راه حل های Femtech برای تست سلامت در خانه برای زنان


بریتانی بارتو، دکترا، پادکست، کارآفرین و متخصص ژنتیک مولکولی و انسانی است. (به عبارت دیگر، او واقعاً باهوش است.) هر ماه ستون او را در اینجا بخوانید تا در مورد آنچه در دنیای فناوری و نوآوری در سلامت زنان اتفاق می افتد مطلع شوید.

سوزان ماه ها بود که مثل خودش احساس نمی کرد. او خسته بود، با حجاب غلیظی از مه مغزی هیچ قهوه ای نمی توانست تکان بخورد. اشتهایش از بین رفته بود و هوس شدید داشت. زندگی جنسی که او زمانی با شوهرش از آن لذت می برد به نظر می رسید یک عمر قبل باشد.

و علاوه بر همه اینها، من آکنه داشتم! این آخرین نی بود. احساس می کردم در حال گذراندن دوران بلوغ هستم و آن موقع بود که فکر کردم شاید این از هورمون ها باشد؟ او گفت.

سوزان سپس یک آزمایش هورمونی مبتنی بر ادرار در خانه از شرکت Femtech Feminade خریداری کرد. نتایج آزمایش او نشان داد که استرادیول، نوعی استروژن، بسیار پایین بود. مربی بهداشت زنانه او را در گزارش راهنمایی کرد و رژیم غذایی، خواب و ویتامین را پیشنهاد کرد. در عرض دو هفته، سوزان احساس کرد دوباره زنده شده است و گزارش های Feminade او سطوح طبیعی استرادیول را نشان می دهد.

موفقیت سوزان با گزارش های Feminade خود نمونه خوبی از یکی از آخرین روندها در نوآوری سلامت زنان است: آزمایش در خانه برای شرایط سلامتی و عفونت های رایجی که در زنان رخ می دهد. مانند سوزان، بسیاری از زنان می‌خواهند سلامت خود را در دستان خود بگیرند و از راحتی تست‌های خانگی و بازدید از راه دور قدردانی کنند. از زمانی که تست بارداری برای اولین بار در سال 1978 وارد بازار شد، تست های مراقبت های بهداشتی در خانه به طور چشمگیری از نظر محبوبیت و دقت افزایش یافته است. همچنین یک خبر عالی: تعدادی از کیت های تست موجود امروز توسط زنان ساخته شده است.

در اینجا نگاهی به چند مورد از جدیدترین روش‌هایی می‌اندازیم که پیشگیری و غربالگری برای زنان به دلیل سایر زنان آسان‌تر می‌شود.

(عکس/ با اجازه فمیناد)

استیکس

زنان اغلب احساس می کنند که چیزی در بدن ما خاموش است. این امر به ویژه در مورد فرج (ناحیه اطراف واژن) صادق است. مقداری خارش یا مقدار کمی ترشح تمام چیزی است که برای اکثر ما لازم است تا به عفونت قارچی مشکوک شویم. اگر یکی دارید، به یک داروی ضد قارچ نیاز دارید. و، مگر اینکه اولین عفونت قارچی شما باشد، می توانید خودتان آن را بخرید. اما گاهی اوقات همین علائم به این معنی است که شما مبتلا به واژینوز باکتریایی (BV) یا عفونت دستگاه ادراری (UTI) هستید و به آنتی بیوتیک نیاز دارید، که به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی نیاز دارد. پس چگونه می توانید بگویید؟

Stix نوارهای تست خانگی را برای عفونت های ادراری و pH واژن (که می تواند نشان دهنده عفونت قارچی باشد) ارائه می دهد که به زنان این امکان را می دهد تا خود را در خانه غربال کنند و با اطمینان به دنبال درمان باشند. آزمایش‌های سواب ادرار یا واژینال آسان برای استفاده و آزمایش بالینی هستند و پاسخی فوری ارائه می‌دهند. اوه – و آیا من اشاره کردم که کیت ها 15 دلار با گزینه های تحویل یک شبه هستند؟

تست PH واژن stix(عکس/ با اجازه استیکس)

جونو بیو

اگر شما هم مثل من یک آدم بد اطلاعاتی هستید یا به دنبال پاسخی برای عفونت های مکرر واژن هستید، پس تعیین توالی میکروبیوم کامل واژن – باکتری هایی که در واژن شما زندگی می کنند – ممکن است آزمایش مناسبی برای شما باشد.

Juno Bio یک کیت ساده تست میکروبیوم واژن در خانه ارائه می دهد. بعد از اینکه کیت را از طریق پست دریافت کردید، کافی است داخل واژن خود را سواب بکشید و نمونه را به شرکت ارسال کنید. دانشمندان مواد ژنتیکی میکروبیوم، از جمله همه باکتری‌ها، مخمرها و ویروس‌های روی سواب را تجزیه و تحلیل می‌کنند. نتایج نشان می‌دهد که کدام میکروب‌ها وجود دارند و چه مقدار از آنها وجود دارد – که به همان اندازه مهم است.

در واقع، عدم تعادل در میکروبیوم واژن با بیش از 30 بیماری مرتبط است. بیماری التهابی لگن، زایمان زودرس و احتمال موفقیت آمیز بودن چرخه لقاح آزمایشگاهی (IVF) را می توان از داده های میکروبیوم واژن پیش بینی کرد.

هانا جنبدار، بنیانگذار Juno Bio، گفت که آنتی بیوتیک ها و رابطه جنسی محافظت نشده دو دلیل رایج عدم تعادل میکروبیوم واژن هستند. اما وقتی به چیزی تبدیل می‌شود که مدام عود می‌کند، اغلب به این دلیل است که وضعیت سلامتی یا عفونت به سرعت تشخیص داده نمی‌شود یا درمان نمی‌شود. او گفت: “درست کردن آن واقعاً بسیار مهم است، زیرا وقتی واژن شما در حال سوختن است، کار زیادی نمی توانید انجام دهید.”

کیت تست میکروبیوم واژن Juno Bio(عکس/ با اجازه جونو بیو)

گل لاله

اکنون، این آزمایش بعدی واقعاً رویکرد متفاوتی برای اندازه‌گیری سلامت شما در خانه دارد. بسیاری از زنان با خونریزی شدید قاعدگی دست و پنجه نرم می کنند. معمولاً پزشک با پرسیدن سؤالاتی مانند «چند پد در هر چرخه استفاده می‌کنید؟» تشخیص می‌دهد. اما اگر بتوانیم مقدار خون از دست رفته در طول قاعدگی را اندازه گیری کنیم، چه؟ و به جای فرضیات غیرمستقیم، می‌توانیم مقدار دقیق میلی‌لیتر خون از دست رفته در طول یک روز از چرخه قاعدگی را دریافت کنیم؟ معرفی Tulipon، دستگاه سلامت قاعدگی که ترکیبی از فنجان قاعدگی و تامپون است.

لاله مانند تامپون وارد واژن می شود. اما به جای یک ماده جاذب، به وسیله ای فنجان مانند درست زیر دهانه رحم باز می شود. این فنجان تمام پساب قاعدگی را جمع آوری می کند (این یک اصطلاح فانتزی برای همه چیزهایی است که بدن شما در طول قاعدگی می ریزد). هنگامی که نخ لاله کشیده می شود، فنجان در بالای آن مهر و موم می شود و تمام قاعدگی ها در کیسه ای جمع می شوند که به راحتی می توان آن را از واژن بیرون کشید.

چرا می خواهید قاعدگی خود را جمع کنید؟ خوب، اولاً، Tulipon دارای علامت هایی در کنار محصول است که نشان دهنده میلی لیتر است. درست مثل پیمانه های اندازه گیری شما در آشپزخانه! اکنون زنان می توانند به پزشک خود بگویند که در هر سیکل قاعدگی دقیقاً چه مقدار خون از دست می دهند.

دستگاه تولیپون(عکس/ با احترام از Tulipon)

بنابراین، بیایید فریاد بزنیم به زنانی که محصولاتی را ایجاد کرده اند که تقاضای فزاینده زنان برای ایفای نقش در مراقبت های بهداشتی خود را برآورده می کنند. یک امتیاز اضافی: دسترسی به تشخیص در خانه برای همه راحت است، اما به ویژه برای زنانی که در بیابان های مراقبت های بهداشتی زندگی می کنند، جایی که دریافت مراقبت های مورد نیاز آنها دشوار است، بسیار مهم است.

منتظر آزمایش‌های خانگی بیشتری باشید که به زودی به بازار می‌آیند، مانند Dotlab برای کمک به تشخیص آندومتریوز، آزمایش AMA Biotech برای عفونت مقاربتی (STI) که از پساب قاعدگی استفاده می‌کند و دستگاه معاینه پستان خانگی Glooma.

اطلاعات مربوط به محصولات و/یا خدمات در این ستون هیچ گونه تایید یا توصیه ای توسط HealthyWomen نمی باشد. پیوندها برای راحتی و فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است. این ستون ممکن است گاهی اوقات شرکت هایی را پوشش دهد که بریتانی بارتو در آنها سرمایه گذار است.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب