ویژگی اپل واچ h2o Therapeutics برای پارکینسون لیست دستگاه های پزشکی FDA را دریافت می کند



استارتاپ سلامت دیجیتال مستقر در ترکیه شرکت h2o therapeutics اعلام کرد که قابلیت منجمد کردن ویژگی راه رفتن با قابلیت انجماد اپل واچ با نام Foggy که برای بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون طراحی شده است، فهرست FDA را به عنوان یک دستگاه پزشکی کلاس II دریافت کرده و از طریق نسخه در دسترس است.

بر اساس بنیاد پارکینسون، یخ زدن راه رفتن یکی از علائم بیماری پارکینسون است که در آن بیمار یک ناتوانی موقت و غیرارادی در حرکت را تجربه می کند. یخ زدگی ممکن است بر گفتار یا سایر قسمت های بدن فرد نیز تأثیر بگذارد.

h2o therapeutics شرکتی است که واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و درمان های دیجیتال مبتنی بر موبایل را به کار می گیرد. این شرکت همچنین یک سیستم ساعت هوشمند تشخیص زودهنگام COVID-19 به نام Covie ارائه می دهد.

Foggy از موتور Taptic در اپل واچ استفاده می کند تا هنگامی که بیمار دچار انجماد راه رفتن می شود، تحریک ارتعاشی ایجاد می کند. کاربران روی عارضه‌ای ضربه می‌زنند که بازخورد را برای کمک به این وضعیت آغاز می‌کند.

این ویژگی از طریق اپلیکیشن Parky این شرکت در دسترس است که برای کاربران اپل واچ با نسخه قابل دسترسی است.

استراتژی‌های نشانه‌گذاری نویدبخش کمک به افراد با یخ زدن راه رفتن هستند. با این حال، کلید اثربخشی آنها در دسترسی، شخصی سازی و سهولت استفاده نهفته است. یاگمور سلین گولموس، بنیانگذار درمان h2o، در بیانیه‌ای گفت: معرفی Foggy نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در این زمینه است، و به بیماران یک راه‌حل غیرتهاجمی را با استفاده از ساعت اپل ارائه می‌دهد، که برای کمک بدون اضافه کردن بار شناختی طراحی شده است.

روند بزرگتر

پارکی دریافت کرد مجوز FDA در سال 2022. این برنامه علائم پارکینسون مانند لرزش و دیسکینزی را کنترل می کند.

درمان h2o در سال 2023 با AmerisourceBergen همکاری کرد تا اپلیکیشن Parky این شرکت را وارد بازار کند.

AmerisourceBergen از ادغام h2o در سیستم های بهداشتی پشتیبانی کرد و به ایجاد مشارکت بیمار از طریق پلت فرم درمانی دیجیتال AmerisourceBergen کمک کرد. پلت فرم DTx به پزشکان اجازه می دهد تا درمان های دیجیتال را سفارش دهند و انجام دهند.

از دیگر شرکت‌های موجود در بازار نظارت بر پوشیدنی‌ها می‌توان به مقر واشنگتن اشاره کرد NeuroRPM و استارتاپ داده های مغزی Rune Labs.

Rune Labs مجوز FDA را برای برنامه نظارت بر علائم پارکینسون خود به نام StrivePD در سال 2022 قفل کرد. این برنامه همچنین از قابلیت های نظارت اپل واچ برای ردیابی حرکات کنترل نشده بدن استفاده می کند.

Rune Labs در سال 2023 با شرکت تحقیقاتی بیوفارما BlueRock Therapeutics برای مطالعه بیشتر بیماری پارکینسون با استفاده از پلت فرم بالینی Rune Labs StriveStudy و برنامه نظارتی شرکت StrivePD همکاری کرد.

NeuroRPM در سال 2023 مجوز FDA را برای یک برنامه نظارت بر پارکینسون دریافت کرد که از هوش مصنوعی برای نظارت بر علائم رایج پارکینسون مانند لرزش و برادی‌کینزی استفاده می‌کند.



Source link