رژیم غذایی منطقه چیست؟ | Provzonzonregim


رژیم غذایی منطقه ای ادعا می کند که می تواند تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این تورم ها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان هستند.

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

رژیم منطقه برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این رژیم ، شما باید در هر وعده غذایی مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و از راه های دیگر به سلامت بدن شما کمک کند.

طبق قوانین رژیم غذایی ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این رژیم ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن اضافه می کنند و در نتیجه بدن شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. پروتئین موجود در رژیم غذایی باید فاقد چربی باشد و از چربی های اشباع نشده نیز باید استفاده شود.

مطالعه: رژیم متابولیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که رژیم غذایی را طراحی کرده اند ، معتقدند که با کاهش چربی بدن ، افراد چربی بیشتری را از دست می دهند. روند پیری در این افراد در حال کاهش است. خطر بیماری های قلبی کاهش می یابد و عملکرد بدنی بهبود می یابد.

رژیم غذایی منطقه ای سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه ایجاد شد. رژیم غذایی منطقه ای به شما کمک می کند وزن اضافی خود را کاهش دهید و شرایط جسمی و روحی بهتری را تجربه کنید. رژیم غذایی یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز در مورد نحوه عملکرد غذاهای مختلف بر روی سیستم های هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

رژیم آزمایشی

رژیم غذایی را فقط با یک کلیک امتحان کنید. در روش منطقه ای ، شما باید هر پنج ساعت یک وعده غذا بخورید و هرگز پنج ساعت متوالی گرسنه نشوید. می توانید از روش های مختلف برای تعیین وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه استفاده کنید. در اینجا ما دو روش معمول برای طراحی وعده های غذایی در این رژیم را بررسی می کنیم: آیا رژیم غذایی منطقه ای با رژیم پاکسازی بدن متفاوت است؟

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه:

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست و چشم شما تنها ابزاری است که برای شروع رژیم لازم دارید.

طبق این روش ، از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر وعده غذایی استفاده می شود. می توانید بصورت تصویری این کار را برای تقسیم هر وعده غذایی انجام دهید. می توانید بشقاب خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب خود را به پروتئین خالص اختصاص دهید. مقدار مواد پروتئینی باید به اندازه یک کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست شما باشد. این بخش ممکن است حاوی سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و لبنیات بدون چربی باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات ها: دو سوم بشقاب خود را برای کربوهیدرات ها کنار بگذارید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که درصد بالایی قند طبیعی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدرات ها با قند بالا قرار می گیرند.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده به وعده غذایی خود اضافه کنید. این بخش ممکن است حاوی آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

روش چشم بسیار ساده است و ممکن است برای مبتدیانی که تازه رژیم غذایی منطقه ای را شروع کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را در رستوران ها ، مسافرت ها و پیک نیک ها رعایت کنید.

روشهای واحدهای غذایی در رژیم غذایی منطقه:

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود طراحی کنید و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز برای هر روز را محاسبه کنید. تعداد واحدهای غذایی که باید در روز بخورید بستگی به وزن ، قد ، اندازه دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

از سوی دیگر ، هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. وعده های اصلی غذایی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده غذایی و میان وعده تنها یک وعده غذایی است.

هر واحد غذایی منطقه به تنهایی شامل یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم رژیم غذایی را در رژیم غذایی مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای طراحی وعده های غذایی خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

مهمترین مزایای رژیم غذایی عبارتند از:
چربی اضافی بدن را در اسرع وقت کاهش دهید
• حفظ سلامتی برای مدت زمان طولانی تری
• عملکرد جسمی و روحی بهتر
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد فوق ، باید به کاهش التهاب در نقاط مختلف بدن نیز توجه داشت. این تورم ها می توانند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را کنترل کرده و از حداکثر عملکرد سلول های بدن جلوگیری کنند. با رعایت رژیم غذایی منطقه ای ، می توانید سیستم هورمونی بدن را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

اگرچه رژیم غذایی منطقه مزایای زیادی دارد ، اما می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم در رژیم غذایی اهمیت چندانی ندارند و رعایت این رژیم به مدت طولانی و صرف نظر از این مشکل می تواند به ذخایر کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف غذا همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی مبتنی بر مصرف زیاد پروتئین می تواند فشار زیادی بر کلیه ها وارد کرده و خطر بیماری های کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: رعایت استانداردهای رژیم غذایی می تواند گران باشد.

چه کسی رژیم منطقه را گرفته است؟

چه کسی رژیم منطقه را گرفته است؟

رژیم غذایی یکی از محبوب ترین برنامه های غذایی در جهان است و پیروی از آن برای افراد با علایق و تمایلات غذایی آسان است. افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این رژیم استفاده کرده اند.

رژیم گرفتن برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار عادت دارند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 درصد پروتئین است ، افرادی که رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری دارند ممکن است در دریافت این قسمت از غذا مشکل داشته باشند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه تکیه می کنند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است این افراد در تامین پروتئین مورد نیاز خود دچار مشکل شوند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و چای های خاص می توانند بر سطح انسولین خون تأثیر بگذارند. به عنوان یکی از مهمترین بخش های رژیم غذایی ، تعیین سطح انسولین در بدن هنگام مصرف این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. می توانید حداکثر یک بار در روز کافئین مصرف کنید.

شاید به همین دلیل باشد که افرادی که در فعالیت های روزانه خود به کافئین معتاد هستند ، پیروی از این رژیم را دشوار می کند.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک انتخاب خوبی است.

خلاصه مقاله

یک رژیم یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای مشخص وارد بدن کنید.

به این ترتیب ، می توانید سطح انسولین بدن و فعل و انفعالات هورمونی بدن خود را در سطح اندام کنترل کرده و در نتیجه کاهش وزن ، بهبود عملکرد و زندگی سالم را تجربه کنید. برای پیروی از رژیم غذایی می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش برای واحدهای غذایی بروید.

اگرچه رژیم غذایی باعث کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن می شود ، اما در برخی موارد عدم توجه به ویتامین ها و کلسیم دیگر مشکل ساز می شود. بهتر است علاوه بر رعایت رژیم از ویتامین ها و مکمل های دیگر نیز استفاده کنید. این رژیم غذایی برای افرادی که از بیماری سلیاک و دیابت رنج می برند بسیار مناسب است.

پیروی از این رژیم می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار می نوشند کمی مشکل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید