آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بیشتر مکالمات مربوط به مکمل ها برای سلامت روده و گوارش را پیش می برند. گاهی اوقات با وجود نقش های متفاوت در بدن ، به جای یکدیگر استفاده می شوند. اگر می خواهید سلامت روده خود را بهبود بخشید ، هر دو می توانند به شما در بهترین حالت کمک کنند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها چیست؟ با این مکمل های عالی برای سلامت روده آشنا شوید و بفهمید کدام یک برای اهداف شما مناسب است.

آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها هر دو از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت مصرف می توانند مزایای سلامتی مختلفی را به همراه داشته باشند. یکی از عملکردهای اصلی پروبیوتیک ها کمک به رسوب باکتری های خوب روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، حاوی تریلیون ها باکتری است. نسبت سالم باکتری های خوب و بد روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و موارد دیگر کمک کند.

انواع مختلفی از جنس های پروبیوتیک نیز وجود دارد. معروف ترین و مورد مطالعه ترین انواع عبارتند از: لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریومبه هر دو دارای انواع مختلفی هستند که هریک مزایای سلامتی منحصر به فردی دارند.

مصرف پروبیوتیک ها می تواند به حفظ تعادل ایده آل باکتری های خوب روده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده وجود دارند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپک
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده در فرم مکمل در دسترس هستند. این محصولات معمولاً با هدف هضم غذا انجام می شوند. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیک با توجه به مزایای متعدد خود ، مسائل مختلفی را از جوش تا سلامت واژن برطرف می کنند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی کلیدی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. شاید در مورد افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند شنیده باشید. این بدان معناست که آنها کمبود لاکتاز دارند و در مصرف لاکتاز ، قندی که در محصولات لبنی وجود دارد ، مشکل دارند. این تنها یک نمونه از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا بهره مند نمی شود. سطوح پایین آنزیم ها همچنین با عملکرد ضعیف گوارشی (نفخ ، بی نظمی ، سوء هاضمه) و در موارد شدیدتر ، سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند
  • پروتئازهایی که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کنند
  • لیپاز که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک ایجاد می شود. جالب است که در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شود.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهاتی شبیه یکدیگر هستند زیرا هر دو به هضم کمک می کنند ، اما در نهایت مزایای متفاوتی دارند. برای کمک به شما در یافتن بهترین مکمل برای سلامت روده با توجه به نیازهای خود ، شرایطی را که در مورد شما صدق می کند یا شرایطی را که می خواهید بهبود دهید شناسایی کنید.

احساس نفخ بعد از غذا خوردن.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، در ابتدای غذا از مخلوط آنزیم های گوارشی استفاده کنید. با انجام این کار ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به تجزیه مواد مغذی اصلی در رژیم غذایی شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی های بعد از غذا مانند نفخ و سوء هاضمه را برطرف کنند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را بهبود ببخشید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست خود را بهبود ببخشید ، یک فرمول پروبیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های خوب روده را ترویج دهید. عدم تعادل در روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست در نتیجه محور روده و پوست تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده شما را به طور منفی تغییر دهد.

شما بیشتر غذا می خورید و دامدار نیستید.

به طور کلی ، اگر زیاد غذا می خورید ، آنزیم های گوارشی می توانند همراه کامل باشند. بخشهای سخاوتمندانه بیشتر رضایت بخش هستند ، اما می توانند بر سیستم گوارشی شما فشار وارد کنند. هضم وعده های غذایی بزرگتر ممکن است بیشتر طول بکشد و باعث ایجاد احساس سیری در فرد شود. این جایی است که ترکیبی از آنزیم های گوارشی می تواند با تجزیه مواد مغذی اصلی در وعده غذایی شما کمک کند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر دارویی مصرف می کنید که بر هضم غذا تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک مصرف کنید (البته طبق دستور پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را که باعث عوارض جانبی ناخواسته می شوند کاهش دهند ، مانند تغییر در قوانین حرکت روده. افزودن پروبیوتیک ها می تواند با معرفی و جایگزینی میکروب های مفید در روده ، به کاهش پیامدهای گوارشی کمک کند.

شما به شیر حساس هستید.

در صورت عدم تحمل یا عدم تحمل لاکتوز ، باید هم فرمول پروبیوتیک و هم مخلوط آنزیم گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که پروبیوتیک ها می توانند مشکلات گوارشی شایع مرتبط با عدم تحمل شیر را برطرف کنند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز به تجزیه لاکتوز کمک می کند تا عدم تحمل/افراد حساس بتوانند از لبنیات در حد اعتدال لذت ببرند.

نحوه همکاری آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها برای بهبود هضم

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. با این حال ، مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا تداخلات احتمالی را رد کنند.

بسیاری از افراد می توانند از افزودن هر دو نوع مکمل به برنامه روزانه خود سود ببرند. به هر حال ، هر یک از آنها برای فرآیند گوارش ما مهم است. اگر می خواهید مخلوطی از پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید ، بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها یک مزیت طولانی مدت هستند. سازگاری برای ایجاد مزایای معنی دار مهم است. همچنین ، نتایج مصرف پروبیوتیک ها ممکن است چندان واضح نباشد. با این حال ، می توانید تفاوت مثبتی در هضم کلی خود احساس کنید.

از طرف دیگر آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها هنگام مصرف تقریبا تسکین فوری می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم گوارشی را می توان روزانه یا همراه با غذا در صورت نیاز مصرف کرد که می تواند باعث نفخ یا سوء هاضمه شود.

دوم ، شما باید مطمئن شوید که از هر فرمول به درستی برای بهترین نتایج استفاده می کنید. بیشتر فرمولاسیون پروبیوتیک ها وقتی با معده خالی مصرف می شوند ، مانند صبح یا قبل از خواب ، م mostثرتر هستند. برعکس ، برای اینکه آنزیم های گوارشی به درستی کار کنند ، باید با غذا مصرف شوند.

آخرین افکار

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در مکمل های HUM’s Gut Instinct و Flatter Me یافت می شوند ، راهی کارآمد برای ارتقاء هضم سالم و حمایت از سلامت کلی روده هستند. برخی از افراد ممکن است از مصرف هر دو سود ببرند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیازهای خود را بر اساس اهداف خود محدود کنند. با شرکت در مسابقه ، مکمل مناسب خود را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید