کلرادو از رویای واردات دارو دست نمی کشد


کلرادو امیدوار است که به فلوریدا بپیوندد و تبدیل به دومین ایالتی شود که مجاز به واردات داروهای تجویزی از کانادا است. اما آنها در حال برخورد با همان موانع هستند: داروسازان – و FDA.

مقامات کلرادو اخیرا درخواست واردات 2022 خود را اصلاح کردند با سازمان غذا و دارو، در روند افشای مکاتبات جدید که نشان دهنده درخواست های بی نتیجه دولت برای کمک آژانس است.

شرکت‌های دارویی معمولاً به لطف کنترل قیمت‌های تعیین‌شده توسط دولت کانادا، داروها را در کانادا بسیار کمتر از ایالات متحده می‌فروشند. اما این شرکت ها هیچ علاقه یا انگیزه ای برای کمک به آمریکایی ها – یا ایالت ها – ندارند تا داروهای خود را از شمال مرز تهیه کنند.

نزدیک به دوجین شرکت دارویی درخواست های کلرادو را برای شرکت در برنامه واردات آن رد کردند. بر اساس گزارشی که این ایالت در سال گذشته منتشر کرد. و زمانی که ایالت از FDA درخواست کمک کرد، مقامات فدرال گفتند که قانون سال 2003 که واردات دارو را مجاز می‌داند به آن اجازه نمی‌دهد تا تولیدکنندگان را مجبور به فروش داروهای در نظر گرفته شده برای بازار کانادا به ایالت‌ها کند.

طبق صورتجلسه‌ای که با درخواست اصلاح‌شده کلرادو منتشر شد، مقامات ایالتی نگرانی‌های خود را در مورد دریافت دارو برای این برنامه اعلام کردند. در جلسه ژوئن با FDA “به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفتند”.

کیم بیمستفر، مدیر اجرایی اداره سیاست و تامین مالی مراقبت های بهداشتی کلرادو، هفته گذشته گفت که ایالت هنوز به کمک FDA امیدوار است.

او در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که ما همچنان با تولیدکنندگان تماس می‌گیریم تا از آنها بخواهیم کار درست را برای مصرف‌کنندگان، کارفرمایان و مالیات دهندگان انجام دهند، ما همچنین در حال همکاری با FDA برای راهنمایی‌های بیشتر در مورد چگونگی بهترین مسیریابی برای تهیه دارو هستیم.» او بیش از چهار سال است که روی استراتژی واردات کلرادو کار کرده است.

یکی از امکان‌ها، دریافت دارو از عمده‌فروشان کانادایی به جای مستقیم از تولیدکنندگان است – چیزی که نیاز به تایید FDA دارد. دولت کانادا همچنین هشدار داده است که اگر صادرات به ایالات متحده عرضه داروی این کشور را تهدید کند، مداخله خواهد کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو جرمی کان گفت که آژانس “به همکاری با ایالت ها و قبایل هندی” که به دنبال توسعه برنامه های واردات هستند، ادامه خواهد داد.

صنعت دارو ده‌ها سال است که با واردات از کانادا (یا جاهای دیگر) مبارزه کرده است و استدلال می‌کند که این امر امنیت عرضه داروی ایالات متحده را به خطر می‌اندازد. گروه اصلی لابی این صنعت، تحقیقات دارویی و تولید کنندگان آمریکا، از دولت ترامپ در سال 2020 پس از اینکه واردات را چراغ سبز نشان داد شکایت کرد، اما یک قاضی این پرونده را به دلیل فقدان دفاع رد کرد زیرا مطمئن نبود که آیا FDA طرح یک ایالت را تأیید می کند یا خیر.

FDA در ماه ژانویه طرح فلوریدا برای واردات دارو از کانادا را تایید کرد و اولین بار بود که به یک ایالت اجازه انجام این کار را داد.

در حالی که کلرادو قصد دارد دارو برای مصرف کنندگان در ایالت وارد کند، برنامه فلوریدا برای کاهش هزینه ها برای سازمان های ایالتی مانند بخش های بهداشت و درمان آن در نظر گرفته شده است.

فلوریدا نیز پیشرفت چندانی نکرده است.

گفت: “فروشنده ما در حال برقراری روابط با تولیدکنندگان دارو و کار بر روی توافقنامه ها است.” براک خوارز، سخنگوی آژانس مدیریت مراقبت های بهداشتی فلوریدا. او گفت که ایالت جدول زمانی برای مذاکرات در شش ماه اول سال تعیین کرده است و این “تغییر نکرده است”.


این مقاله به دلیل محدودیت های بازنشر برای انتشار در دسترس نیست. اگر در مورد در دسترس بودن این یا محتوای دیگر برای انتشار مجدد سؤالی دارید، لطفاً با NewsWeb@kff.org تماس بگیرید.


مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان





Source link