چرا حتی با ورزش نمی توانم چربی شکمم را از بین ببرم؟ – دکتر رویا کادمیان


چرا با وجود ورزش نمی توانم چربی شکم خود را از دست دهم؟

این تصور غلط رایج است که ورزش شدید عضلات شکم باعث کاهش چربی شکم می شود و کارشناسان می گویند برای از بین بردن چربی شکم ، باید از طریق رژیم غذایی منظم چربی بسوزانید. عضلات شکم راست

برخی از تصورات غلط رایج در مورد از دست دادن چربی شکم عبارتند از:

مصرف نوشابه های گازدار:

مصرف نوشابه که باعث نفخ می شود راهی برای افزایش چربی شکم است. بنابراین ، افرادی که دو یا چند نوشیدنی در روز می نوشند ، شش برابر کمر بزرگتری نسبت به کسانی که این نوشیدنی را ندارند ، دارند.

مصرف غذای فرآوری شده:

غذاهای فرآوری شده مانند قند و چربی اشباع باید دور ریخته شوند. اگر واقعاً می خواهید وزن کم کنید و چربی شکم را از دست بدهید. غذاهای فرآوری شده حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند که باعث احتباس مایعات در بدن می شود. همچنین میزان چربی ترانس در هر وعده غذایی باید کمتر از 0.5 گرم باشد و بسیاری از افراد بیش از این مقدار مصرف می کنند.

نوشیدن:

از آنجا که مصرف الکل حاوی مقدار زیادی قند است ، به تنهایی دور کمر و چاقی شکمی را افزایش می دهد.

از ورزش قلبی عروقی خودداری کنید:

این تمرینات باید برای از بین بردن چربی اضافی شکم انجام شود. تمرینات قلبی عروقی یا هوازی قلب را مجبور به کار می کند و برای هر تمرین متوالی که از گروه های اصلی عضلات مانند ساق پا ، ران و باسن استفاده می کند ، بین 15 تا 60 دقیقه طول می کشد (در برخی از تمرینات مانند شنا و اسکی ، همه ماهیچه ها در بدن کار می کنند. تمرینات معمول قلبی عروقی شامل پیاده روی ، دویدن و دوچرخه سواری است. برای انجام این ورزش ها نیازی به عضویت در یک باشگاه ورزشی ندارید ، اما گاهی اوقات استفاده از برخی از تجهیزات ورزشی گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد ، مانند استپر ، اسکی ثابت ، تردمیل ، پارو. از جمله قایقرانان و غیره

غفلت از تمرینات قدرتی:

بزرگترین تصور غلط این است که ورزش هوازی مهمتر از تمرینات قدرتی است. با این حال ، تمرینات قدرتی با افزودن ماهیچه ، متابولیسم شما را افزایش می دهد. هرچه عضلات بیشتری داشته باشید ، کالری بیشتری می سوزانید ، بنابراین تمرینات قدرتی باید به اندازه کاردیو در اولویت قرار گیرند.

اجتناب کامل از چربی:

رژیم غذایی سرشار از چربی های غیر اشباع مانند آجیل ، آووکادو ، روغن زیتون و ماهی برای جلوگیری از تجمع چربی در بدن مفید است و نباید از تمام چربی ها به طور کامل اجتناب کرد.

استرس مزمن را تجربه کنید:

این حالت روانی عاملی برای افزایش وزن و افزایش تجمع چربی شکمی است ، زیرا پرخوری در حالت استرس زا بیشتر به دلیل ترشح هورمون های کورتیزول و آدرنال اتفاق می افتد.

اعتدال در مصرف کربوهیدرات:

برای کاهش چربی شکم یا کل چربی بدن ، باید گروه های کربوهیدرات پیچیده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا حجم ماهیچه ها افزایش یابد. حدود 45-65 درصد از کالری دریافتی شما باید از کربوهیدراتهای سالم تامین شود.

عدم دریافت پروتئین کافی:

غذاهای غنی از پروتئین به کنترل وزن شما کمک می کند و هورمون گرلین را که با سیری در ارتباط است فعال نگه می دارد.

کمبود خواب:

کم خوابی و افزایش وزن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از نظر علمی ثابت شده است که خواب کمتر باعث افزایش اندازه دور کمر می شود. کم خوابی میل به غذاهای پر کالری و فرآوری شده را افزایش می دهد و متابولیسم را کاهش می دهد.

چای سبز ننوشید:

اگر برداشتن چربی دور کمر و شکم مشکل است ، چای سبز بنوشید. این نوع چای حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است که در حین ورزش چربی بیشتری می سوزاند.

دیدگاهتان را بنویسید