آزمایشات بالینی برای لوپوس – زنان سالم



حدود 1.5 میلیون آمریکایی با نوعی از لوپوس زندگی می کنند – و از هر 10 نفر 9 نفر زن هستند.

تشخیص لوپوس اغلب دشوار است زیرا علائم مشترکی با بسیاری از بیماری‌های دیگر دارد و به این دلیل که سیستم ایمنی بدن هر فرد را متفاوت تحت تاثیر قرار می‌دهد. درمان لوپوس همچنین می تواند سخت باشد و داروهایی که به طور سنتی برای مدیریت این بیماری استفاده می شوند ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشند.

یکی از سخت ترین چیزها در مورد لوپوس این است که افرادی که به آن مبتلا هستند همیشه متوجه آن نیستند – آنها می دانند که چیزی درست نیست، اما اغلب مطمئن نیستند که چیست.

محققان در تلاشند تا بیشتر در مورد لوپوس بیاموزند تا بتوان درمان‌های جدیدی را توسعه داد و آزمایش‌های بالینی نقش مهمی در این فرآیند یادگیری دارند.

HealthyWomen با Anca Askanase، MD، بنیانگذار و مدیر بالینی مرکز لوپوس کلمبیا و مدیر آزمایشات بالینی روماتولوژی، در مورد آزمایشات بالینی برای لوپوس و چرایی ارزشمند بودن آنها صحبت کرد.

آزمایشات بالینی چیست؟

کارآزمایی بالینی مطالعه ای است در مورد چگونگی اثر یک دارو یا سایر درمان ها در افراد. داروها قبل از تایید سازمان غذا و دارو (FDA) باید در آزمایشات بالینی ایمن و موثر نشان داده شوند.

آزمایشات بالینی در مراحل انجام می شود. فاز 1 بر ایمنی تمرکز دارد، در حالی که فاز 2 به میزان ایمن بودن دارو و همچنین عملکرد آن می پردازد. فاز 3 آزمایش نهایی برای ایمن و مؤثر بودن این دارو است و مبنای درخواست FDA برای تأیید است. اگر سؤالات بیشتری در مورد یک دارو وجود داشته باشد – به عنوان مثال، چگونه ممکن است بر گروه های خاصی از افراد که در سه مرحله اول وارد نشده اند تأثیر بگذارد – آزمایش ممکن است به فاز 4 منتقل شود.

بخوانید: آنچه باید درباره آزمایشات بالینی بدانید >>

انواع مختلف آزمایشات بالینی لوپوس چیست؟

برخی از آزمایشات بالینی برای درمان لوپوس شامل داروهایی است که در افراد مورد مطالعه قرار گرفته است، اما در افراد مبتلا به لوپوس مطالعه نشده است. برخی دیگر برای درمان های جدید هستند. در سال 2011، اولین داروی بیولوژیک برای درمان لوپوس پس از دو کارآزمایی بالینی موفق که هر کدام بیش از 800 بیمار داشتند، توسط FDA تایید شد. در چند سال گذشته، هیجان زیادی وجود داشته است، زیرا دو داروی جدید تایید شده است و داروی دیگری که قبلا وجود داشته است، به تازگی برای درمان نوع خاصی از لوپوس تایید شده است.

کار در حال انجام است – برای یافتن داروهای بهتر، طرح‌های مطالعه بهتر و روش‌های بهتر برای آزمایش داروهای لوپوس، یک مبارزه دائمی است.

برخی از مزایای آزمایشات بالینی برای لوپوس چیست؟

کارآزمایی های بالینی مزایایی را برای بیماران و همچنین برای محققان ارائه می دهد. برای بیماران، این فرصتی است تا با دارویی که ممکن است قبل از اینکه در دسترس جهانیان قرار گیرد بسیار مؤثر باشد، درمان شوند. و به نوعی، بهترین درمان ممکن برای شما تضمین شده است، زیرا دائماً ارزیابی می‌شوید، مدام تحت نظر هستید و دائماً تحت نظر هستید.

آیا شرکت در یک کارآزمایی بالینی برای لوپوس که شامل دارونما است، مزایایی دارد، حتی اگر دارونما را دریافت کنید و درمان جدیدی را که در حال مطالعه نیست، دریافت کنید؟

کاملا. حتی برای بیمارانی که دارو را دریافت نمی کنند، سطح بررسی دقیق در هر مرحله به این معنی است که شما از نزدیک تحت نظر هستید و بهترین مراقبت ممکن را ممکن می سازد. و اگر به درمان پزشکی نیاز دارید، اگر در یک کارآزمایی بالینی شرکت می کنید، همیشه علاوه بر دارونما، سطح استاندارد درمان را نیز دریافت خواهید کرد.

چگونه فردی می تواند به یک کارآزمایی بالینی برای لوپوس دسترسی داشته باشد یا اطلاعات بیشتری در مورد آن بیابد؟

وزارت بهداشت و خدمات انسانی کمپینی به نام بیایید مسئولیت بگیریم! که بر جامع‌تر و متنوع‌تر کردن تحقیقات لوپوس تمرکز دارد و اطلاعاتی در مورد آزمایش‌های بالینی ارائه می‌دهد. بنیاد لوپوس آمریکا و اتحاد تحقیقاتی لوپوس نیز منابع خوبی هستند. همچنین باید با روماتولوژیست آنها صحبت کرد.

اگر زنی از ورود به آزمایش بالینی برای لوپوس عصبی باشد، چه توصیه ای به او می کنید؟

اکثر تصمیمات در زندگی ما در مورد جوانب مثبت و منفی است، بنابراین توصیه می کنم او با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد سنجش مزایا و خطرات پیوستن به یک کارآزمایی بالینی صحبت کند. و همچنین باید با سایر افرادی که در کارآزمایی‌های بالینی شرکت کرده‌اند صحبت کند تا درک کند که چگونه کار می‌کنند.

برنامه ای به نام حامیان بیماران برای مطالعات لوپوس (PALS) ثبت نام کارآزمایی بالینی را در جمعیت های مختلف از طریق ارتباط افراد مبتلا به لوپوس با همسالانی که می توانند تجربه دست اولی از شرکت در یک کارآزمایی بالینی را ارائه دهند، ترویج می کند.

چرا آزمایشات بالینی برای پیشبرد تحقیقات در مورد بیماری هایی مانند لوپوس مهم است؟

برخی از افراد به آزمایشات بالینی فکر می کنند و نگران عوارض جانبی یا کار نکردن دارو هستند. اما این بستگی به شخصیت شما و نحوه تفکر شما نسبت به جهان دارد.

من یک کارآزمایی بالینی و یک محقق بالینی هستم، بنابراین برای من، لیوان همیشه نیمه پر است. اینطوری پیشرفت می کنیم. این – افرادی که بدن خود را داوطلب می‌کنند و زمان تولید دارو را می‌گذارند – این است که چگونه می‌توانیم گزینه‌های درمانی جدیدی برای افراد مبتلا به لوپوس داشته باشیم.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب



Source link