در خطر در پرونده Mifepristone: سقط جنین، اختیارات FDA، و بازگشت به قانون فحاشی 1873


وکلای گروه مسیحی محافظه‌کار که این پرونده را برنده شدند، لغو کردند رو در مقابل وید روز سه‌شنبه برای پیگیری یک اولویت فوری به دادگاه عالی ایالات متحده باز می‌گردند: قطع دسترسی به قرص‌های سقط جنین برای زنان در سراسر کشور.

این پرونده مقررات FDA را در مورد میفپریستون به چالش می کشد، دارویی که فقط با نسخه تایید شده در سال 2000 با سابقه ایمنی فوق العاده ای که در 63 درصد از تمام سقط جنین های ایالات متحده استفاده می شود.

با مشاهده دهه‌ها فعالیت ضد سقط جنین، پرونده مطرح شده توسط اتحاد دفاع از آزادی نشان‌دهنده یک «مهتاب» است که در بحث‌های فنی درباره نظارت دارویی و احیای قانون ضد فحاشی 1873 مطرح شده است. یک پیروزی زمینه را برای ممنوعیت سقط جنین در سراسر کشور فراهم می کند.

سقط جنین در 14 ایالت غیرقانونی است، اما قرص های سقط جنین هرگز به این اندازه در دسترس نبوده اند.

در طول همه گیری کووید-19، FDA الزامی برای حضور بیماران در مرکز مراقبت های بهداشتی هنگام مصرف میفپریستون، اولین قرص از دو قرص مورد استفاده در سقط جنین را به حالت تعلیق درآورد – و بعداً به طور رسمی لغو کرد. اکنون پزشکان می توانند دارو را به صورت آنلاین از طریق تله مدیسین تجویز کنند و داروخانه ها می توانند آن را از طریق پست ارسال کنند.

لیندا پرین، پزشک خانواده، که روی کاناپه ای در آپارتمان خود در منهتن نشسته و به پیامک ها و تماس های بیماران در مورد مراقبت از سقط جنین پاسخ می دهد، گفت: «نیازی نیست که قرص را در مطب به شما بدهند.

او گفت: «این بسیار مؤثر است. من حتی داروهایی که 98 تا 99 درصد مؤثر باشند، ندارم. داروهای فشار خون ما اینطور موثر نیستند.»

پرین، یکی از بنیانگذاران خط تلفن سقط جنین و سقط جنین، با سایر پزشکانی که تحت قانون سپر ایالت نیویورک کار می کنند، برای تجویز و ارسال قرص های سقط جنین برای مردم در سراسر کشور همکاری می کند. بررسی گزارش تماس‌های پرین، بدون اطلاعات شخصی، صدها درخواست برای قرص را از تگزاس، لوئیزیانا، تنسی و سایر ایالت‌هایی که در آن‌ها توقف بارداری برای زنان غیرقانونی است، نشان داد.

گروه‌های ضد سقط جنین حداقل دو بار پیش از این، در سال‌های 2002 و 2019، از سازمان غذا و داروی آمریکا ناموفق درخواست کردند تا تأییدیه مایفپریستون را لغو کند و در دسترس بودن آن را محدود کند. اما در نوامبر 2022، پس از پیروزی در لغو حقوق فدرال سقط جنین، اتحاد دفاع از آزادی یک شکایت فدرال در آماریلو، تگزاس تنظیم کرد و مدعی شد که بررسی ایمنی FDA در مورد میفپریستون ناقص است.

قاضی منطقه ای ایالات متحده متیو کاکسماریک، که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ منصوب شده بود و آشکارا با سقط جنین مخالف است، حکم به بی اعتباری تاییدیه FDA از مایفپریستون داد. دادگاه تجدیدنظر بعداً گفت که این دارو باید در دسترس باقی بماند، اما محدودیت‌هایی از جمله ممنوعیت نسخه‌های بهداشتی از راه دور و ارسال دارو را دوباره برقرار کرد. این حکم در حالی که دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی می کند، متوقف شد.

دولت بایدن و یک تولید کننده میفپریستون، آزمایشگاه دانکو، در پرونده های حقوقی به دیوان عالی استدلال کرده اند که قضات فدرال تخصص علمی و بهداشتی لازم برای ارزیابی ایمنی دارو را ندارند و اینکه اجازه دادن به آنها برای انجام این کار، اختیارات نظارتی FDA را تضعیف می کند.

این دیدگاه توسط محققان حقوق مواد غذایی و دارو پشتیبانی می شود که در پرونده های دادگاه نوشتند که دادگاه های بدوی “تخصص علمی و پزشکی FDA را با تفسیرهای خود دادگاه از شواهد علمی جایگزین کرده اند.” آنها نوشتند که با انجام این کار، دادگاه ها “طرح نظارتی دارو را که توسط کنگره ایجاد شده و توسط FDA اجرا شده است، اصلاح می کنند.”

Kacsmaryk در حکم خود به دو مطالعه اشاره کرد که مدعی افزایش مراجعه به اورژانس و خطر بیشتر بستری شدن در بیمارستان به دلیل سقط جنین دارویی است. آنها در ماه فوریه توسط ناشر پزشکی Sage Perspectives پس گرفته شدند. این مجله گفت که محققان در روش‌شناسی و تحلیل داده‌ها اشتباه کرده‌اند و مقالات را «کلاً یا جزئی» باطل کرده‌اند.

Ushma Upadhyay، استاد علوم تولید مثل در دانشگاه کالیفرنیا گفت: این تحقیق که توسط مؤسسه شارلوت لوزیر، یک گروه ضد سقط جنین که مختصری در مورد پرونده mifepristone ارائه کرده است، پشتیبانی می شود. -سانفرانسیسکو.

محققان حقوقی می گویند که قضات محافظه کار دیوان عالی تمایل خود را برای پذیرش ادعاهای بی اعتبار مرتبط با سقط جنین نشان داده اند. قاضی ساموئل آلیتو، نظر اکثریت را در سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون، که حق قانونی سقط جنین را لغو کرد، به اظهاراتی در مورد آسیب به سلامت مادر ارائه شده توسط ایالت می سی سی پی استناد کرد که با اجماع رایج پزشکی در تضاد است.

راشل ربوشه، رئیس دانشگاه تمپل، گفت: “اگر این پرونده موفقیت آمیز باشد، به این دلیل است که دادگاه عالی تصمیم گرفت شواهدی را که ایمنی میفپریستون را نشان می دهد نادیده بگیرد و به یک آژانس فدرال، کارشناس ایمنی داروها، گفت: “تو اشتباه کردی.” دانشکده حقوق بیزلی

ریبوشه گفت که مورد میفپریستون “سیاسی شدن علم” را در مقررات سقط جنین متبلور می کند. اما خطرات در حال افزایش است، زیرا ما دادگاه هایی داریم که مایلند سازمان های فدرال را از توانایی آنها برای تصمیم گیری کارشناسی سلب کنند.

ربوشه گفت که اگر دادگاه عالی تخصص FDA را در تنظیم یک داروی 24 ساله مانند میفپریستون نادیده بگیرد، گروه های ضد سقط جنین مانند Students for Life of America می توانند قضات را پذیرای ادعاهای دروغین مبنی بر قرص های ضد بارداری، دستگاه های داخل رحمی، پیشگیری از بارداری اورژانسی و سایر اشکال هورمونی کنترل بارداری باعث سقط جنین می شود. به گفته دانشمندان تولید مثل و آژانس های نظارتی ایالات متحده و بین المللی، آنها این کار را نمی کنند.

قاضی کلارنس توماس در نظر موافق خود نوشت دابز که دیوان عالی باید تصمیم 1965 را که تضمین کننده حق پیشگیری از بارداری بر اساس قانون اساسی است، تجدید نظر کند، گریسولد علیه کانکتیکاتو تصمیم بگیرید که آیا قدرت اجازه دادن یا تنظیم دسترسی به کنترل تولد را به ایالت ها بازگردانید.

در پرونده های اتحاد دفاع از آزادی، چیزی است که محققان آن را به عنوان یک استراتژی قانونی جسورانه توصیف می کنند که زمانی در حاشیه جنبش محافظه کار مسیحی قرار داشت: درخواست تجدید نظر از اعضای محافظه کار دیوان عالی برای تعیین اینکه قانون Comstock، یک قانون غیرفعال خفته 1873، به طور موثری سقط جنین پزشکی و رویه ای را در سراسر کشور ممنوع می کند.

در زمانی تصویب شد که دولت فدرال به زنان حق رأی نداد و ادبیات پزشکی رایج، تمایلات جنسی زنان را با این جمله خلاصه می‌کرد که «اکثریت زنان (خوشبختانه برای آنها) از هیچ نوع احساسات جنسی خیلی ناراحت نیستند. این قانون طولانی مدت اجرا نشده، برای هر کسی که «هر کالا، ابزار، ماده، دارو، دارو یا چیزی را که تبلیغ یا توصیف می‌شود به‌گونه‌ای توصیف می‌شود که دیگران را به استفاده یا اعمال آن برای سقط جنین سوق دهد، به پنج سال زندان محکوم می‌شود».

ارجاع به قانون Comstock در سراسر پرونده ها و احکام حقوقی ضد سقط جنین دیده می شود: Kacsmaryk نوشت که این قانون “به وضوح سقط جنین از طریق پست را در حال حاضر ممنوع می کند”. دادگاه استیناف ناحیه پنجم نوشت: اگر کامستاک «کامستاک» را کاملاً درک کرده باشد، «هیچ منفعت عمومی در تداوم غیرقانونی بودن وجود ندارد». دادستان های کل جمهوری خواه سال گذشته با استناد به Comstock و همچنین موارد ضد سقط جنین در نیومکزیکو و تگزاس، علیه Walgreens و CVS تهدید کردند.

کریستن هاوکینز، رئیس دانشجویان برای زندگی آمریکا، گفت: دادستان های کل ایالت باید به دنبال کسانی باشند که به طور غیرقانونی داروهای سقط جنین را به ایالت خود ارسال می کنند.

“خیلی ساده است. اگر ایالت شما قانونی را تصویب کرده است که می گوید انسان های قبل از تولد حداقل مستحق این هستند که گرسنه نمانند و کشته نشوند، پس کسانی که مرتکب آن جنایات می شوند و با حمل و نقل سقط جنین شیمیایی قانون فدرال Comstock را نقض می کنند. قرص های بیش از خطوط دولتی، باید عواقبی داشته باشد.»

ربوشه گفت که ردیابی قرص های سقط جنین از طریق پست دشوار است – و این نکته است.

او گفت: «این روش‌های متحرک‌تر و متحرک‌تر برای خاتمه دادن به بارداری، واقعاً کنترلی را که طرفداران ضد سقط جنین به دنبال اعمال آن بر روی اینکه چه کسی، کجا و چگونه می‌تواند به دنبال سقط جنین باشد را تهدید می‌کند.»

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان





Source link