نگاه به آینده: راه حل های پزشکی دقیق وعده های فزاینده ای برای مشاغل مراقبت های بهداشتی دارند


نگاه به آینده: راه حل های پزشکی دقیق وعده های فزاینده ای برای مشاغل مراقبت های بهداشتی دارند

جو اسپینلی

پزشکی دقیق طیف وسیعی از فناوری‌ها، علوم و برنامه‌هایی را در بر می‌گیرد که بر انطباق پزشکی برای فرد تأکید دارند. این قابلیت‌ها می‌تواند پزشکان را برای بهینه‌سازی مسیرهای درمانی و بهبود چشمگیر نتایج بیمار توانمند کند، اما پذیرش فناوری پزشکی دقیق توسط صنعت مراقبت‌های بهداشتی از لحاظ تاریخی با تاخیر مواجه شده است.

جو اسپینلی، مدیر ارشد استراتژی Aranscia، پیش‌بینی‌های خود را در مورد چگونگی استفاده گسترده‌تر از ابزارهای پزشکی دقیق در سال 2024 و پس از آن به اشتراک می‌گذارد و توضیح می‌دهد که برای اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه‌ها چه چیزی برای سازمان‌ها لازم است.

پزشکی دقیق چگونه در حال تکامل است و در سال 2024 در کدام حوزه های مراقبت های بهداشتی بیشترین استفاده را خواهد داشت؟

این زمان هیجان انگیزی برای پزشکی دقیق است، زیرا برخی از کارهای اساسی که در چندین دهه گذشته در ژنومیک، تشخیص و هوش مصنوعی انجام شده است، کاربردهای معناداری در سلامت جمعیت، درمان بیماری های نادر و سرطان شناسی پیدا کرده است. تحولاتی که در حال حاضر صنعت مراقبت های بهداشتی تجربه می کند کمتر در مورد روش های اصلی/جدید است و بیشتر به استفاده عملی موثر از این روش ها در مقیاس در سراسر طیف مراقبت مربوط می شود.

برخی از بزرگترین و جدیدترین موانع مراقبت های بهداشتی که پزشکی دقیق می تواند به کاهش آن کمک کند چیست؟

تکامل پزشکی دقیق شامل دو ابتکار متمایز و در عین حال به همان اندازه مهم است: توسعه فن‌آوری‌ها و درمان‌های نوآورانه برای بهبود مراقبت بر اساس فردی، و همچنین استفاده مؤثر از این نوآوری‌ها در محیط‌های مراقبت بالینی. دموکراتیک کردن دسترسی به این نوع راه حل های پزشکی دقیق از طریق فناوری و اجرای گردش کار، یک عامل کلیدی در موفقیت بالینی و اقتصادی این برنامه ها خواهد بود.

راه حل های پزشکی دقیق امسال چه سودی برای ارائه دهندگان از منظر تجاری خواهد داشت؟

از آنجایی که گروه‌های مراقبتی بیشتری به طرح‌های مبتنی بر ارزش و/یا مدل‌های مراقبت متصل می‌شوند، فرآیندهای چند مرحله‌ای شناسایی، مداخله، و ردیابی نتایج برای سازمان‌های مراقبتی و فروشندگان اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. علاوه بر این، برنامه‌های تشخیصی و نشانگر زیستی همراه به ارائه‌دهندگان و پرداخت‌کنندگان کمک می‌کنند تا هزینه و استفاده درمانی مناسب از پیشنهادات نوآورانه را بهتر هماهنگ کنند.

سازمان های مراقبت های بهداشتی چگونه رویکردهای خود را به سمت مراقبت و درمان شخصی تر تغییر می دهند؟

سازمان‌ها در مجموع به حرکت به سمت منحنی روشنگری پزشکی دقیق ادامه می‌دهند. در برخی تنظیمات، این بدان معناست که هم منابع بالینی و هم منابع فنی در نهایت در حال شناسایی چالش‌ها از رویکردهای موجود «راه‌حل نقطه‌ای» و بهبود دسترسی و تأثیر برنامه‌های دقیق نوآورانه هستند. برنامه‌هایی که مدت‌هاست در باغ‌های دیواری که شامل داده‌های ثابت، فایل‌های پی‌دی‌اف، جریان‌های کاری مبتنی بر کاغذ (!) یا تعداد کمی از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​داخلی هستند، گیر کرده‌اند، به نفع برنامه‌های دموکراتیک شده که مزایای پزشکی دقیق را گسترش می‌دهند، جایگزین یا افزایش می‌یابند. در کل محیط مراقبت

آیا انتظار دارید در سال 2024 شاهد تبدیل شدن پزشکی دقیق به بخش استانداردتر و گسترده تر مراقبت های بهداشتی باشید؟

کاملا. نظرسنجی‌های متعدد ارائه‌دهنده نشان داده‌اند که پزشکی دقیق، و به‌ویژه، برنامه‌های مدیریت دارویی شخصی‌شده با استفاده از فارماکوژنومیک (PGx)، به‌طور عمده برای گردش‌های کاری مراقبت آنها مفید است. با این حال، تنها اقلیت کوچکی از ارائه دهندگان احساس می کنند که به اندازه کافی در دانش و ابزارهای مفید مجهز هستند تا اطمینان حاصل شود که این مزایای برنامه برای همه بیماران قابل دسترسی است. از آنجایی که داده‌های بیشتر از مزایای اقتصادی و بالینی این برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند، آگاهی رو به رشد، استانداردسازی بهبود یافته و پوشش پرداخت‌کنندگان را گسترش داده است که بیماران بیشتری را بیش از هر زمان دیگری از مزایای برنامه‌های PGx بهره‌مند خواهد کرد.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید در یک راه حل پزشکی دقیق به دنبال چه چیزی باشند؟ چیزی که آنها باید از آن اجتناب کنند؟

سه کلمه مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: گردش کار، گردش کار و گردش کار. افراد، فرآیندها و پیچیدگی‌های یکپارچه‌سازی اغلب موانع موفقیت برنامه پزشکی دقیق هستند، بنابراین ارائه‌دهندگان باید به دنبال شرکای راه‌حلی باشند که یک رویکرد واقعاً مشورتی برای استفاده از پیشنهادات پلتفرم خود، هم قبل و هم بعد از اجرای برنامه ارائه می‌کنند. فروشندگان داروهای دقیق که در تجارت “ویجت” باقی می مانند این کار را با خطر خود انجام می دهند.

توسط اسکات روپ آرانسیا، جو اسپینلی، پزشکی دقیق



Source link