رابطه مثبت با غذا


آیا می خواهید با غذا رابطه مثبت تری برقرار کنید؟ انجام این کار جنبه بسیار مهمی در مراقبت از سلامت جسمی ، روحی و احساسی شما است.

طی چند سال گذشته ، تغذیه به صورت سیاه و سفید در عمل دیده شده است ، در درجه اول در مورد سلامت جسمی.

ما آموخته ایم که انتخاب های تغذیه ای را که بر سلامت جسمانی ما تأثیر مثبت می گذارد در نظر بگیریم و انتخاب هایی را که انجام می دهیم تأثیر منفی بر سلامتی ما داشته و باید تغییر یا تعدیل شوند.

تا حدودی ، اینها هنوز ملاحظاتی است که ما هنگام تغذیه به آن نیاز داریم و می خواهیم داشته باشیم. البته ، ما می خواهیم بدنمان را تغذیه کنیم تا زندگی کامل ، سالم و لذت بخشی داشته باشیم.

اما همانطور که همیشه در Nutrition Striped می گوییم ، غذا چیزی فراتر از تغذیه فیزیکی نیست. زمان نشان داده است که انتخاب هایی که در مورد غذای خود انجام می دهیم ، بسیار بیشتر از سلامت جسمی ما تأثیر دارد. همچنین بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد.

وقتی رابطه مثبتی با غذا داریم ، تغذیه فیزیکی دیگر سلامت روانی را قربانی نمی کند.

ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که رابطه مثبت با غذا واقعاً چگونه است. سپس می توانید اقداماتی را شروع کنید که به شما در تطبیق این ویژگی ها کمک می کند.

رابطه مثبت با غذا

  • رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن شما در انتخاب غذا و تغذیه خود اطمینان دارید.
  • شما خود را به نحوی تغذیه می کنید که از سلامت جسمانی طولانی مدت پشتیبانی می کند.
  • با حضور در زمان صرف غذا می توانید غذا را به طور کامل تجربه کنید.
  • شما برای لذت کامل از غذا لذت می برید.
  • شما از وضوح ذهنی برخوردار هستید تا بدون توقف غذا ، انرژی را به سایر جنبه های زندگی خود اختصاص دهید.
  • شما وقتی گرسنه هستید غذا می خورید ، به علائم سیری خود گوش می دهید و سیگنال های گرسنگی غیر فیزیکی خود را درک می کنید.
  • شما با عادات غذایی خود احساس راحتی می کنید و با نحوه تغذیه خود مطابقت دارد.

آیا همه اینها خیلی عالی به نظر نمی رسند؟ چه کسی نمی خواهد سلامت جسمی و روانی را طوری در اولویت قرار دهد که به آنها اجازه دهد به عنوان خود برتر خود عمل کنند؟

اکنون که ما چند نمونه از رابطه مثبت با غذا را ارائه کرده ایم ، بیایید در مورد ویژگی هایی که باید به کار گیریم صحبت کنیم.

1. تغذیه مناسب با رژیم متعادل

برای خوردن به گونه ای که با اطمینان به غذاها و انتخاب های تغذیه ای خود احساس سیری و انرژی کنید ، باید نحوه ایجاد وعده های غذایی مغذی و متعادل را بدانید.

این جایی است که سیستم بنیادی پنج ما آغاز می شود. اگر با این سیستم آشنا نیستید ، می توانید راهنمای رایگان مربوط به آن را بارگیری کنید!

شما می توانید وعده های غذایی خود را به روشی ساده و مبتنی بر شواهد سازماندهی کنید بدون اینکه به همه چیز فکر کنید. اضافه بار اطلاعات ما هر روز در مورد غذا و تغذیه می شنویم و می بینیم.

شما می توانید با ترکیب یک وعده غذایی شامل پروتئین ، کربوهیدراتهای نشاسته ای و کربولیک ، کربوهیدراتهای غیر نشاسته ای ، چربیها و عناصر طعم دهنده به راحتی غذا بخورید. حدس یا سوال دوم لازم نیست.

یک بشقاب متعادل باعث ایجاد رابطه متعادل و مثبت با غذا می شود.

2. برای تغذیه می توانید دو ماده غذایی را متعادل کنید. و لذت بردن

به عنوان یک متخصص تغذیه و مربی بهداشت ، من دریافتم که مشتریان بیشترین مشکل را با این مفهوم دارند.

اکثریت قریب به اتفاق رژیم ها و روندها به شما آموزش می دهند که باور کنید این یکی است یا دیگری. برای تغذیه بخورید یا بخورید تا لذت ببرید. به همین دلیل ، مردم اغلب خود را در یک چرخه شروع و توقف با طرز فکر همه یا هیچ می بینند.

این یا “همه چیز” است و فقط غذا خوردن برای تغذیه فیزیکی است ، یا “همه بیرون” فقط خوردن غذا برای لذت و لذت فوری.

اگر تا به حال رژیم گرفته اید یا سم زدایی را امتحان کرده اید ، ممکن است این طرز فکر برای شما آشنا به نظر برسد.

رابطه مثبت با غذا ، رابطه ای است که نقش های زیادی را که غذا در زندگی شما ایفا می کند ، از جمله تغذیه مهمی که برای بدن شما فراهم می کند و لذت و لذتی که می تواند به ارمغان آورد ، ارج می نهد.

با در نظر گرفتن تغذیه و لذت بردن ، مصرف آن آسان است. دیگر مقررات غذا ، کمک هزینه یا محدودیت وجود ندارد.

3. برچسب غذای خوب یا بد را نمی زنیم.

اغلب می شنویم که غذای مغذی خوب و درست است و غذای دلپذیر بد و بد است.

در عمل ، این مفهوم بسیار دور از حقیقت است.

دادن اخلاق غذایی به این شکل عدم تعادل ایجاد می کند. باعث ایجاد رابطه منفی با غذا می شود. ما از احساس گناه ، غرور ، استرس ، اضطراب و وسواس در خوردن غذا استقبال می کنیم.

رابطه مثبت با غذا دیگر مستلزم این احساسات نیست. به آنها اطلاع دهید که غذا فقط غذا است. تغذیه ، لذت یا ترکیبی از این دو ، به شما این امکان را می دهد که در هر زمان با توجه به نیازها ، نیازها و ترجیحات منحصر به فرد خود تعادل مناسب را پیدا کنید.

4. برای یافتن تعادل مناسب ، غذا را عمداً انتخاب کنید.

آیا تا به حال رژیم گرفته اید که باید تمام غذای خود را اندازه گیری کنید؟ آن را روی ترازو بگذارید؟ آیا آنها را در ظروف پلاستیکی با کد رنگی و از قبل اندازه قرار می دهید؟

یا شاید شما تنها رژیم غذایی را داشته اید مجاز خوردن در زمان های خاصی که دسر بعد از شام در دسترس نیست از پنجره غذاخوری عبور می کند.

این نمونه ای از رابطه منفی با غذا است.

یک رابطه مثبت با غذا خوردن با قصد و قلب است تا سختگیری و قوانین.

این بدان معناست که ما با هماهنگی سیگنال های گرسنگی و سیری بدن ، خود را برای تعیین اندازه بخش بررسی می کنیم. جایی که وقتی احساس می کنیم از نظر جسمی به آن نیاز داریم غذا می خوریم ، نه زمانی که به ما دستور می دهند.

زیرا گاهی اوقات وقتی ما بعد از شام دسر می خوریم ، تجربه ای متفکرانه و لذت بخش است.

خوردن آگاهانه می تواند به شما در ایجاد یک رابطه متعادل و مثبت با غذای شما کمک کند.

5. رژیم ها ، روندها و سم زدایی شما را وسوسه نمی کند

استفاده از Basic 5 برای ایجاد وعده های غذایی ، با دقت غذا خوردن ، تغذیه را با اولویت اولویت بندی کنید و بدانید که غذا فاقد اخلاق است و به شما در تغذیه خود اطمینان می دهد.

مد بزرگ بعدی توانایی مکیدن شما را ندارد و باعث می شود باور کنید که باید با این روش جدید غذا بخورید. وگرنه همه کارها را اشتباه انجام می دهید.

رابطه مثبت با غذا ، رابطه مطمئن با غذا است. شما می دانید که اساساً آنچه را که برای بدن شما بهترین است انجام می دهید.

چگونه یک رابطه مثبت با غذا ایجاد کنیم

در داخل روش تغذیه ذهن آگاه ، ما به اعضای خود می آموزیم که چگونه با غذاها روابط منحصر به فرد و مثبت ایجاد کنند. ما ابزارها ، منابع و دانش مورد نیاز برای اطمینان و خودکفایی را در اختیار آنها قرار می دهیم.

با تنظیم مجدد رابطه خود با غذا ، اعضا می توانند برای همیشه از چرخه رژیم غذایی خارج شده و با آگاهی و راحتی به جلو حرکت کنند.

داشتن رابطه مثبت با غذا داشتن قدرت و خودمختاری بر زندگی و انتخاب های شماست. این چیز زیبایی است!

دیدگاهتان را بنویسید