حقایقی درباره منیزیم و کوکتل دختر خواب آلود



بررسی پزشکی توسط ملانی فیورلا، دکتر

آدیوس، آشواگاندا. سیائو، کلسیم. آخرین مکمل عزیز در شبکه های اجتماعی منیزیم است. از ماکت دختر خواب آلود گرفته تا میگرن، سر و صدای زیادی در مورد فواید منیزیم وجود دارد. اما چقدر از آن درست است و آیا باید به مصرف مکمل منیزیم فکر کنید؟

ما با ملانی فیورلا، MD، یک پزشک مراقبت های اولیه یکپارچه و مدیر مرکز آموزش یکپارچه در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو تماس گرفتیم تا حقایق را دریافت کنیم.

منیزیم چیست؟

منیزیم یک ماده معدنی طبیعی است که در بدن شما وجود دارد. به شما در تنظیم قند خون و فشار خون کمک می کند و به عملکرد اعصاب و عضلات کمک می کند. منیزیم همچنین به قوی نگه داشتن استخوان ها و ثابت نگه داشتن ضربان قلب در میان سایر موارد مهم کمک می کند.

اگر تا به حال از راهروی مکمل برای منیزیم استفاده کرده باشید، می دانید که گزینه های زیادی وجود دارد. این به این دلیل است که بسیاری از مکمل های منیزیم ترکیبی از انواع مختلف هستند. فیورلا خاطرنشان کرد که می‌توانید مکمل‌ها را متناسب با علائم خود تنظیم کنید. او گفت: “به عنوان مثال، اگر یبوست و گرفتگی زیاد دارید، من از سیترات منیزیم استفاده می کنم، زیرا در دسترس زیستی است و به راحتی جذب می شود.”

انواع مختلف منیزیم چیست؟

انواع مختلف مکمل های منیزیم می تواند به نیازهای مختلف کمک کند. انواع رایج و شرایط بهداشتی مرتبط عبارتند از:

منیزیم ال ترئونات برای درد، خلق و خو و عملکرد مغز

منیزیم برای چیست؟

منیزیم به بیش از 300 آنزیم کمک می کند تا واکنش های شیمیایی در بدن شما ایجاد کنند. بنابراین به طور کلی برای سلامتی شما مفید است. و این ممکن است به ویژه برای زنان و افرادی که در بدو تولد به آنها زن اختصاص داده شده است صادق باشد.

فیورلا گفت: “به طور کلی، ما در رژیم غذایی خود کمبود منیزیم داریم و به دلیل این کمبود، ارتباط زیادی با مشکلات قاعدگی و نوع هورمونی مانند دوره های دردناک یا میگرن قاعدگی وجود دارد.” یک مکمل ممکن است به رفع گرفتگی و همچنین خستگی عمومی در طول دوره شما کمک کند.

تحقیقات در مورد فواید منیزیم در حال انجام است، اما مطالعات نشان می‌دهد که منیزیم می‌تواند برای برخی شرایط سلامتی مفید باشد. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

تحقیقات نشان می دهد که سطوح بالای منیزیم می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته را کاهش دهد. در یک مطالعه روی زنان یائسه، مصرف کم منیزیم با خطر بالاتر نارسایی قلبی مرتبط بود.

منیزیم در مدیریت سطح قند خون نقش دارد. و افرادی که منیزیم کمتری مصرف می کنند، قند خون بالاتری دارند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بیشتر است.

مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل منیزیم ممکن است به پیشگیری از حملات میگرن در برخی افراد کمک کند. من فواید بسیار خوبی برای مردم دیده ام که مصرف روزانه مکمل ها را با کاهش تعداد میگرن شروع می کنند. فیورلا گفت: این برای متوقف کردن میگرن پس از شروع آن عالی نیست، اما برای پیشگیری خوب است.

آیا ماکت دختر خواب‌آلود واقعا باعث می‌شود بهتر بخوابید؟

شما نمی توانید هر چیزی را که در اینترنت می خوانید باور کنید، اما ممکن است چیزی در ماکت “دختر خواب آلود” وجود داشته باشد که در رسانه های اجتماعی گرد و خاک می زند. فیورلا گفت ترکیب آب آلبالو و پودر منیزیم می تواند ترکیب خوبی برای خواب بهتر باشد. او گفت: “گیلاس ترش حاوی تریپتوفان و افزایش ملاتونین است، بنابراین مصرف آن قبل از خواب – به علاوه منیزیم – عالی است.” منیزیم یک اثر آرام بخش کلی بر بدن دارد زیرا ماهیچه ها را شل می کند و به کاهش اضطراب کمک می کند. “این یکی از اولین چیزهایی است که برای بی خوابی و فقط خواب عمومی توصیه می کنم.”

چه غذاهایی منیزیم دارند؟

منیزیم را از غذاهایی که می خورید دریافت می کنید. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سبزیجات برگ دار
  • حبوبات
  • آجیل
  • دانه
  • غلات کامل
  • ماهی
  • طیور
  • گوشت گاو

فیورلا گفت: «دانه‌های کدو تنبل و آجیل برزیلی واقعاً خوب هستند. منیزیم همچنین به غذاهایی مانند غلات غنی شده اضافه می شود. آب بطری، معدنی و شیر نیز می تواند حاوی منیزیم باشد.

FDA در مورد منیزیم چه می گوید؟

در سال 2022، FDA اعلام کرد که شواهد علمی کافی برای حمایت از ارتباط بین منیزیم و کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا وجود دارد. این بدان معناست که غذاها و مکمل های غذایی می توانند این ادعای سلامتی را روی محصولات تبلیغ کنند تا زمانی که آن محصول حداقل 84 میلی گرم منیزیم در هر وعده داشته باشد و برای مکمل های غذایی، بیش از 350 میلی گرم نباشد.

مقدار توصیه شده روزانه برای منیزیم 320 میلی گرم برای زنان 31 تا 51 ساله و 420 میلی گرم برای زنان 51 سال و بالاتر است.

چه کسانی نباید منیزیم مصرف کنند؟

برخی از داروها می توانند با مکمل های منیزیم تداخل داشته باشند یا جذب دارو را کاهش دهند. این داروها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • آنتی بیوتیک ها
  • دیورتیک ها
  • مهارکننده های پمپ پروتون
  • بیس فسفونات ها

فیورلا خاطرنشان کرد که افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید از مصرف مکمل های منیزیم خودداری کنند.

چه چیز دیگری باید در مورد منیزیم بدانیم؟

مصرف منیزیم به طور کلی بی خطر است. با این حال، منیزیم بیش از حد می تواند باعث اسهال، حالت تهوع و گرفتگی شکم شود. مصرف زیاد منیزیم می تواند منجر به ضربان قلب نامنظم و ایست قلبی شود. قبل از مصرف منیزیم یا هر مکمل دیگری با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.



Source link