رژیم لاغری شکم


رژیم غذایی شکمی
رژیم غذایی شکمی

رژیم غذایی شکمی

امروزه چربی شکم در بیشتر افراد یافت می شود. چربی دور شکم و باسن نسبتاً طبیعی است و آسیبی به بدن نمی رساند ، اما اگر بیش از حد مجاز باشد آسیب زیادی به بدن وارد می کند و خطرناک است.

برخی از چربی ها دقیقاً در زیر پوست قرار دارند. سایر چربی ها در اعماق قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها قرار دارند و بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این چربی چربی احشایی است که باعث سفت شدن چربی شکم و متورم شدن شکم می شود.

طرف اغلب همراه با شکم شروع به چاق شدن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، ما باید علل چاقی شکمی را قبل از نیاز به روشهای سریع کاهش وزن شکم بدون ورزش یا با ورزش یا قرص های شیمیایی مضر و جلوگیری از چاقی بدانیم ، زیرا در هر صورت ، پیشگیری بهتر از درمان است.

رژیم لاغری

البته ، غذاهای موجود در رژیم کاهش وزن شما نباید شما را از هرگونه مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم کند.

بهترین رژیم غذایی برای لاغری شکم و باسن ، مصرف همه مواد مفید و جایگزینی غذاهای سالم با غذاهای فرآوری شده مضر و کم مصرف است.

در ادامه غذاهای کاهش وزن را معرفی و بررسی می کنیم

چربی ها

  • تری گلیسیریدها در خون گردش می کنند.
  • چربی زیر پوستی که همانطور که از نامش پیداست زیر پوست است.
  • چربی احشایی که چربی شکم است و خطرناک است و این چربی در زیر ماهیچه های شکم قرار دارد.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل زیادی دارد ، از جمله موارد زیر:

  • سیگار کشیدن
  • شام دیروقت
  • از غذاهای پر چرب استفاده کنید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • مقدار زیادی تنقلات پر انرژی بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • نوشابه بخورید
  • وعده های غذایی زیاد
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • استرس جدی در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از افراد به اضافه وزن اهمیت نمی دهند و آن را زیبا می دانند و با خود می گویند من به آنچه می خواهم اهمیت می دهم و مردم برای من ارزش قائل نیستند ، اما این نظریه اشتباه است زیرا چاق بودن تا زمانی که به بدن آسیب نرساند خوب است ، در غیر این صورت هزینه زیادی خواهد داشت. فقط وزن کم کنید و وزن اضافه نکنید.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید بسیار جدی گرفته شود زیرا چربی احشایی که در شکم ظاهر می شود می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی منتقل شده و خطری جدی برای سلامتی ایجاد کند.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم ما را به کارهایی انجام می دهد که نباید انجام دهیم و شامل رژیم غذایی مناسب ، ورزش و تحرک و پیروی از اصول عملی می شود.

جنسیت همچنین عامل مهمی در کاهش وزن است زیرا در مردان بیشتر از زنان چربی احشایی را در شکم و پهلو جذب می کند.

ورزش برای کاهش وزن شکم

انواع مختلفی از تمرینات کشیدن شکم وجود دارد که می توانید با انجام روزانه این تمرینات و رعایت رژیم غذایی برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا صخره نوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

با این حال ، از آنجایی که این روزها افراد به دلیل مشغله کاری کمتر مشغول فعالیت هستند ، ما تمرینات ساده ای را برای آموزش در خانه برای کاهش وزن به شما آموزش می دهیم که می تواند در هر مکانی انجام شود و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

پیاده روی روزانه

اگر برنامه ورزشی خاصی ندارید ، پیاده روی نقطه شروع خوبی برای افراد است. روزانه 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد که در طی آن به متابولیسم بهتری دست خواهید یافت.معده با گذشت زمان کوچکتر می شود.

لاغری شکم با تردمیل همان راه رفتن است و کافی است روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شده است نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، به مدت 12 هفته دچار کاهش شدید چربی احشایی شدند.

بنابراین شما باید پیاده روی را در برنامه خود لحاظ کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی سوزی رخ می دهد.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکم ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

برای کاهش سریع وزن بدون ورزش صبحانه بنوشید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش خواهید یافت. حالا ما با یک ماده مغذی که هر سه می خورند ، یعنی شیر ، سروکار داریم.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی متابولیسم را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افزایش می دهد.

نوشیدن شیر در طول روز را فراموش نکنید ، اگرچه می توانید میان وعده ها را از چای به شیر تبدیل کنید ، علاوه بر سلامتی ، کاهش وزن را نیز تجربه خواهید کرد.

شکم و پهلوها را با زنجبیل از دست دهید

زنجبیل گیاهی گرم است که از ریشه آن برای باریک شدن شکم استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل کالری محدودی دارد و می توان آن را با غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.

زنجبیل متابولیسم شما را چند برابر می کند ، می توانید زنجبیل را با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را نیز افزایش دهد. زنجبیل همچنین نقش مهمی در کاهش وزن دارد. آن را داشته باشید.

غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و باعث تورم معده می شود ، بنابراین از غذاهای شور و شور در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

غذاهای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

گرسنگی نکشید

رژیم غذایی اولیه رژیم غذایی است که در آن فرد گرسنه نیست. اگر رژیم غذایی دارید که شما را برای مدت طولانی گرسنه نگه می دارد ، بدن شما معتقد است که گرسنگی می کشد تا کالری بسوزاند و باعث چاقی نشود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های سوزاندن چربی احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

اغلب توصیه می شود روز را با سرکه سیب برای هضم یکنواخت در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و PH معده را متعادل نگه می دارد ، که می تواند به شما کمک کند شکمی صاف داشته باشید.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. باید هر روز یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب گرم با معده خالی بنوشید.

میوه

تحقیقات نشان داده افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه هایی هستند که سرشار از آنتی اکسیدان مانند پنی سیلین ها (ترکیباتی هستند که تولید چربی را متوقف می کنند) هستند.

استرس خود را کاهش دهید

استرس ترشح هورمون هایی را در بدن افزایش می دهد که تعادل بدن و عادات غذایی را مختل کرده و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

لطفا

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن نفخ کمک می کند ، که به دلیل عدم هضم باعث تجمع چربی در شکم می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدای قوی هستند و به ویژه در پردازش و از بین بردن چربی شکم مفید هستند.

گودوسر

خوردن بلغور جو دوسر در وعده صبحانه شما را تا ناهار پر انرژی نگه می دارد و شما نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم شما را تسریع کرده و وزن خود را کاهش می دهید.

کنجد

کنجد دارای طبیعت گرم است و باعث چربی سوزی در ناحیه شکم شده و باعث کاهش وزن می شودبه

سیاه دانه ها

سیاه دانه خواص زیادی برای سوزاندن چربی شکم و پهلو و لاغری دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

میخک

هیزم در کاهش وزن تأثیر خوبی دارد ، بنابراین غذاهای مضر را جایگزین آن کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی ها استفاده کنید.

آجیل

آجیل دارای مقدار زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که کلسترول و کاهش وزن شما را کاهش می دهد.

باید بدانید که همه انواع غذاها برای کاهش وزن معده نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد زیرا بدن به چربی حیاتی احتیاج دارد.

آجیل ها چربی های خوب و خوبی هستند و مصرف روزانه 28 گرم دانه مانند بادام یا پسته یا فندق و هر آجیل می تواند روند کاهش وزن و باسن را افزایش دهد.

دارچین

دارچین طبیعت گرم دارد و برای رژیم گرفتن افراد سرد مزاج مفید است زیرا متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

اب

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتماً قبل از غذا آب سرد بنوشید تا بدن گرمتر شود تا گرم شود. بسوزانید و وزن کم کنید.

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد ، اما به شما احساس سیری می دهد. حتی گفته می شود نوشیدن آب بسیار سرد باعث سوزاندن کالری می شود. این به این دلیل است که آب یخ باید وارد بدن شود تا با دمای بدن گرم شود ، که به انرژی نیاز دارد. مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث عملکرد کلیه ها به جای کبد می شود که مواد زائد را از بدن خارج می کند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد از کار دور انداختن مواد زائد رهایی یابد ، کبد چربی بدن را می سوزاند و آن را به انرژی تبدیل می کند.

انجام دادن

هل به دلیل داشتن چربی سوزی باعث رژیم گرفتن و کاهش وزن می شود.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن نیم کیلو چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، به این معنی که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

لاغری فعلی شکم

امروزه تبلیغات زیادی در مورد انواع تجهیزات لاغری و حتی جراحی ها مشاهده می کنیم که به افراد قول می دهد بدون ورزش سریع وزن خود را کاهش دهند ، اما همیشه م effectiveثر نیستند.

لاغری معده با دستگاه لاغری و ژل

قبل از هر چیز باید بگوییم که رژیم گرفتن و باسن بدون ورزش و رژیم مناسب باریک تر نیست و گاهی خطرناک است.

لاغری موضعی شکم با وسایلی مانند لاغری شکم یا لاغری شکم با دستگاه های مخصوصی که به شکم چسبیده و با حرارت زیاد آب و چربی بدن را می سوزاند تا حدی امکان پذیر است و با آن داشتن تغذیه مناسب ضروری است. و تحرک

همین امر در مورد کرم ها و ژل های لاغری نیز صدق می کند.

عمل جراحي

جراحی لاغری بیشتر برای افرادی است که اضافه وزن و چاقی دارند.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است و اگر روش های دیگر م workثر واقع نشد ، به سراغ جراحی بروید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن در شکم باشد ، اما عواقب و آسیب ها و خطرات نیز باید در نظر گرفته شود.

جراحی رژیم غذایی بیشتر بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن کم می کند.

برخی از جراحی های دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کنند.

انواع عملیات لاغری

بای پس معده Roux-en-Y

لاغر (قابل تنظیم)

لیپوساکشن

مگیلسا

دیدگاهتان را بنویسید