حقایقی در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی بر کنترل بارداری



پیمایش با وجود #جلوگیری از تولد در شبکه های اجتماعی مانند یک جعبه شکلات است. شما هرگز نمی دانید که قرار است چه چیزی بدست آورید.

در یکی از ویدئوها، زنی برای افشای افزایش وزن چشمگیر، سرزنش می کند قرص های ضد بارداری. در دیگری، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی (HCPs) یک برگزاری رقص طراحی شده را اجرا می کنند حلقه های واژینال. پست سوم می گوید: “کنترل بارداری باعث می شود با مردان بدجنس قرار ملاقات بگذارید.”

رسانه‌های اجتماعی ارسال یک پیام – واقعاً هر پیامی – را به جهان آسان می‌کنند، اما رسانه‌ها مدت‌هاست بر مکالمات درباره سلامت زنان تأثیر گذاشته‌اند.

ملیسا جردن، یک پرستار ثبت شده، گفت که او مطالعه ابتکاری بهداشت زنان در سال 2002 را به یاد می آورد که به اشتباه گفته بود مصرف استروژن باعث سرطان سینه می شود. نتایج مطالعه ضعیف بر اخبار تسلط یافت و میلیون ها زن را ترساند که از ایمن و مؤثر دور شوند. هورمون درمانی. جردن گفت که برخی از زنان هنوز به این نتایج اعتقاد دارند زیرا اطلاعات نادرست زیادی در مورد سلامت زنان وجود دارد – به ویژه در رسانه های اجتماعی.

کم است [accurate] اطلاعات یا آموزش در مورد یائسگی. من فقط می توانم تصور کنم که در مورد سلامت جنسی و کنترل تولد حتی کمتر وجود دارد.

از یک سو، رسانه های اجتماعی به طور کلی دسترسی بیشتری به اطلاعات ارائه می دهند. پژوهش نشان می دهد که برخی از زنان، به ویژه زنان جوان تر، برای بینش در مورد موضوعات مهمی مانند کنترل بارداری به رسانه های اجتماعی نگاه می کنند.

اما چگونه می دانید آنچه می شنوید حقیقت دارد؟ و بدتر از آن، اگر اینطور نباشد چه؟

تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و کنترل تولد

گفت: “اطلاعات غلط و نادرست در مورد کنترل بارداری و سلامت جنسی در رسانه های اجتماعی بیداد می کند.” Raegan McDonald-Mosley، MD، MPH، مدیر عامل سازمان غیرانتفاعی قدرت تصمیم گیری.

زمانی که احساس می‌کنید اطلاعات از طرف یک دوست قابل اعتماد می‌آید، تشخیص واقعیت در مقابل تخیل حتی دشوارتر است. اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی – افرادی که دنبال کنندگان زیادی دارند – می توانند در آن نقش داشته باشند نظرات متفاوت در مورد کنترل بارداری. و تجربیات شخصی منفی می تواند افراد را به انتشار اطلاعات نادرست سوق دهد.

مثلا یکی مطالعه دریافتند که اینفلوئنسرهایی که لحن منفی در مورد کنترل بارداری هورمونی داشتند، درمقایسه با گزینه های غیر هورمونی، خطرات و عوارض جانبی را اغراق آمیز کردند.

خوانندگان باید نگران باشند زیرا هورمون هراسی [fear about hormones based on irrational causes] امیلی پفندر، نویسنده این مطالعه و دکترا، می‌گوید که می‌تواند به اطلاعات نادرست دامن بزند و زنان را از تصمیم‌گیری آگاهانه در زمینه بهداشت باروری باز دارد. کاندیدای دانشگاه دلاور

یکی دیگر مطالعه که توسط Pfender هم‌نویس شد، دریافت که تأثیرگذارانی که در مورد توقف کنترل بارداری هورمونی صحبت می‌کردند، در مورد گزینه‌های جایگزین صحبت نمی‌کردند. فاندر گفت: «این پیامی را به بینندگان می‌فرستد که استفاده از کنترل بارداری مهم نیست و می‌تواند رفتارهای پرخطر را ترویج کند. زمانی که اینفلوئنسرها یک کنترل بارداری جدید را شروع کردند، اغلب روش‌های مبتنی بر آگاهی از باروری بود که نرخ خطای بالایی دارند و برای استفاده صحیح نیاز به دانش خاصی دارند.

رسانه های اجتماعی و تصمیم گیری مشترک

وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد سلامت جنسی و باروری می رسد، مهم است که منبع اطلاعاتی را که دریافت می کنید بدانید.

وقتی شک داشتید، مک‌دونالد-موسلی گفت: سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا این اطلاعات از یک منبع یا ارائه دهنده معتبر پزشکی است؟
  • آیا می توانید همان اطلاعات را از یک منبع قابل اعتماد دیگر پیدا کنید؟
  • اطلاعاتی که به آنها نگاه می کنید چه زمانی منتشر شد؟
  • آیا دیدگاه فرد بیش از حد مغرضانه یا سیاسی به نظر می رسد؟

رابین فی، MD، یک متخصص زنان و زایمان و عضو HealthyWomen’s شورای مشورتی سلامت زناناو گفت که وقتی بیماران نظریه های مشکوک را مطرح می کنند، به شبکه اجتماعی مورد اعتماد خود – علم – روی می آورد. او گفت: “من آخرین مقالات را از پایگاه داده CDC جمع آوری خواهم کرد و اطلاعاتی را که دارم به آنها نشان خواهم داد.” “من به معنای واقعی کلمه فقط باید در مورد این موضوع بحث کنم و در بیشتر موارد، کار می کند.”

فای خاطرنشان کرد که اکثر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می خواهند در مورد چیزهای عجیبی که در رسانه های اجتماعی می خوانید گفتگوی آزاد داشته باشند. آنها می خواهند وقت بگذارند و اطلاعات را به اشتراک بگذارند و سؤال بپرسند. این منجر به تصمیم گیری مشترک و یافتن بهترین گزینه پیشگیری از بارداری می شود که برای شما، سلامتی و اهداف باروری شما مفید است.

با این حال، اگر احساس شدیدی نسبت به آنچه در اینترنت خوانده است، تغییر نظر ممکن است سخت باشد. فی گفت این کاملاً خوب است. اما او در مورد قرار دادن سهام بیش از حد در افرادی که نمی‌شناسید هشدار داد.

اطلاعات نادرست در شبکه های اجتماعی می تواند اثرات خطرناکی بر سلامت زنان داشته باشد. اما لازم نیست اینگونه باشد. دانش قدرت است و تأیید هرگونه اطلاعات یا نگرانی در مورد HCP می تواند به شما کمک کند تا تصویر کامل را ببینید – نه فقط یک مربع کوچک.

مک‌دونالد-موسلی گفت بسیاری از افراد فاقد دانش کلی در مورد سلامت باروری و جنسی هستند، زیرا هرگز در مدرسه یا جامعه در مورد آن چیزی یاد نگرفته‌اند. اینجاست که تأثیرات مثبت کانال‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند با پر کردن شکاف در اطلاعات بهداشتی در دسترس بدرخشد.

«شبکه های اجتماعی همه بد نیستند. این در واقع یک ابزار قدرتمند است که می تواند برای دستیابی به افرادی که در آنجا هستند با اطلاعات دقیق مورد نیاز برای کنترل سلامت باروری و جنسی استفاده شود.

شما نمی توانید به هر چیزی که آنلاین می خوانید اعتماد کنید. اما اگر تحقیق کنید و با HCP خود صحبت کنید، می توانید از خود در برابر اطلاعات نادرست محافظت کنید.


این منبع با پشتیبانی از Organon، یکی از اعضای شورای مشورتی شرکت HealthyWomen ایجاد شده است.



Source link