انواع چاقی انواع چاقی شکمی – من و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ آیا نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپوشید زیرا اضافه وزن دارید و اعتماد به نفس کافی برای حضور در جامعه را ندارید؟ اگر با این مشکلات روبرو هستید ، باید بدانید که دچار افسردگی شده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و آن را درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. از آنجا که یک یا دو نفر در هر خانه به کار می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، واقعاً نمی توانند برای تهیه غذای سالم وقت بگذارند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا همه نوع چاقی داریم؟

قبل از اینکه به انواع مختلف چاقی نگاه کنیم ، باید از خود بپرسیم علت افزایش وزن من چیست؟ آیا فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ نکته این است که اگر فردی مقدار زیادی چربی در بدن ذخیره کند که کالری بیشتری از نیاز روزانه دریافت کند و ورزش نکند. هیچ فرد چاق در جهان وجود ندارد که از ظاهر خود خوشش بیاید. اما در کنار این ، سلامتی در درجه اول اهمیت قرار دارد زیرا ممکن است خطر بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته مغزی وجود داشته باشد.

آشنایی با انواع چاقی و روشهای درمانی

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل ، ابتدا باید بتوانید همه آنها را شناسایی کرده و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های خلاص شدن از شر چربی شکم است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که در تعداد زیادی در جوامع مشاهده می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید قند و چربی موجود در غذا چقدر برای شما مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها شکل و فرم بدن را از بین می برند بلکه سلامت را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. با این نوع چاقی ، شما باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش دهید و به آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین گزینه برای کاهش استرس و کاهش میل فرد به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد دچار چاقی می شوند که بر اساس ژنتیک است. در این حالت فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را به حداقل برساند و همیشه در زندگی به گونه ای ورزش کند که متابولیسم بدن همیشه فعال باشد. بنابراین بیشتر مانند هوازی و وزنه های آزاد قبل ورزش کنید و تا جایی که می توانید سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی بعد از استخوان می شوند. همچنین به آنها توصیه می شود به جای آسانسور از پله استفاده کنند و به جای راه رفتن از تمرینات قدرتی رایگان استفاده کنند.

متوقف نشو
افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند معمولاً از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذاهای شیرین بیشتری مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود که از سایت هایی مانند من و رژیم غذایی یک رژیم غذایی سالم تهیه کنند و همراه آن ورزش کنند.
البته برخی از ورزشکاران می توانند با توقف تمرینات به دلیل آسیب های بدنی یا مشکلات دیگر ، دچار چاقی بی تحرک شوند.

ارائه انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، اصلا شرمنده نباشید ، زیرا من و رژیم غذایی ، با ارائه رژیم کاهش وزن ، راه خلاص شدن از شر چربی شکم را برای شما باز می کند. کافی است انواع چاقی شکمی را شناسایی کرده و آن را درمان کنید. شما مجبور نیستید سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کنید و رژیم را به طور مداوم دنبال کنید.

در اطراف شکم و قسمت زیر سینه چربی وجود دارد
اگر شما فردی هستید که چربی در ناحیه شکم و زیر سینه شما جمع شده است و بافت و ظاهر تحریک کننده ای ندارید ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. اما زمان هایی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. این امر همچنین باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای رفع استرس:

  • قبل از خواب آرام باشید
  • آموزش را فراموش نکنید
  • از تماشای فیلم های احساسی و ناراحت کننده خودداری کنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

شکمت مثل توپ بزرگ شده ؟؟
ممکن است مردانی را در خیابان دیده باشید که با وجود لاغر بودن اندام های دیگر ، شکمی چاق و شبیه به توپ دارند که غذای چرب زیادی مصرف می کند و به جای نوشیدنی های سالم ، الکل می نوشد.

اگر نمی خواهید از بیماری کبد یا کلیه رنج ببرید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

زیر شکم شما چاق است
زنان معمولاً بعد از زایمان شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در شکم نگه می دارند تا بزرگ شود. حتی پس از زایمان ، مشاهده شده است که کوچک شدن شکم زمان زیادی طول می کشد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم وجود دارد ، زیرا رحم بعد از زایمان سنگین تر از قبل می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل توصیه می شود که فردی در دوران شیردهی از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم غذایی و علاوه بر انجام تمریناتی مانند پیلاتس استفاده کند.

آیا بعد از غذا معده شما بیرون می آید؟
ممکن است شما بارها غذا خورده باشید و شکم یا معده شما مستقیماً بالا بیاید. این فقط به دلیل نفخ و سوء هاضمه است. این یک نوع چاقی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات غذایی باید به پزشک مراجعه کنید.

  • از حبوبات و محصولات لبنی کوچکتر استفاده کنید
  • آب نبات ها را بردارید
  • سبزیجات و مرغ و ماهی را جایگزین غذاهای ناسالم کنید
  • پروبیوتیک ها را شناسایی و مصرف کنید
  • صبحانه را حذف نکنید ، ناهار را زود بخورید و شام را به راحتی در ساعات اولیه شب بخورید

آیا چربی در کمر ذخیره می شود؟
اگر چربی در ناحیه کمر و شکم ذخیره می شود ، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین وقت آن رسیده که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر شیرینی و بیسکویت می خورید ، از سوپرمارکت فرار کنید و به مغازه های سبزی و میوه بروید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد دارای چاقی موروثی در ران و باسن هستند و برای از دست دادن چربی در اطراف خود باید ورزش کنند و از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. با این حال ، اکثر زنان در دوران یائسگی چاق می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش محتوای این هورمون ، چربی بیشتری در بدن تجمع می یابد و متابولیسم کاهش می یابد. بنابراین این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است بروند و 30 دقیقه از روز خود را صرف فعالیت بدنی کنند. آنها همچنین ممکن است از انواع قرص های چاقی استفاده کنند.

چاقی و رژیم گرفتن

چه نوع چاقی در طب سنتی یافت می شود؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. به دلیل این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چربی
  • چاقی چربی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر یک را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.
فرد مبتلا به چاقی جذامی هنگام ورزش یا ورزش دارای پاهای بزرگ ، پوست چرب و عرق روی بدن است. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با نخوردن ناهار به شرایط خاصی برسد. یعنی صبحانه کامل و شام سبک.

اما فردی که از چاقی رنج می برد بدن متورم شده و به اصطلاح چاقی مخاطی دارد. این افراد معمولاً پاهای نازکی دارند که اضافه وزن پیدا کرده اند ، این گروه به دلیل سرد مزاج بودن و مصرف غذاهای سرد است. به افراد مبتلا به مخاط توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن به سراغ انواع قرص های چاقی گیاهی و پودرهای چاقی گیاهی می روند. به این نکته نیز فکر کنید.

راهکارهای مقابله با چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند شما به عنوان فردی که از چاقی رنج می برید باید با راهکارهای مقابله با افزایش وزن آشنا باشید و شیوه زندگی خود را به طور کلی به طور مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • آموزش منظم
  • انواع قرص های کود را فراموش نکنید
  • از خوردن زیاد خودداری کنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • تمام وعده های غذایی خود را بخورید
  • برای چاقی بیشتر از جراحی استفاده کنید و از قبل با پزشک مشورت کنید
  • هوس های غذایی را مدیریت کنید
  • محیط خود را کنترل کنید تا استرس را از بین ببرید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذا بدن انسان را شکل می دهد. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که ما حدود 70 درصد اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین باید به رژیم لاغری و انواع رژیم هایی که می خوریم توجه زیادی داشته باشیم.
فراموش نکنید که رژیم غذایی و برنامه های رژیم غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر می گیرد و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • بین غذای مصرفی و فعالیت بدنی تعادل ایجاد کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید