رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در طول قرن نوزدهم در بین بسیاری از مردم رواج یافت و در موارد زیر مورد توجه قرار گرفت.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

رژیم خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر محبوبیت فزاینده ای را تجربه کرده است. این رژیم ، که شامل قوانین این رژیم و همچنین رژیم خام است ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را با هدف کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شویم. برای دریافت برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

قوانین این رژیم

رژیم گیاهخواری خام شاخه ای از رژیم گیاه خواری است و طبق اسناد تاریخی از اواسط قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. در این رژیم خوردن غذاهای با منشا حیوانی ممنوع است.

همچنین در این رژیم خوردن گیاهان ، سبزیجات و میوه های پخته با دمای بالای 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم مبتنی بر مصرف مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و حبوبات است. در این رژیم از روش های دیگر تهیه غذا مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه استفاده می شود.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را انتخاب می کنند تا از مزایای رژیم غذایی سالم برخوردار شوند. استفاده از مکمل ها در این رژیم غذایی چندان رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات محققان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و 42 درصد کمتر از سکته قلبی هستند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاهخواری خام زیر نظر متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های ضروری برای بدن می تواند تعادل را به هم بزند و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی معمولی پیروی نمی کنید ، کمبودهای تغذیه ای نیز می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود. یک برنامه غذایی مناسب به شما کمک می کند تا علاوه بر دستیابی به تناسب اندام ، مواد مغذی مفید را نیز جذب کنید.

غذای خام گیاهی

غذاهایی که می توانید با رژیم خام گیاهخواری بخورید:
• میوه خشک و تازه و آب میوه طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• حبوبات نپخته

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم غذایی با شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در رژیم خام گیاهخواری نمی توانید بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بخوانید: لاغری ران و ساق پا

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی انرژی شکلاتی
• اسموتی توت با دانه های چیا و شکلات
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاهخواری

ناهار خام رژیم گیاهخواری می تواند شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

قارچ طعم دار با سوپ کره خام سبزیجات
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام های این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
لازانیا بادمجان خام و گوجه فرنگی با سس پنیر و آجیل
لازانیا خام با سبزیجات طعم دار و سس پستو و گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

چقدر با گیاهخواری خام وزن کم می کنیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخیره چربی بدن را در حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. در مطالعه اخیر گروهی از گیاهخواران خام ، 10 تا 12 کیلو کاهش وزن در طول 3.5 سال گزارش شده است.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در طی یک دوره هفت روزه از این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان داده است افرادی که بیشترین خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند ، شاخص توده بدنی پایین تری دارند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم بستگی به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و متابولیسم بدن دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم شامل پیروی از عادات غذایی خاص در طول یک دوره زمانی است. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، انسان ها از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره این رژیم استراحت وجود دارد.

اجتناب از خوردن زیاد در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین خطری رایج برای گیاه خواران است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما سابقه خام نداشته اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کنید و به تدریج رژیم غذایی خود را تمدید کنید.

رژیم خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

راههای زیادی برای دسترسی به غذاهای خام و پیروی از این رژیم در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

رژیم خام 40 روزه – 50٪ خام: پیروی از رژیم غذایی خام برای بسیاری دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید همه محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه غذای خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای اینکه رژیم غذایی شما 100 غذای گیاهی خام باشد ، بهتر است با اقدامات کوچکتر شروع کنید تا به بدن خود کمک کنید تا برای جلوگیری از شوک یا مشکلات گوارشی به رژیم جدید عادت کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود ، زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند اما کالری زیادی را برای بدن شما تامین می کنند. این می تواند روند کاهش وزن را مشکل کند. روش دوم 50 درصد گیاه خواری خام و 50 درصد مصرف غذاهای سالم پخته شده است. استراتژی دوم انتخاب سالم تری برای پیروی از این رژیم و تغییر تدریجی عادات غذایی است

در موارد زیر:

این رژیم 40 روزه – 80٪ غذای خام: این استراتژی ممکن است دومین گام در تبدیل عادات غذایی به گیاهخواری خام باشد. بدیهی است که بدنبال این روش و تسریع کاهش وزن می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد ، اما بهتر است در مورد 20 درصد دیگر این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم که در این قسمت پخته می شوند مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

رژیم غذایی خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: در این روش ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از دوره های رژیم کوتاهتر یا روشهای 50-50 و 80-20 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در ادامه ، منوی غذایی 10 روزه با رژیم 100٪ خام را مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر با سبزیجات خام پیچیده در سالاد ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ دسر: کیسه کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ تکه های سبزیجات خام و سالاد ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: خرد کردن سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: کیسه کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

رژیم خام 15 روزه

رژیم خام 15 روزه

رژیم 15 روزه خام می تواند در مدت زمان کوتاهی اثرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم غذایی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن دفع کرده و منجر به کاهش وزن 3 تا 6 کیلوگرم شود. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از رایج ترین راهکارها برای کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی و همچنین نمونه هایی که تا کنون مورد مطالعه قرار گرفته است ، می تواند در مدت کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در طول یک دوره 21 روزه ، می توانید سموم را از بدن حذف کنید ، احساس سبکی و شادی کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. همچنین می توانید این دوره گیاه خواری خام را همانطور که در قسمت قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یک رژیم غذایی نوظهور نیست اما در سالهای اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در دوره ای از این رژیم ، مردم از خوردن غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید