بهداشتی در تعطیلات توسط یک پزشک مراقبت فوری


فصل تعطیلات یک زمان شلوغ از سال است که با گردهمایی های اجتماعی و برنامه های سفر مشخص می شود که مردم را در حرکت نگه می دارد. همچنین زمانی است که ویروس‌های تنفسی مانند COVID-19، آنفولانزا و RSV تمایل به افزایش دارند. چه به دیدار عزیزانتان بروید یا در نهایت از یک تعطیلات ساحلی بسیار مورد نیاز لذت ببرید، اجازه ندهید بیماری فصل تعطیلات را خراب کند.

ری هیگابرای سالم ماندن در این فصل از سال، چند اقدام احتیاطی را در نظر بگیرید. رین هیگا، پزشک خانواده پزشکی با مراقبت‌های فوری بهداشتی کرامت در نورتریج، نکاتی را برای سالم ماندن در طول فصل تعطیلات به اشتراک می‌گذارد.

واکسن بزنید

اکنون واکسن هایی برای محافظت در برابر COVID-19، RSV و آنفولانزا در دسترس هستند. واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت از خود و عزیزان در برابر ویروس های تنفسی است.

به گفته CDC، “هر کس 6 ماهه و بالاتر باید واکسن آنفولانزا و واکسن کووید-19 به روز شده را در پاییز امسال دریافت کند.” CDC همچنین ایمن سازی RSV را برای برخی از گروه های در معرض خطر بالاتر برای بیماری شدید RSV مانند بزرگسالان بالای 60 سال و نوزادان توصیه می کند.

از آنجایی که تعطیلات باعث تجمع بیشتر در داخل خانه و افزایش سفرها می شود، ویروس ها راحت تر گسترش می یابند. اگر برای سفر آماده می‌شوید یا پیش‌بینی می‌کنید زمانی را با دوستان و خانواده بگذرانید، هنوز زمان برای دریافت واکسن‌هایتان وجود دارد.

با خیال راحت سفر کنید

پوشاندن ماسک همچنان راهی عالی برای جلوگیری از گسترش عفونت است، به ویژه در هنگام سفر. استفاده از ماسک یا ماسک تنفسی با کیفیت بالا می‌تواند شیوع ویروس‌ها را کاهش دهد، به‌ویژه زمانی که خود را در مناطق شلوغ با گردش هوا ضعیف برای مدت طولانی مانند وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌بینید. استفاده از ماسک همچنین می تواند به افرادی که در برابر ویروس های تنفسی آسیب پذیرتر هستند با محدود کردن گسترش میکروب ها کمک کند.

قرار دادن یک کیت بهداشتی برای سفرهایتان نیز یک راه عالی برای پیشی گرفتن از نیازهای بهداشتی است که ممکن است در حین حرکت داشته باشید. مطمئن شوید که با نسخه و داروهای بدون نسخه ای که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، موجود باشد. بسته به اینکه به کجا می روید، اسپری حشرات، SPF، ضدعفونی کننده دست و تیلنول را در نظر بگیرید.

از گسترش آن جلوگیری کنید

اگر متوجه شدید که بیمار هستید، در خانه بمانید! بهترین راه برای محافظت از دیگران این است که اگر در شرایط جوی هستید، در خانه بمانید. اگر این امکان پذیر نیست، تمام تلاش خود را بکنید تا زمانی که در حال بهبودی هستید خود را منزوی کنید.

به یاد داشته باشید که سرفه و عطسه را همیشه در آرنج یا با دستمال بپوشانید و همیشه دستان خود را بشویید. شستن دست ها با صابون به از بین بردن ویروس هایی که ممکن است روی پوست زندگی می کنند کمک کند. اگر نمی توانید به آب گرم و صابون برسید، استفاده از ضدعفونی کننده دست با حداقل 60 درصد الکل به کشتن میکروب ها کمک می کند.

همچنین می توانید برای COVID-19، RSV و آنفولانزا آزمایش دهید. دانستن اینکه چه چیزی دارید به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه گزینه های درمانی دارید و چه مدت باید گوشه نشین شوید تا از بیمار شدن دیگران جلوگیری کنید. اگر در مورد علائم خود نگران هستید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

اگر آزمایش کووید-19 مثبت بود، دارو را باید ظرف 5 روز از شروع علائم شروع کنید. داروی آنفولانزا باید در عرض 2 روز شروع شود. دکتر هیگا می گوید: «هرچه زودتر داروی کووید-19 یا آنفولانزا را شروع کنید، بهتر است.

خوراکی های کلیدی

تعطیلات یک فصل جشن و سرگرم کننده از سال است اما خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد. برای محافظت از خود و عزیزان خود، اقدامات زیر را در نظر بگیرید:

  • قبل از جلسات تعطیلات، علیه RSV، COVID-19 و آنفولانزا واکسینه شوید.
  • به یاد داشته باشید که دست های خود را بشویید، سرفه و عطسه را بپوشانید و در صورت احساس بیماری در خانه بمانید.
  • ماسک در هواپیما و قطار به عنوان یک اقدام پیشگیرانه.
  • اگر علائم RSV، COVID-19 یا آنفولانزا را تجربه کردید، با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

علیرغم اینکه فصل شلوغی از سال هستید، سعی کنید استراحت کافی داشته باشید و هیدراته بمانید تا بهترین احساس را داشته باشید. اگر بیمار شدید، اگر علائم شما بدتر شد یا بیش از دو هفته ادامه یافت، با پزشک خود صحبت کنید. ابزار “یافتن یک پزشک” ما می تواند به شما کمک کند پزشک گروه پزشکی دیگنیتی سلامت را در نزدیکی خود پیدا کنید.

با دکتر رین هیگا آشنا شوید



Source link