آنچه باید در مورد دستورالعمل های جدید پیشنهادی غربالگری سرطان سینه بدانید


گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده (USPSTF) اخیراً توصیه‌ای برای کاهش سن برای شروع غربالگری سرطان پستان توسط زنان تهیه کرده است. توصیه پیشنهادی سن را از 50 سالگی به 40 سالگی کاهش می دهد تا خطر مرگ ناشی از این بیماری کاهش یابد.

در زیر، دانیل هرون، MD، مدیر تصویربرداری زنان برای Dignity Health Advanced Imaging این تغییر را با KCRA-TV مورد بحث قرار می دهد.

دکتر هرون توصیه می کند که زنان 40 ساله و بالاتر هر سال غربالگری شوند. دکتر هرون می گوید: سرطان سینه زمانی قابل درمان است که زود تشخیص داده شود. زنانی که غربالگری منظم را انتخاب می کنند، می توانند خطر مرگ ناشی از سرطان سینه را تا حدود 50 درصد کاهش دهند.

کالج آمریکایی رادیولوژی، انجمن تصویربرداری پستان، انجمن جراحان پستان آمریکا، همراه با کالج آمریکایی زنان و زایمان، همگی غربالگری سالانه را از سن 40 سالگی توصیه می کنند.

سرطان سینه در سنین پایین‌تر در افراد ایجاد می‌شود

  • از هر چهار سرطان سینه یک مورد در زنان سفید پوست قبل از 50 سالگی رخ می دهد.
  • از هر سه تشخیص سرطان سینه، یک مورد در زنان آسیایی، اسپانیایی و سیاه پوست قبل از 50 سالگی رخ می دهد.
  • نرخ سرطان سینه برای زنان آسیایی، اسپانیایی و سیاهپوست در دهه 40 به اوج خود می رسد.

برای برخی از زنان مبتلا به سرطان سینه در سابقه خانوادگی خود، ممکن است بحث در مورد شروع غربالگری زودتر از سن 40 سالگی مفید باشد. مهم است به خاطر داشته باشید که انجام غربالگری منظم می تواند خطر مرگ ناشی از سرطان سینه را تا 50 درصد کاهش دهد. ماموگرافی خود را برای آگاهی از خطر ابتلا به سرطان سینه در حالی که قابل درمان است انجام دهید.

ماموگرافی خود را برنامه ریزی کنید (منطقه ساکرامنتو)