رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه رژیم میوه


در شرایطی که بازار برای انواع رژیم ها داغ است ، برخی از افراد به رژیم غذایی به نام رژیم میوه خواری روی می آورند. رژیم میوه خواری برای کاهش وزن یکی از آن رژیم هایی است که نام زیبا و گمراه کننده ای دارد و ابتدا تصور می کند که یک رژیم غذایی سالم ، مفید و م effectiveثر است! اما این نام گمراه کننده تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

همه چیز در مورد برنامه رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

همه چیز در مورد برنامه رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

این رژیم علاوه بر مزایای کاهش وزن ، معایبی نیز دارد. این رژیم غذایی ، که زیر مجموعه رژیم های گیاه خواری است ، بیش از هر ماده مغذی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها منجر به نظرات و نظرات متفاوتی در مورد رژیم میوه خواری برای کاهش وزن شده است. برخی بر خطرات کمبود بسیاری از مواد مغذی در این رژیم تأکید می کنند و برخی معتقدند که رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید است.

این رژیم با طول دوره های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود دوره مورد نظر رژیم را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این رژیم با ما همراه باشید

رژیم غذایی مطلق میوه برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، بیشتر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه ها هستند که حاوی 50 تا 75 درصد کالری مصرفی روزانه هستند. آنها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

البته میوه خوارانی هستند که تا 90 درصد کالری خود را از میوه ها و فقط 10 درصد از غذاهای دیگر دریافت می کنند و در مانع کاهش وزن شکم و پهلوها هستند.

برای کاهش وزن از میوه در رژیم غذایی میوه خوار استفاده کنید

هیچ محدودیتی برای مصرف میوه ها و سبزیجات در رژیم میوه خواری برای کاهش وزن وجود ندارد و اگر گرسنه هستید در هر زمان می توانید به اندازه نیاز میوه و سبزیجات بخورید ، اما معمولاً استفاده از آنها به سه نوع اصلی تقسیم می شود. غذا و چند میان وعده.

این رژیم بیشتر به عنوان یک رژیم پاک کننده برای دفع سموم از بدن استفاده می شود و می تواند در کاهش وزن م effectiveثر باشد تا اینکه در کاهش وزن مثر باشد.

برای مطالعه: رژیم غذایی ران

غذاهایی که در این رژیم مصرف و ممنوع شده اند

معمولاً برای کاهش وزن در رژیم غذایی میوه ها هفت نوع میوه توصیه می شود که عبارتند از: میوه های ترش مانند مرکبات ، زغال اخته و آلو ، میوه های کمتر اسیدی مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر ، میوه های شیرین مانند موز ، خرما و انگور خربزه ، میوه های چرب مانند آووکادو ، نارگیل و زیتون ، سبزیجات مانند فلفل و خیار و کدو تنبل ، آجیل مانند فندق ، بادام ، پسته و گردو ، دانه هایی مانند آفتابگردان و کدو تنبل و کدو.
انواع غذاها نیز در این رژیم ممنوع است و نباید مصرف شود ، که شامل پروتئین حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) ، غلات (مانند محصولات غلات جوانه زده) و غذاهای فرآوری شده در صورت نیاز به برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

انواع رژیم های میوه خواری

انواع رژیم های میوه خواری

رژیم های میوه ای برای کاهش وزن را می توان به رژیم های غذایی خانگی تقسیم کرد و علاوه بر این ، آنها را به چند نوع دیگر تقسیم می کنند زیرا این تقسیم بندی بر اساس نیاز به کاهش وزن است. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی 15 روزه و برخی دیگر 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

رژیم میوه 3 روزه

اگر به رژیم کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی افراد می گویند برای کاهش سریع وزن به جای صبحانه میوه بخورید.

این نوع رژیم میوه ای برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار موثر باشد برای دریافت رژیم غذایی کلیک کنید. برنامه سه روزه این رژیم به شرح زیر است
صبح روز اول: آب لیمو تازه با آب گرم. این کار کلیه ها را تمیز می کند و در صورت بروز یبوست ، یبوست و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما از رژیم گرفتن نه تنها کاهش وزن بلکه بهبود سیستم گوارشی است ، می توانید دانه های ملین مانند برگ مارچوبه و مارچوبه را نیز در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: از دو سیب ، دو انجیر و دو خرما استفاده کنید و از خوردن موز خودداری کنید.

در روز دوم سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای آب پز را میل کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم ، هندوانه ، طالبی ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 عدد خرما استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز ، وقتی احساس گرسنگی می کنید ، می توانید میوه بخورید. حتماً 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین می توانید از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه بدون افزودنی استفاده کنید.

اسموتی ها طعم بسیار متنوعی دارند و شما همیشه می توانید با ترکیب میوه های مختلف و افزودن تنوع به رژیم غذایی خود طعم جدیدی ایجاد کنید. علاوه بر این ، ترکیب میوه دارای انرژی زیادی است و می توانید از اسموتی به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

موضوعات مرتبط: میان وعده های رژیمی

رژیم میوه 15 روزه

اگر می خواهید یک دوره زمانی خاص را برای استفاده از این رژیم انتخاب کنید ، 15 روز زمان خوبی است. می توانید در 15 روز از این رژیم استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. یک دوره 15 روزه برای تنظیم خواب ، آرامش ، پاکسازی بدن و پاکسازی پوست و همچنین کاهش وزن کافی کافی است.

رژیم خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز تمرین را ادامه دهید ، اگر 40 روز این رژیم را ادامه دهید برای شما به یک عادت تبدیل می شود. عادات غذایی سالم در این رژیم مانند خوردن مقدار زیادی آب و میوه. در شما نهادینه شده است.

همچنین ، با ادامه این رژیم به مدت 40 روز ، وزنی که از دست می دهید بسیار بیشتر از دوره 15 روزه خواهد بود ، اما به یاد داشته باشید که ادامه این رژیم به مدت طولانی باید زیر نظر پزشک باشد ، در غیر این صورت عواقب آن ممکن است تأثیر بگذارد. تو.. اذیت کردن.

حتما بخوانید: رژیم سم زدایی چیست؟

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاهی انجام دهید. در روزهای اول ، این رژیم بدن را تمیز می کند و شما را بسیار سبک می کند و به شما احساس طراوت می دهد.

بهترین شکل بین 3 تا 7 روز و تمدید این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

فواید رژیم میوه خواری

میوه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی ایفا می کنند. میوه هایی که مقدار زیادی آب دارند می توانند به هیدراته شدن بدن کمک کنند.

میوه همچنین حاوی مقدار زیادی قند است و می تواند کربوهیدرات های مورد نیاز بدن را تأمین کند. فیبرهای موجود در میوه ها به کاهش کلسترول خون ، رفع یبوست و بهبود حرکات روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان ها و لثه مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه ها می تواند فشار خون را ثابت نگه دارد و از نوسانات جلوگیری کند. همانطور که خوانده اید رژیم غذایی فواید زیادی دارد ، اما نباید از معایب آن غافل شد. در ادامه این مقاله به معایب این رژیم اشاره خواهد شد.

معایب رژیم میوه خواری

مضرات رژیم میوه خواری

اگرچه این رژیم حاوی بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنهاست ، اما به دلیل محدودیت مصرف ، خطر سوء تغذیه زیاد است زیرا بسیاری از مواد مورد نیاز بدن محدود و حتی ممنوع است و بدن از کمبودهای زیادی رنج می برد.

تحقیقات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و حتی می تواند تاثیر رژیم میوه خواری را در کاهش وزن کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم غذایی دارای کمبود ویتامین D ، کلسیم و B12 است و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا محصولات لبنی و گوشت ماهی را ممنوع می کند.

از سوی دیگر ، خوردن گوشت قرمز باعث کم خونی فقر آهن نمی شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، جذب منابع آهن دشوار است ، در حالی که جذب آهن در گوشت قرمز و سایر غذاهای حیوانی برای بدن انسان بسیار راحت تر است.

یکی دیگر از موارد مهمی که با خوردن میوه به بدن داده نمی شود ، پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ، بافت ها و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین موجود در میوه ها بسیار محدود است و به هیچ وجه نیاز بدن به پروتئین را برآورده نمی کند.

استفاده از این رژیم ممکن است در ابتدا با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به تدریج ، به ویژه با قطع رژیم ، افزایش وزن به دلیل این که بسیاری از میوه ها حاوی مقدار زیادی قند هستند و استفاده بیش از حد از آنها می تواند باعث چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت اصلا مناسب نیست و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این مقدار قند بالا همچنین می تواند برای دندان ها مضر باشد و باعث پوسیدگی دندان شود.

برای مطالعه: رژیم دیابت

نتایج رژیم غذایی میوه خوار

نتایج رژیم غذایی میوه خوار

خوردن میوه در طول روز نیز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی استفاده از کدام رژیم غذایی و الگوی تغذیه منحصر به فرد برای یک نوع غذا قطعاً مضر است.

زیرا هیچ یک از مواد مغذی تمام منابع مورد نیاز بدن را ندارند و کمبود هر یک از این منابع مشکلات و اختلالاتی در عملکرد سیستم بدن ایجاد می کند.

بدن ما به طیف وسیعی از مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی مطمئناً بدون عواقب نخواهد بود. اگر بر گرفتن این رژیم اصرار دارید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام وظایف حیاتی خود باشد.

البته اگر تصمیم دارید به جای تنقلات فقط میوه بخورید ، ممکن است این رژیم مفید باشد و مضرات ذکر شده در بالا را نداشته باشد ، اما تنها مزایای این رژیم و عادات غذایی مثبت آن شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم که اگرچه این رژیم غذایی بسیار دوست داشتنی و احتمالاً گمراه کننده است ، اما می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا رژیم میوه محدود به خوردن منابع میوه برای کاهش وزن است و سایر منابع مصرف در آن بسیار کم است. البته بدیهی است که این رژیم دارای مزایایی است که در بالا ذکر شد. ما انواع این رژیم را نیز لیست کرده و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید