چه کسانی واجد شرایط دریافت واکسن کووید-19 2024 یا «تقویت کننده بهاره» هستند؟ – آژانس امنیت سلامت انگلستان


زن جوان خندان که روی بازویش گچ دارد

با ورود به بهار، محافظت در برابر هر واکسن کووید-19 قبلی که ممکن است داشته باشید شروع به کاهش خواهد کرد. برای کسانی که بیشتر در معرض بیماری جدی ناشی از COVID-19 هستند، NHS واکسن رایگانی را در بهار ارائه می دهد تا محافظت از آنها را تکمیل کند، که قبلاً به عنوان “تقویت کننده بهاره” شناخته می شد.

واکسن های فعلی محافظت خوبی در برابر بیماری های شدید و بستری شدن در بیمارستان ایجاد می کنند. داده‌های نظارتی UKHSA مربوط به برنامه بهار گذشته نشان می‌دهد افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند نسبت به افرادی که واکسینه نشده‌اند، حدود ۵۰ درصد کمتر از ۲ هفته پس از واکسیناسیون به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند.

بر اساس داده های سازمان بهداشت جهانی، تخمین زده می شود که تا مارس 2023 به دلیل برنامه واکسن کووید-19 جان 400000 نفر در انگلیس نجات یافته است.

آیا واجد شرایط تکمیل محافظت از COVID-19 خود در بهار امسال هستید؟

در حالی که ممکن است واکسن کووید-۱۹ خود را در طول زمستان یا در کمپین‌های «تقویت بهاره» گذشته دریافت کرده باشید، معیارهای واکسن بهار امسال کمی تغییر کرده است:

  • بزرگسالان 75 سال و بالاتر.
  • ساکنان یک خانه مراقبت برای سالمندان.
  • افراد 6 ماهه به بالا که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

همانطور که می بینید، معیارها مشابه کمپین های تقویت کننده بهار 2022 و بهار 2023 است، اما امسال معیارهای گروه دارای سرکوب سیستم ایمنی کاهش یافته و شامل آن 6 ماه و بیشتر می شود.

واجد شرایط بودن در چهار کشور بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) یکسان است.

بیایید معیارهای مبتنی بر سن را توضیح دهیم

افرادی که 75 سال به بالا دارند می توانند در بهار امسال برای تکمیل حفاظت خود مراجعه کنند. اگر 74 ساله هستید اما تا 30 ژوئن 2024 به 75 سالگی می رسید، لازم نیست منتظر بمانید تا تولدتان فرا برسد.

در مورد ساکنان، و کارکنان در خانه های مراقبت چطور؟

کسانی که در خانه های سالمندان اقامت دارند نیز واجد شرایط هستند. مراقبان و کارکنان در خانه های مراقبت واجد شرایط نیستند، زیرا واکسن بهار برای محافظت از افرادی است که در برابر بیماری شدید آسیب پذیر هستند.

من سیستم ایمنی ضعیفی دارم، آیا در بهار امسال واجد شرایط هستم؟

ما می دانیم که داشتن یک سیستم ایمنی ضعیف (سرکوب سیستم ایمنی) بسیار ساده تر از سایر معیارها است. جستجوی آنلاین می تواند باعث سردرگمی بیشتر شود، زیرا ممکن است افراد خود را سرکوب شده سیستم ایمنی ببینند (و دیگران آنها را در نظر بگیرند) اما ممکن است با معیارهای سرکوب سیستم ایمنی برای واکسیناسیون مطابقت نداشته باشند.

بنابراین، معیارهای سرکوب سیستم ایمنی چیست؟ واجد شرایط بودن در فصل 14a کتاب سبز، سندی که توسط UKHSA به طور خاص برای متخصصان بهداشت عمومی منتشر شده است، مشخص شده است. این می تواند یک سند پیچیده برای افراد غیر متخصص باشد، بنابراین ما برخی از گروه ها را در اینجا فهرست کرده ایم:

  • بیماران پیوند عضو، مغز استخوان یا سلول های بنیادی.
  • کسانی که بیش از یک ماه تحت درمان با استروئیدهای سیستمیک هستند.
  • کسانی که مبتلا به HIV هستند.
  • کسانی که درمان بیولوژیکی سرکوب کننده ایمنی یا تعدیل کننده ایمنی دریافت می کنند، از جمله کودکانی که در شرف دریافت درمان هستند.
  • کسانی که تحت شیمی درمانی یا رادیوتراپی هستند.
  • کسانی که برای سرکوب سیستم ایمنی نیاز به درمان طولانی مدت دارند
  • کسانی که سابقه بدخیمی های خونی از جمله لوسمی مزمن، لنفوم و لوسمی دارند.
  • کسانی که دارای اختلالات ژنتیکی هستند که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد.

در حالی که این فهرست برخی از گروه های اصلی را خلاصه می کند، همه چیز را پوشش نمی دهد. لطفاً به صورت آنلاین در nhs.uk/get-vaccine بررسی کنید تا ببینید آیا واجد شرایط هستید یا خیر.

چگونه واکسن کووید-۱۹ بهاری خود را دریافت کنم؟

شما باید به جای اینکه منتظر باشید تا NHS امسال با شما تماس بگیرد، بیایید. از 15 آوریل 2024 می توانید واکسن خود را به صورت آنلاین در nhs.uk/get-vaccine رزرو کنید. اگر شما یا شخصی که می شناسید نمی توانید آنلاین شوید، با تماس رایگان با 119 رزرو کنید، جایی که در صورت نیاز مترجم در دسترس است.

در حالی که واکسن بهاره خود را حدود 6 ماه پس از آخرین دوز مصرفی خود بازه زمانی معمول مصرف کنید، می توانید آن را به محض 3 ماه پس از دوز قبلی واکسن کووید-19 تزریق کنید. اگر واجد شرایط هستید، می‌توانید از واکسن کووید-19 بهاره محافظت کنید، حتی اگر در گذشته پیشنهاد واکسن کووید-19 را قبول نکرده باشید. اکثر مردم برای جبران واکسن‌هایی که از دست داده‌اند نیازی به واکسن‌های اضافی ندارند، اما اگر سیستم ایمنی بدن شما به شدت ضعیف شده باشد، پزشک ممکن است دوز بیشتری را تجویز کند.

مهم است که همه افرادی که واجد شرایط هستند این پیشنهاد را در بهار قبل از بسته شدن برنامه واکسیناسیون در 30 ژوئن 2024 انجام دهند.



Source link