تأثیر روحی و جسمی آسیب های نژادی



آوریل است ماه سلامت اقلیت ملی.

یک زن رنگین پوست پس از شنیدن جوک هایی در مورد قومیت خود به طور منظم در محل کار، دچار افسردگی می شود. زن دیگری وقتی بیش از حد به یک رزمناو پلیس نزدیک می شود، احساس اضطراب می کند. با این حال، زن دیگری از ترس اینکه نژادش او را هدف خشونت قرار دهد، پیاده روی منظم خود را در خارج از خانه متوقف می کند.

هر سه سناریو را می توان نمونه هایی از آسیب های نژادی در نظر گرفت – پاسخ عاطفی ناشی از تجربیات منفی که به دلیل نژاد یک فرد اتفاق می افتد. آسیب های نژادی یا نژادی می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روانی، عاطفی و جسمی داشته باشد، به خصوص اگر آن فرد همچنان در معرض تبعیض قرار گیرد.

امی بک، دکترا، روانشناس سلامت، می‌تواند با بیمارانی که در مورد «رانندگی در حالی که سیاه‌پوست» ترس دارند و در صورت گرفتار شدن برای یک تخلف جزئی ترافیکی با مجریان قانون در تعامل هستند، ارتباط برقرار کند.

“چه کسی باید به این فکر کند که از سرعت مجاز عبور نکند، زیرا در صورت عقب نشینی چه اتفاقی می افتد؟” بک پرسید. وقتی به استرس مزمن فکر می‌کنید، این نمونه‌هایی است که باید مدام به این فکر کنید که به دلیل نژاد یا قومیت شما چه اتفاقی می‌افتد. تروما مبتنی بر نژاد یک عامل استرس زا است که می تواند ادامه داشته باشد زیرا شما همیشه سیاه پوست یا یک فرد رنگین پوست خواهید بود. این هرگز تغییر نخواهد کرد.»

بخوانید: زنان سیاه پوست خطرات زیادی برای سلامت روان خود دارند. برای من، ژوئن روز شفا است. >>

تبعیض نژادی به‌عنوان عامل آسیب‌های روحی در سال‌های اخیر توجه بین‌المللی بیشتری را به خود جلب کرده است، به ویژه پس از قتل جورج فلوید که یک حسابرسی ملی در مورد رفتار پلیس با افراد رنگین پوست به راه انداخت. حملات به زنان آسیایی در روزهای اولیه همه‌گیری باعث افزایش آگاهی از جنایات ناشی از نفرت علیه جامعه آسیایی شد، زیرا مردم آسیا توسط دیگرانی هدف قرار گرفتند که آنها را مقصر کووید می‌دانستند، فقط به این دلیل که ویروس در چین شروع شد.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که 50 تا 75 درصد از سیاهپوستان، اسپانیایی‌ها و آسیایی‌ها در ایالات متحده تبعیض نژادی را تجربه کرده‌اند. مطالعه دیگری در مورد آسیب های نژادی به تحقیقاتی اشاره کرد که نشان داد افرادی که “ترومای پیچیده” را تجربه کرده اند، که به طور مکرر در معرض وقایع آسیب زا قرار گرفته اند، میزان بیشتری از افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، اضطراب، مشکلات خواب، سوء مصرف مواد و اختلالات رفتاری دارند. ، در میان سایر مسائل بهداشت روانی. شرایط فیزیکی از جمله فشار خون بالا، دیابت، مشکلات گوارشی، چاقی و نگرانی های قلبی عروقی نیز با ترومای پیچیده مرتبط است. محققان معتقدند که ترومای نژادی یک آسیب پیچیده است زیرا مداوم و بی امان است.

بک گفت: «تروما بر بدن، ذهن و روح شما تأثیر می گذارد. ما می دانیم شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تروما می تواند رشد عصبی مغز را بر اساس شدت آن و زمانی که تروما تجربه کرده است تغییر دهد. آسیب های نژادی کاملاً می تواند بر نحوه رشد مغز و نحوه اتصال آنها تأثیر بگذارد که می تواند تأثیرات طولانی مدت داشته باشد.

آسیب نژادی چیست؟

آسیب های نژادی یا آسیب های نژادی می تواند ناشی از تجربه تبعیض باشد که در دسته های کلی زیر قرار می گیرد.

  • تبعیض بین فردی اقدام مستقیمی است که توسط یک فرد به دیگری انجام می شود. این مقوله ای است که اغلب بیشترین دید عمومی را دارد و شامل اقداماتی است که اغلب به عنوان جرایم ناشی از نفرت طبقه بندی می شوند.
  • تبعیض سیستمی / نهادی شامل نابرابری هایی است که ریشه در یک سازمان یا فرهنگ دارد که منجر به نتایج بدتری برای افراد آسیب دیده می شود. تمرین هایی مانند خط قرمز (عدم اعتبار افراد بر اساس محل زندگی آنها) یا حضور در موسسات آموزشی که از لحاظ تاریخی بودجه کافی ندارند، نمونه هایی از این نوع تبعیض هستند.
  • تبعیض درون فردی زمانی است که فرد تجربیات و پیام های منفی مربوط به نژاد خود را جذب می کند و آنها را درونی می کند. این می تواند بر عزت نفس و تصویر فرد تأثیر بگذارد زیرا افراد تحت تأثیر ممکن است به دلیل نژادشان احساس کنند واجد شرایط کمتری هستند یا به اندازه کافی برای چیزی مثبت خوب نیستند.

علاوه بر اثرات منفی بر سلامتی، آسیب های نژادی می تواند به روابط آسیب دیده با دیگران نیز کمک کند پیامدهای اجتماعی و اقتصادیمانند مشکل در حفظ شغل، بیکاری و فقر.

بک گفت: «وقتی همه این چیزها را کنار هم می‌گذارید، برای رشد روحیه انعطاف‌پذیر برای مقابله با این فشارهای بیرونی و محدود کردن جذب این آسیب به وجودتان، کار زیادی لازم است.

چگونه برای آسیب های نژادی کمک پیدا کنیم

تحقیقات در مورد درمان‌های موثر برای آسیب‌های نژادی محدود است، اما نتایج مثبتی از برنامه‌های تمرکز حواس با رنگ‌پوستان دیده شده است، از جمله RiSE (تاب‌آوری، استرس و قومیت)، برنامه‌ای که برای کمک به زنان سیاه‌پوست با خطرات قلبی عروقی طراحی شده است تا مهارت‌های مقابله‌ای مرتبط با آن را توسعه دهند. استرس و تروما مبتنی بر نژاد یک مطالعه در مورد استفاده از روانگردان بهبودهایی را در علائم آسیب های نژادی، استرس آسیب زا، اضطراب و افسردگی برای افراد رنگین پوست نشان داد.

درمان و درمان سلامت روان مفید هستند، اما یافتن ارائه‌دهنده سلامت روانی که تأثیر تبعیض نژادی و چگونگی ایجاد آسیب را درک کند، مهم است. بک گفت که پرداختن به آسیب های نژادی باید رویکردی کل نگر داشته باشد که به مسائل روحی، عاطفی و جسمی بپردازد.

بخوانید: از بین بردن شکاف سلامت روان برای زنان رنگین پوست >>

بک گفت: “تشخیص زیادی وجود داشته است که شخصیت شما نه تنها بر تجربه شما از مراقبت های بهداشتی، بلکه بر سلامت شما در جهان تأثیر می گذارد، و این باید در درمان مراقبت های بهداشتی شما گنجانده شود.” حتی برای ممتازترین و غیرآسیب‌پذیرترین جمعیت دریافت مراقبت‌های بهداشتی جامع دشوار است، بنابراین برای بسیاری از رنگین پوستان دشوارتر است. وقتی به این واقعیت فکر می کنید که بیشتر افراد رنگین پوست در همه رشته های مراقبت های بهداشتی کمتر حضور دارند، پیدا کردن فردی که در این زمینه آموزش دیده باشد دشوار است.

با این حال، دسترسی به ارائه دهندگان سلامت روان واجد شرایط از راه های دیگر افزایش یافته است. Telehealth گزینه های مراقبت را گسترش داده است، همانطور که PSYPACT، یک مجموعه چند ایالتی است که به پزشکان تایید شده اجازه می دهد تا درمان را در سراسر خطوط ایالتی در 39 ایالت (در حال حاضر) ارائه دهند، با برنامه ریزی های بیشتری برای ملحق شدن. زنان در ایالت‌های شرکت‌کننده می‌توانند در فهرست‌های آنلاین متخصصان یک گروه قومی یا نژادی خاص یا از طریق جستجوی عمومی اینترنتی به دنبال ارائه‌دهندگان بگردند.

او گفت: «در درمان، درمان‌های خاصی برای کمک به زنان طراحی شده‌اند که پس از تجربه‌های منفی تروما مدیریت و بهبود پیدا کنند، اما درمان می‌تواند شامل عناصری مانند تغذیه و ورزش نیز باشد.» داده‌های جالبی در مورد تأثیر روده بر سلامت روان وجود دارد. همه این چیزها با هم کار می کنند.»

مهمتر از همه، بک گفت که مدافع سلامت روان خود شوید. هنگام ملاقات با یک ارائه دهنده، سوالاتی بپرسید و در مورد تجربیات خود صادق باشید. اگر احساس نمی‌کنید شنیده می‌شوید، به ارائه‌دهنده اطلاع دهید و متخصص دیگری را که مناسب‌تر است پیدا کنید.

بک گفت: «شما لایق این هستید که احساس خوبی داشته باشید و سالم باشید. «احساسات را کمتر از بهترین و کاملترین خودت عادی نکن. اگر چنین احساسی ندارید، دست به‌کار شوید زیرا افرادی هستند که واقعاً می‌خواهند به شما در رسیدن به آن کمک کنند.»

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب



Source link