حقایقی در مورد رژیم وگان



حدود 10 سال پیش، بهترین دوستم کیتی تصمیم گرفت وگانواری را امتحان کند. این بدان معنی بود که گوشت، غذاهای دریایی، لبنیات و هر ماده دیگری که از حیوان تهیه می شود را برای ماه ژانویه کنار بگذارید.

البته من سوالاتی داشتم. آیا او می دانست که وگان به معنای دیگر پیتزا نیست؟ آیا اورئوها وگان هستند؟ و آیا این بدان معنی است که من می توانم چکمه های چرمی او را داشته باشم؟ آزمایش 30 روزه کتی به یک سبک زندگی تبدیل شد و BFF من هنوز وگان است.

مردم به دلایل زیادی از جمله سلامت شخصی و اخلاق تصمیم می گیرند وگان شوند. اگر به فکر اتخاذ یک سبک زندگی وگان هستید، در اینجا جزئیات بیشتری در مورد مزایا و معایب گیاهخواری آورده شده است.

رژیم وگان چیست؟

رژیم وگان گیاهی است و شامل سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، حبوبات، لوبیا و آجیل است.

افرادی که از یک روش غذایی سخت گیاهخواری پیروی می کنند، هیچ گونه غذای حیوانی یا حیوانی مصرف نمی کنند، از جمله:

به طور کلی، غذاهای گیاهی کم کالری و چربی های اشباع شده و سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین هستند.

تفاوت بین وگان و گیاهخوار چیست؟

به رژیم گیاهخواری مانند یک معلم و رژیم گیاهخواری مانند یک معلم جایگزین فکر کنید: یکی از دیگری کمی سست تر است. رژیم های گیاهخواری و وگان هر دو از گوشت، شکار، مرغ، صدف و ماهی اجتناب می کنند. اما انواع مختلفی از رژیم های گیاه خواری وجود دارد که به غذاهای حیوانی و/یا ماهی اجازه می دهد.

به عنوان مثال، یک گیاهخوار لاکتو-اوو همچنان لبنیات و محصولات تخم مرغ می خورد.

مزایای سلامتی وگان بودن

مطالعات متعدد یک رژیم غذایی سالم وگان را با کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی مرتبط می کند. این شامل:

یک رژیم غذایی وگان همچنین ممکن است منجر به کاهش سطح کلسترول LDL (کلسترول “بد”) و کاهش وزن شود. به عنوان مثال، در یک مطالعه اخیر که شامل دوقلوهای همسان بود، دوقلوهایی که به مدت هشت هفته از رژیم غذایی گیاهی سالم استفاده کردند، 15 درصد کاهش سطح LDL و 3 درصد کاهش وزن بدن در مقایسه با خواهر و برادری که یک رژیم غذایی همه چیز خوار گوشت سالم مصرف کردند، داشتند. و سبزیجات

بر اساس تحقیقات منتشر شده در سایت، تغییر جهانی به یک رژیم غذایی کاملاً وگان می تواند تا سال 2050 جان 129 میلیون نفر و تریلیون ها دلار هزینه های مراقبت های بهداشتی را نجات دهد. مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا.

اما مانند همه انتخاب‌های سبک زندگی، رژیم وگان ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. تحقیقات نشان می‌دهد که محدودیت‌های رژیم غذایی وگان می‌تواند به برخی از مشکلات سلامتی، از جمله خطر بیشتر شکستگی استخوان، مشکلات خونریزی و نتایج ضعیف جنین در زنان باردار کمک کند.

این می تواند به این دلیل اتفاق بیفتد که ویتامین ها و مواد معدنی مهم از جمله B12، کلسیم و ویتامین D از گوشت و محصولات لبنی به دست می آیند. افرادی که از رژیم غذایی وگان پیروی می کنند باید برای دریافت مقدار مناسبی از این مواد مغذی از منابع دیگر، از جمله غذاهای غنی شده و مکمل ها، فعال باشند.

بخوانید: درباره کلسیم کنجکاو هستید؟ >>

کمبود پروتئین، که می‌تواند باعث شکنندگی مو، خستگی و ضعف عضلانی شود، هنگام پیروی از یک رژیم گیاهخواری نیز نگران‌کننده است. پروتئین های گیاهی شامل سویا، حبوبات، آجیل و دانه ها هستند. بنابراین، اگر وگان می خورید، حتما محاسبه کنید که روزانه به چه مقدار پروتئین نیاز دارید و مطمئن شوید که آن را دریافت می کنید.

وگانیسم و ​​محیط زیست

گیاهخوار شوید، سیاره را نجات دهید؟ طبق علم، مکان خوبی برای شروع است. محققان می گویند رژیم غذایی گیاهی برای محیط زیست بهتر است زیرا چرای گاو متان و دی اکسید کربن – گازهای گلخانه ای – ایجاد می کند که به تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

کشاورزی/تولید گوشت و لبنیات کارخانه ای به منابع بیشتری (آب، زمین و غیره) نیاز دارد که باعث انتشار بیشتر در مقایسه با جایگزین های گیاهی می شود.

یک تحلیل نشان داد که ردپای محیطی گیاهخواران از نظر میزان متان و آب مورد نیاز برای تولید غذایشان به طور قابل توجهی کمتر از کسانی است که گوشت می خورند.

هزینه رژیم گیاهخواری

یک مطالعه شامل 150 کشور از جمله ایالات متحده نشان داد که رژیم‌های غذایی سالم‌تر و پایدارتر (یعنی گزینه‌های غذایی گیاه‌خواری) در مقایسه با رژیم‌هایی که شامل محصولات حیوانی و غذاهای فرآوری شده است، عموماً هزینه کمتری دارند.

طبق این مطالعه، رژیم های وگان مقرون به صرفه ترین بودند و می توانستند هزینه های غذا را تا یک سوم کاهش دهند.

با این حال، هزینه غذاهای مخصوص وگان، گزینه‌های غنی‌شده، جایگزین‌های گوشت، مکمل‌ها و سایر نیازهای غذایی می‌تواند افزایش یابد.

چالش های رژیم وگان

بسیاری از ما آرزو می کنیم که بتوانیم انگشتان خود را بکوبیم و غذاهای مناسب برای سلامتی و سازگار با محیط زیست را برای خوردن پیدا کنیم، اما واقعیت این است که خوردن یک رژیم غذایی گیاهی سالم به زمان و تلاش نیاز دارد.

به عنوان مثال، اگر با خانواده یا دوستان خود به رستوران بروید، ممکن است رستوران گزینه های گیاهخواری ارائه ندهد. و مطمئناً می‌توانید در بیشتر مکان‌ها کاهو سفارش دهید، اما این یک وعده غذایی نیست.

در فروشگاه مواد غذایی، خواندن برچسب می تواند مشکل باشد اگر شما تحقیق خود را انجام نداده باشید (به شما نگاه می کنم، ژلاتین). اگر از قبل برنامه ریزی نکرده باشید، خرید غذاهای گیاهی و درست کردن وعده های غذایی گیاهی نیز ممکن است سخت باشد.

و بحث دسترسی وجود دارد. گزینه‌های دوستدار گیاه‌خواری در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند، اما یافتن آنچه نیاز دارید ممکن است راحت یا حتی ممکن نباشد بسته به محل زندگی‌تان و زمان صرف غذا. این ممکن است منجر به تکیه بر غذاهای با فرآوری بالا مانند چیپس و کلوچه شود که گیاهخوار هستند اما لزوماً سالم نیستند یا گزینه خوبی برای مواد مغذی ضروری نیستند.

تمام اصول گیاهی در نظر گرفته شده، اگر به فکر گیاهخواری هستید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب



Source link