ابزار قلبی مجهز به هوش مصنوعی Eko Health مجوز FDA را دریافت می کند



استارتاپ دیجیتال سلامت قلب و ریه Eko Health اعلام کرد که مجوز FDA 510(k) را برای ابزار قلبی مجهز به هوش مصنوعی دریافت کرده است که به تشخیص زودهنگام کسر جهشی کم، یک شاخص کلیدی نارسایی قلبی کمک می کند.

Eko Low Ejection Fraction Tool (ELEFT)، که به طور رسمی از FDA در ماه مارس چراغ سبز دریافت کرد، ابزاری است که با هوش مصنوعی امکان پذیر است که به ارائه دهندگان این امکان را می دهد تا در طی یک معاینه معمولی با استفاده از گوشی پزشکی Eko، کسر جهشی کم را در 15 ثانیه تشخیص دهند.

ELEFT به پلتفرم تشخیص زودهنگام قلب SENSORA Eko اضافه خواهد شد، که قبلاً حاوی چندین الگوریتم پاکسازی شده توسط FDA برای شناسایی AFib و سوفل ساختاری قلب است.

Eko در حال ارائه ELEFT به عنوان راهی برای کمک به پزشکان در طول معاینه فیزیکی معمول است که بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را تشخیص دهند، وضعیتی که بیش از 6.2 میلیون بزرگسال در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد

مجوز FDA برای هوش مصنوعی با کسر جهشی پایین ما نقطه عطفی بزرگ برای گسترش دسترسی به تشخیص زودهنگام بیماری قلبی است. با وارد کردن آنها به طور مستقیم در معاینات پیشگیرانه معمول، می‌توانیم به شناسایی میلیون‌ها نفری که احتمالاً در معرض خطر نارسایی قلبی هستند، به‌ویژه در افراد محروم کمک کنیم. جیسون بلت، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Eko، گفت: جوامعی که دفاتر PCP آنها ممکن است دسترسی آسان به اکوکاردیوگرام نداشته باشند. MobiHealthNews در یک ایمیل

زمانی که ما در مورد وعده هوش مصنوعی برای کاربردهای بالینی فکر می کنیم، این دقیقا همان نوع نوآوری است که سیستم مراقبت های بهداشتی ما را به جلو می برد، و ما نمی توانیم بیشتر از این سپاسگزار باشیم. FDA و شریک توسعه ما، کلینیک Mayo.”

روند بزرگتر

اکو گل زد بودجه 65 میلیون دلاری سری C در سال 2020 و اعلام شد که 30 میلیون دلار در سال 2022 تمدید خواهد شد.

این شرکت 510 (k) مجوزهای متعدد از جمله برای خود دریافت کرده است نرم افزار تجزیه و تحلیل سوفل Eko، که از الگوریتمی برای تشخیص و توصیف سوفل قلبی در بیماران بزرگسال و کودکان استفاده می کند.

قبلا مجوز برای یک الگوریتم تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی و سوفل قلب و ECG قابل حمل و گوشی پزشکی Duo آن. گوشی هوشمند هوشمند آن اولین بار در سال 2015 چراغ سبز FDA را دریافت کرد.

شرکت‌های دیگری که در زمینه سلامت قلب با فناوری فعال هستند عبارتند از CardioSignal که 10 میلیون دلار بودجه سری A در ژانویه به دست آورد و Ultromics مستقر در بریتانیا که در سال 2022 مجوز 510 (k) را برای سیستم پشتیبانی تصمیم گیری مبتنی بر یادگیری ماشین خود که برای کمک به تشخیص نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده استفاده می شود، تضمین کرد.



Source link