دکتر متخصص تغذیه رژیم انوشه مناسب افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا در مواقع غیر معمول غذا مصرف می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار حذف می شود. پس از اتمام کار اداری و هنگامی که فرد به خانه برمی گردد ، ناهار خود را در حوالی عصر می خورد. پرخوری در یک وعده غذایی اتفاق می افتد و نه خوردن ناهار و نه خوردن عصرانه نمی تواند باعث شود فرد بیش از حد عصر یا شب غذا بخورد. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای خورده شده باعث چاقی و سایر عوارض می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید متناسب با کار خود رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. البته افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز نشسته اند ، چون کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان انرژی روزانه خود را کاهش دهند. همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و مشاغل مصرف می شود ، اجتناب کنند. میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید اگرچه به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، اما حرکت گوارشی را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که فعالیت بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید بسته به نوع فعالیت خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری دریافتی متعادل و از همه گروه های غذایی باشد تا بتواند انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. برای تأمین جسم. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نمی توانند ترتیب معمول سه وعده غذایی را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و به آرامی غذا بخورند تا از سوء هاضمه جلوگیری شود و از خوردن زیاد و خوردن حداقل 30 دقیقه خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید