7 ماده غذایی که باید با کرونا بخورید


در کرونا چه غذایی بخورم؟

در این دوران قرنطینه ، ما باید هر کاری را که لازم است برای حفظ سلامت انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم بمانیم اگر نتوانیم غذای مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم غذای اشتباه خریداری کرده اند و باید به مغازه خواربار فروشی برگردند و آنچه را که نیاز دارند بخرند.

نکاتی که هنگام نگهداری مواد غذایی باید به آنها توجه کرد

شما باید فهرستی از غذاها تهیه کنید تا تا پایان قرنطینه نشان داده شود. دو معیار وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد غذای مورد نیاز خود استفاده کنید.

غذا باید مغذی باشد.
غذا باید فسادپذیر نباشد و حداقل 2-3 هفته دوام داشته باشد.

در اینجا لیستی از 7 ماده غذایی است که باید ذخیره کنید تا به شما در ایجاد لیست خرید کمک کند.

غذاهایی که برای قرنطینه کرونا باید خورد

1. غلات

تا آنجا که ممکن است دانه بخرید.

گندم
برنج
ارزن
گندم شکسته یا رزماری
جو یا ساتو
گندم سیاه
مروارید فکر یا سابودانا

غلات غذای اصلی ایران است. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

آنها منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند که به ما انرژی می دهند.
غلات سبوس دار از سطح بالای قند خون جلوگیری می کنند.

2. غلات

سویا یک غذای پرطرفدار و پرطرفدار در سراسر جهان است. در اینجا چند لوبیای مغذی وجود دارد –

  • نخود
  • ماه سبز
  • aurad
  • اسیر
  • شبکه
  • ماتار
  • نخود

بیشتر بخوانید:

3. بیسکویت گندم کامل

فقط به این دلیل که این بیماری همه گیر در حال گردش است به این معنی نیست که شما باید از تنقلات صرف نظر کنید! چند کیسه کراکر گندم کامل بیاورید. این ترقه ها خوشمزه هستند و می توانند لحظات شادی را در این زمانهای تلخ و شیرین به ما هدیه دهند. همچنین برای سلامتی مفید است.

آنها شما را سیر نگه می دارند و از پرخوری جلوگیری می کنند.
بیسکویت گندم کامل ممکن است خطر مشکلات قلبی را کاهش دهد

4. سبزیجاتی که می توان آنها را به مدت طولانی تازه نگه داشت

یک خبر خوب برای دوستداران سبزیجات و شگفتی های سلامتی! سبزیجات زیادی وجود دارد که می توان آنها را برای مدت طولانی ذخیره کرد. پس بخرید-

  • هویج
  • سیب زمینیها
  • چغندر
  • کلم
  • زنجبیل
  • اسکواش
  • تربچه
  • سیر و پیاز

برخی از سبزیجات مانند چغندر ، هویج و تربچه باید در یخچال نگهداری شوند. اما به راحتی دو هفته دوام می آورند. آنها سبزیجات می خواهند –

مصونیت خود را افزایش دهید.
سطح هورمون خود را ثابت نگه دارید.

5. پودر شیر

اکنون به شیر مایع نیاز دارید. به همین دلیل است که شما باید چند کیسه شیر خشک بخرید (عمر مفید 1-2 سال در صورت باز نشدن). می توان از آن به عنوان افزودنی چای یا قهوه استفاده کرد ، یا به سادگی در آب گرم رقیق شده و با شیر نوشید. شیر خشک تمام فواید شیر مایع را دارد.

ماهیچه های خود را قوی نگه دارید.
در این مدت ممکن است به اندازه کافی نور خورشید دریافت نکنید ، بنابراین ویتامین D مصرف کنید.

6. آجیل

در کرونا چه غذایی بخورم؟

این یک میان وعده است که می توانید ماه ها بخورید. آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام و بادام هندی

کلیه ها و کبد خود را سالم نگه دارید.
چربی های سالم را تامین می کند.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد است ، زمانی که سبزیجات و حبوبات سفت شدند ، می توانید چپاتیس یا برنج با گوشت چرخ کرده میل کنید. روغن ها و روغن های گیاهی فواید زیادی دارند.

این منبع از ریز مغذی های مهم مانند ویتامین K است.
ویتامین A می تواند ایمنی بدن را تقویت کند.

چندین بار برای خرید غذای مورد نیاز خود بیرون نروید. لیستی تهیه کنید و هوشمندانه خرید کنید. غذاهایی که ذکر کردیم می توانند به شما کمک کنند تا در دوران قرنطینه قوی و سالم بمانید. در خانه بمانید و دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید تا با خیال راحت و سالم از بحران COVID-19 خارج شوید.به


بیشتر بدانید:

آیا خستگی مکرر می تواند نشانه بیماری کرونر قلب باشد؟
آیا کرونا سلامت دهان و دندان شما را تهدید می کند؟
چگونه می توان واکسن های جعلی ویروس کرونا را تشخیص داد؟
کمبود ویتامین چگونه بر شدت عروق کرونر تأثیر می گذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید