شیر شکلاتی: میان وعده بعد از ورزش؟


چندین سال است که می شنویم مردم می گویند شیر شکلات یک نوشیدنی عالی برای بهبود بعد از ورزش است …

آنها می گویند: “این ترکیب کاملی از پروتئین و کربوهیدرات است.”

به طور معمول ، شرکت ها و وب سایت های مختلف از عبارات بازاریابی برای شیر شکلات استفاده می کنند ، و در اینجا چند مورد وجود دارد:

نوشیدنی اصلی ترمیم کننده

پس از یک تمرین سخت ، بدن شما به مایعات ، کربوهیدرات ها و پروتئین نیاز دارد تا حداکثر بازیابی و افزایش کارایی را افزایش دهد.

بازگشت آب

وقتی عرق می کنید ، بدن شما آب و الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) را از دست می دهد. شیر شکلات منبع طبیعی الکترولیت ها از جمله سدیم و پتاسیم است.

سوخت گیری

کربوهیدراتها سوخت اصلی بدن برای تولید انرژی در حین فعالیت شدید هستند. مطالعات نشان می دهد که شیر شکلات برای 30 دقیقه ورزش به تجدید ذخایر کربوهیدراتهای حیاتی کمک می کند تا شما برای تمرین فردا آماده باشید.

بازسازی

ورزش شدید به ماهیچه ها آسیب می رساند. شیر شکلات حاوی پروتئین با کیفیت است که به بازسازی ، ساخت و تغذیه ماهیچه ها برای کار سخت تر ، طولانی تر ، سریعتر و قوی دفعه بعد کمک می کند.

تکرار

مربیان و ورزشکاران حرفه ای اهمیت بازیابی بدنسازی را در تمرینات روزانه درک می کنند. نه فقط گاهی. همیشه.

درست است که یک میان وعده خوب بعد از ورزش ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات است. به نظر من ، اگرچه شیر شکلات حاوی پروتئین و کربوهیدرات است ، اما بعد از ورزش یک میان وعده “کامل” است. اشتباه!

بیایید امروز لحظه ای وقت بگذاریم تا کمی بیشتر را بررسی کنیم (این اطلاعات از برگه اطلاعات شیر ​​شیر شکلاتی که از وب سایت سازنده گرفته ام) است:

فقط برای مرور کلی ، باید بدانید که با خوردن یک لیوان شکلات هوملند ، روزانه 26 گرم شکر اضافی و حدود 8 گرم پروتئین (فقط کمی بیشتر از میزان پروتئین در تخم مرغ !!) و تازه دریافت می کنید. این فقط در صورتی است که شما فقط یک لیوان شیر شکلات بخورید و اگر بیشتر از آن بخورید مقدار شکر دریافتی شما بسیار بیشتر خواهد شد !!!

حتی بر اساس تحقیقات جدید ، جذب مواد مغذی کاکائو (به عنوان مثال آنتی اکسیدان ها) با وجود شیر گاو می تواند مختل شود. و در نتیجه شیر بادام یا شیر کتان بسیار بهتر است.

حالا من می خواهم یک چیز را روشن کنم. من مثل بقیه شکلات را دوست دارم! و وقتی برای خرید ماست بیرون می روم ، به شما بگویم ، من شکلات یا چیزی با شکلات در آن خریداری می کنم. مشکل این است که به دلیل شیر جو ، کاکائو بعد از ورزش به عنوان یک نوشیدنی “کامل” و “سالم” معرفی می شود. چیزی که از شما می خواهم این است که وقتی به این نوشیدنی نگاه می کنید ، به خاطر داشته باشید که یک غذای خوشمزه است و باید به صورت محدود مصرف شود و آن را برای موارد خاص بگذارید ، بعد از هر تمرین یا بازی آن را به شما ندهید.

پس بیا ، نگاهی بینداز و از خود لذت ببر!

  • ماست و میوه ساده یونانی
  • 2 عدد تخم مرغ و میوه
  • شام باقیمانده از سیب زمینی شیرین و گوشت
  • اسموتی پروتئینی با یک پیمانه پودر پروتئین و میوه

بسیاری از مواد غذایی دیگر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، اما تمرکز اصلی وعده غذایی یا میان وعده بعد از تمرین باید در مورد کربوهیدرات ها و پروتئین باشد.

امیدوارم این مقاله به شما در شفافیت بیشتر در تبلیغات کمک کند!

من دوست دارم بشنوم که بعد از ورزش برای غذا چه می خورید.

وعده غذایی یا میان وعده خود را در قسمت نظرات زیر بنویسید!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید