نقش زغال فعال در پاکسازی سموم محیطی از بدن


زغال چوب فعال مولکولی است که بیش از 200 سال است برای کمک به حذف برخی از سموم در بدن انسان استفاده می شود. این ماده به عنوان یک اتصال دهنده شناخته می شود، که نوعی مولکول است که خواص جذبی را برای کمک به پاکسازی طبیعی سموم محیطی نشان می دهد.

جذب فرآیندی است که شامل اتصال سطحی به مولکول اتصال است. این برخلاف جذب است که در آن ذره در مولکول یا محلول ادغام می شود. اساساً، مولکول‌هایی که ویژگی‌های جذب را نشان می‌دهند ممکن است در مقایسه با مولکول‌هایی که فقط جذب می‌کنند، پتانسیل بیشتری برای اتصال و حذف سموم بیشتری داشته باشند. اتصال از طریق جذب ممکن است به حذف سموم و سم زدایی طبیعی کمک کند. علاوه بر این، زغال چوب فعال یک مولکول فرآوری شده شیمیایی است که برای کاهش اندازه ذرات و افزایش تخلخل و مساحت سطح به منظور به حداکثر رساندن پتانسیل جذب آن اصلاح شده است.

زغال فعال با جذب سموم خاص در دستگاه گوارش عمل می کند. این به جلوگیری از نفوذ جریان خون کمک می کند و به تسهیل دفع سم کمک می کند. این دارو در تنظیمات بالینی خاص برای کمک به ضد عفونی معده و کمک به بدن در حذف برخی از مواد مضر استفاده می شود.

ویژگی های مولکولی منحصر به فرد زغال چوب فعال به قابلیت های اتصال کمک می کند. این شامل انتخاب شکل است، که در آن قطر اندازه منافذ در هر مولکول اتصال به انتخابی بودن اتصال کمک می کند. علاوه بر این، مشخصات جنبشی آن تضمین می کند که از نظر انرژی برای کلاسورها نامطلوب است تا سایر کلاسورها را جذب کنند. در نهایت، قابلیت‌های پیوند شیمیایی زغال چوب فعال و سایر چسب‌ها بسیار گسترده است. پیوندهایی مانند زغال فعال نشان داده شده است که از طریق انواع مختلف پیوند به سموم پیوند شیمیایی می دهند: هیدروژن، یونی و کووالانسی. برای مثال، زغال چوب فعال نشان داده شده است که π-π و کاتیون-π را پیوند می دهد. به دلیل این گزینش پیوند، اساساً به عوامل دیگری مانند خودش متصل نمی شود و حداکثر پشتیبانی را در حذف سالم سموم تضمین می کند.

تحقیقات نشان می دهد که زغال چوب فعال نیز ممکن است به حمایت از پاسخ بدن به آن کمک کند اشرشیاکلیاسهال القاء شده و ممکن است به از بین بردن برخی از میکروب ها کمک کند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که زغال چوب فعال می تواند به کاهش سطوح خونی مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز مانند بیسفنول-A و فتالات ها کمک کند. مطالعات حیوانی نشان می دهد که ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو نیز کمک کند.

در حالی که قبل از نتیجه گیری بالینی به تحقیقات بیشتری نیاز است، زغال چوب فعال ممکن است به سم زدایی طبیعی، عملکرد سالم کبد، وضعیت آنتی اکسیدانی و سلامت ایمنی و سلولی کمک کند. همچنین ممکن است به حمایت از مسیرهای حذف و سم زدایی سالم در دستگاه گوارش کمک کند.

توسط دکتر C Ambrose، ND، MAT