اگر می خواهید کافئین را ترک کنید ، 8 جایگزین سالم برای قهوه


گذاشتن آن فنجان قهوه می تواند مشکل باشد. دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد ، اعم از غنی ، مغذی ، انرژی زا یا جرعه جرعه.

اما گاهی قطع رابطه با یکی از عزیزان برای سلامتی شما مفید است. قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است متوجه شوید که کافئین باعث خواب آلودگی در شب می شود ، ممکن است بعداً احساس بیقراری کنید ، یا ممکن است شرایط پزشکی داشته باشید که لازم است قهوه خود را محدود کنید. اگر در مورد یک یا دو فنجان که هر روز می نوشید تجدید نظر کنید ، یافتن قهوه به جای قهوه می تواند انتقال را آسان تر کند.

پیش بروید و برخی از جایگزین های سالم قهوه را پیدا کنید که به شما انرژی ، طعم یا هوشیاری می دهد.

خوب و بد قهوه

مزایای قهوه

یکی از مزایای بزرگ نوشیدن قهوه ، انرژی فوری آن است. این به لطف یک محرک معروف به کافئین است.

بررسی های تحقیقاتی نشان می دهد که کافئین ، با مقدار 37.5 تا 450 میلی گرم (میلی گرم) در روز ، ممکن است به شما کمک کند تا واضح تر فکر کنید و روحیه و توجه خود را افزایش دهید. طبق برآورد وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، یک فنجان قهوه سیاه دم کرده تقریبا 96 میلی گرم کافئین را تأمین می کند.

بررسی های تحقیق نشان می دهد که قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین (رنگدانه قهوه ای) و فنیل آلانین است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان رادیکال های آزاد را عامل اصلی پیری زودرس و بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی می دانند. بررسی ها نشان می دهد بدن شما می تواند رادیکال های آزاد را از طریق استرس ، برخی داروهای خاص ، دود سیگار و آلودگی هوا ایجاد کند.

اما علیرغم تمام کارهایی که قهوه خوب می تواند انجام دهد ، نوشیدن زیاد نوشیدنی ها دارای معایبی است.

عوارض جانبی قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه در نیویورک می گوید: “کافئین می تواند اضطراب را بدتر کند ، باعث تحریک شود و کیفیت و کمیت خواب را کاهش دهد.” او می گوید که بسیاری از مردم دریافته اند که قهوه خود باعث مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده ، تهوع و رفلاکس می شود. قهوه همچنین ممکن است در برخی افراد باعث نفخ شود.

فواید ترک قهوه

از آنجا که کافئین یک محرک است ، می تواند وابستگی شما به قهوه را افزایش دهد. اگر هر روز به قهوه برای افزایش سطح انرژی خود اعتماد می کنید ، هنگامی که آن را به درستی دریافت نکنید ، می توانید عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید. این را به عنوان نشانه ای از زمان پایان رابطه (یا حداقل تجدید نظر در وابستگی خود) در نظر بگیرید. سیمون می گوید:

مراقب سایر عوارض قهوه باشید ، از جمله:

  • اختلال خواب
  • عصبی بودن
  • اغلب به دستشویی بروید
  • ضربان قلب سریع
  • لرزش عضلات
  • مشکلات معده
  • تحریک پذیری

اگر نگران این عوارض جانبی هستید ، عادات قهوه خود را تجدید نظر کنید.

همچنین ، اگر باردار هستید ، ممکن است بخواهید قهوه را ترک کنید یا به دنبال قهوه جایگزین باشید. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا توصیه می کند که زنان باردار مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود چه چیزی برای شما مناسب است.

نحوه ترک کافئین یا ترک قهوه

هنگامی که آماده نوشیدن قهوه هستید ، ابتدا میزان مصرف روزانه قهوه خود را محاسبه کنید. این به شما این ایده را می دهد که چه زمانی و کجا باید کاهش دهید.

برای مثال ، اگر به طور معمول بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان بزرگ قهوه می نوشید ، به یک لیوان کوچکتر تغییر دهید. یا نوشیدنی بعدی خود را برای یک دم عصرانه در کافی شاپ سفارش دهید. اگر به طور معمول آب سرد می نوشید ، که نسبت به قهوه قطره ای کافئین بیشتری دارد ، با سفارش یخ اضافی شروع کنید. به تدریج آن را کاهش دهید تا بدن شما عادت کند که سطح کافئین شما را کاهش دهد بدون این که بیش از حد ترک کند. کلینیک مایو توصیه می کند.

با این حال ، ممکن است عوارض جانبی مانند سردرد و تحریک پذیری وجود داشته باشد ، بنابراین آماده شدن مفید است. “روشن کن [the side effects] سارا شلیچتر ، RDN برای Bucket List Tummy و صاحب Nutrition For Running می گوید: “با هدف تجدید انرژی طبیعی مانند نوشیدن مقدار زیادی آب ، ورزش و گذراندن وقت در زیر نور خورشید”.

گنجاندن جایگزین های قهوه (مانند تصویر زیر) در برنامه روزانه شما یکی دیگر از راه های عالی برای ترک این عادت است.

7 جایگزین سالم برای خوردن قهوه

1. ماتچا

ماتچا لاته

اگر می خواهید اولین کاری که هنگام بیدار شدن از خواب انجام می دهید نوشیدن یک نوشیدنی گرم است ، سعی کنید از کبریت استفاده کنید. سیمون می گوید این یک نوع چای سبز پودری غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند. برای تهیه چای خاکی می توانید پودر را با آب داغ مخلوط کنید ، یا شیر یا جایگزین شیر را برای ایجاد یک لاته سبز پر جنب و جوش اضافه کنید.

و هیاهویی که از کبریت دریافت می کنید شما را بیدار نگه می دارد بدون این که عصبانی ها معمولاً با قهوه مرتبط باشند. سایمون توضیح می دهد: “چای ماتچا حاوی اسید آمینه ای به نام L-theanine است ، بنابراین انرژی را آرام تر آزاد می کند و خراب نمی شود.” (این یکی از دلایلی است که می توانید l-theanine را در HUM’s Calm Sweet Calm پیدا کنید.)

او باید به خاطر داشته باشد که اسب حاوی کافئین است ، اما مقدار آن بسیار کمتر از چیزی است که در قهوه پیدا می کنید.

2. آب میوه و سبزیجات تازه و اسموتی

مخلوط کردن یا استخراج میوه ها و سبزیجات تازه در آب میوه ها یا اسموتی ها راهی عالی برای دریافت مقدار مناسب ویتامین ها و مواد معدنی به طور همزمان است. ربکا والدز ، متخصص تغذیه ، RDN می گوید: “میوه های تازه مانند انواع توت ها ، موز ، پرتقال و سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج حاوی ویتامین هایی هستند که به بدن کمک می کند غذا را به سوخت تبدیل کند که به آن انرژی نیز می گویند.” او می گوید: “میوه همچنین حاوی گلوکز است ، که منبع سوخت مورد علاقه مغز است.”

اگر آب میوه گیری یا مخلوط کن دارید ، با ترکیب طعم های مختلف بازی کنید تا چیزی را که دوست دارید پیدا کنید. (ما عاشق این اسموتی ویتامین C یا اسموتی نارگیل مرطوب کننده پوست هستیم.)

3. قهوه کاسنی

اگر نمی توانید عاشق طعم قهوه شوید ، قهوه کاسنی برای شما مناسب است. سیمون می گوید: “این نوشیدنی از ریشه کاسنی تهیه شده است ، ظاهر ، طعم و بوی قهوه دارد ، اما بدون کافئین و اسیدیته ای که دانه های قهوه برای لیوان به ارمغان می آورد.”

ریشه کاسنی حاوی اینولین است ، یک پروبیوتیک که سلامت روده را افزایش می دهد و به کاهش التهاب کمک می کند. همچنین ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اینولین کاسنی به کنترل قند خون در موش های مبتلا به دیابت نوع 2 پس از 8 هفته کمک می کند. سیمون می گوید اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

برخی از کافی شاپ ها قهوه کاسنی می فروشند ، یا می توانید یک بسته پودر بخرید و آن را در خانه دم کنید. قهوه کاسنی اغلب 50/50 با قهوه معمولی مخلوط می شود و این یک راه عالی برای کاهش مصرف کافئین به نصف است. اما اگر می خواهید قهوه معمولی را به طور کلی ترک کنید ، قبل از سفارش برچسب یا منو را بررسی کنید.

سیمون می گوید زنانی که باردار یا شیرده هستند باید از کاسنی به طور کامل اجتناب کنند.

4. سرکه سیب

سرکه سیب روی یک قاشق

کورتنی دی آنجلو ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه با Fit Healthy Momma ، می گوید: “این کمی بیرون است ، اما قابل تحمل است.” بر اساس یک بررسی در سال 2014 ، سرکه سیب (ACV) با تخمیر قند در سیب ، که ترکیبی به نام استیک اسید تولید می کند ، تولید می شود.

اسید استیک به عنوان مزایای زیادی در ارتباط با ACV شناخته شده است. D’Angelo می گوید: “با کنترل سطح قند خون ، حفظ انرژی و جلوگیری از خستگی ، می توانید انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید.”

ACV می تواند برای دندان های شما مضر باشد ، بنابراین آن را همانطور که هست نخورید. در عوض ، کلینیک کلیولند توصیه می کند که مقدار کمی (حداکثر 1-2 قاشق غذاخوری) را در یک لیوان آب گرم رقیق کنید.

5. چای

چای یک نوشیدنی شیرین و تند است که از هند سرچشمه گرفته است. از ترکیب چای سیاه با ادویه جات مانند دارچین ، میخک و فلفل سیاه و گیاهان معطر تهیه می شود.

سیمون می گوید: “این هنوز یک نوشیدنی کافئین دار است ، اما بسیاری از مارک های چای دارای کافئین کمتری نسبت به قهوه قطره ای صبح هستند.” “یک فنجان چای به طور متوسط ​​حاوی حدود 25 میلی گرم کافئین است که می تواند بیش از 75 میلی گرم در یک فنجان قهوه باشد.” این باعث می شود که چای یک انتخاب عالی برای کاهش مصرف روزانه کافئین شما در عین لذت بردن از مزایای افزایش انرژی باشد.

با آب گرم و کمی شیرین کننده (اختیاری) آماده کنید ، یا چای لاته کف دار را امتحان کنید.

6. آب گرم با لیمو

زن در حال تهیه آب لیمو

سیمون می گوید: “در حالی که مطمئناً شما را با کافئین صبحگاهی شوکه نمی کند ، آب گرم با لیمو به نوشیدنی محبوب برای شروع روز تعطیل تبدیل شده است.”

فقط فشردن مقداری مرکبات طعم تازه ای به یک لیوان آب گرم معمولی می بخشد تا پس از یک خواب طولانی شب ، به آب بدن خود کمک کنید. سیمون می گوید لیموها همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C هستند.

سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید ، اما قطعاً می توانید آن را سرد بنوشید. او توضیح می دهد: “این یک جایگزین خوب و آرام بخش برای یک فنجان قهوه صبح است.”

7. کامبوچا

کامبوچا یک نوشیدنی محبوب تخمیر چای است. مری ویرتز ، MS ، RDN ، مشاور تغذیه در Mom Loves Best می گوید: “طراوت یک نوشیدنی میوه ترش در اواسط بعد از ظهر باعث افزایش انرژی می شود.”

او می گوید که کامبوچا حاوی ویتامین های ضروری B برای بدن است تا انرژی آزاد کند. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه با Wellness Verge ، همچنین منبع آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها (باکتری های ارتقا دهنده سلامت مورد نیاز برای روده متعادل) است. او می گوید این مواد مغذی می توانند به هضم غذا کمک کرده و انرژی مورد نیاز شما را بدون تصادف معمول از کافئین تامین کنند.

هنگام خرید کامبوچا ، میتری توصیه می کند که گونه هایی با کمتر از 5 گرم شکر در هر وعده را انتخاب کنید. یا سعی کنید خودتان بسازید.

8. مکمل ها

پر کردن انرژی

اگر می خواهید به طور کلی انرژی دریافتی از کافئین موجود در قهوه را افزایش دهید ، می توانید ویتامین ها و مکمل های انرژی خاصی را نیز امتحان کنید. Uber Energy HUM به طور خاص برای کمک به انرژی طبیعی از طریق حمایت آدرنال طراحی شده است. ترکیبی از پنج ماده تقویت کننده برای کمک به کاهش خستگی و ویتامین B برای متابولیسم انرژی. (به طور جدی ، این دارو در دوزهای بالینی موثر از گیاهان قدرتمند بسته بندی شده است!) ترکیبات برجسته شامل Eleutero است که خستگی متوسط ​​جسمی و روحی را کاهش می دهد و سطوح انتقال دهنده های عصبی کاهش استرس.

دیدگاهتان را بنویسید